ויקיפדיה:ביכורים/Yoavd

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת הילולים

בקרוב לשמונה שנות פעילות בוויקיפדיה עזרו לי (כמובן!) ויקיפדים רבים, כל אחד בתחומו. לא אוכל למנות את כולם, כי הם רבים, וחלקם כבר לא פעילים, ולכן בחרתי להלל את הויקיפד/ית (עד היום אין לי מושג במי מדובר) - קיפודנחש.

חשבתי שאת עיקר תרומתי אוכל לתרום בתחום שאין בו פעילים רבים, והוא תחום השחמט. עד היום אני פעיל בתחום של שחמט בכתב ברמה גבוהה וכן במשחקי השחמט של הליגה הישראלית - כן, יש דבר כזה, ועשרות אלפי שחמטאים מתמודדים במספר רב של ליגות - החל מליגת העל וכלה בליגה ג', שלא לדבר על ליגת הנוער (שהיא נפרדת) ועל הליגה למקומות עבודה. כל המעוניין יכול להתבונן באתר האיגוד לשחמט. כתבתי כמה מאות ערכים על שחמטאים, למשל אלוף העולם בשחמט חוסה ראול קפבלנקה, ועל כמה מושגים בשחמט כגון הטורקי.

כדי להבין את תרומתו של קיפודנחש לערכי השחמט כדאי לעיין בערך על יוחנן אפק, ערך אחד מני רבים בו הקלדתי משחק שחמט וייצרתי דיאגרמות של העמדה לאחר מספר מסעים. לאחר מכן התבוננו בערך אליפות העולם בשחמט 2012 ותפתחו בפרק משחקי התחרות את ההסתרה. זו תרומתו! ניתן בלחיצת כפתור לגרום לתנועת הכלים תוך מעבר על כל המשחק, מסך העזרה מסביר את תפקוד כל הכפתורים, ניתן לייצר דיאגרמות בקלות וכן להוסיף הערות המבהירות מסע זה או אחר, כפי שתראו בתחתית הערך. בקיצור- תענוג! תודה גדולה לקיפודנחש על הפרויקט המדהים שכתב/ה!

מי שמעונין לקרוא מקצת ההתכתבויות משלב פיתוח הפרויקט מוזמן.