ויקיפדיה:מדריך לעיצוב דפים/טלוויזיה וקולנוע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה מגדיר קווים מנחים לעיצוב של ערכים מתחום הטלוויזיה והקולנוע.

תוכניות טלוויזיה[עריכת קוד מקור]

נוסח הפתיח המומלץ הוא:

שם התוכנית היא תוכנית/סדרת טלוויזיה ישראלית לילדים (אם למבוגרים אז לא לציין דבר) ששודרה בערוץ ... בשנים ... בהנחיית שם/שמות/שמות בולטים.

יש להתנסח בזמן הווה בפתיח גם עבור תוכניות ששודרו בעבר, שכן התוכנית ממשיכה להתקיים גם אחרי שידורה. ציון שנות השידור במשפט הפתיחה מלמד במדויק באילו שנים שודרה התוכנית.

בערכים על סרטים וסדרות טלוויזיה ניתן להוסיף מידע על ביקורות ותגובות ליצירות. בפרט יכול לסייע פרק כזה כאשר יצירה זכתה לשבחים ביקורתיים והביקורות מנמקות מדוע זו יצירת מופת או יצירה בעלת ערך.

כאשר מציינים ביקורות מאתרים כמו Metacritic ושל Rotten Tomatoes ראוי לבחון אם הביקורת מתייחסת לסדרה או לפרק, לציין את הזמן שבו הביקורת נלקחה מהאתר ולהביא כהערת שוליים קישור למקור.

להלן תבניות שימושיות הנפוצות בערכים העוסקים בנושאי טלוויזיה:

IMDb כמקור אמין[עריכת קוד מקור]

עקב היותו של IMDb אתר שהתוכן בו נכתב על ידי הציבור הרחב, האתר IMDb יכול לשמש כמקור, בהערות שוליים או בקישורים חיצוניים במקרים הבאים: מידע עובדתי על סרטים, סדרות, שחקנים ואנשי המקצוע אחרים, בחלקו שתואם לסרטים וסדרות שכבר שודרו. כלומר, הוא לא יכול לשמש, בין היתר, לדברים הבאים: מידע על סרטים, סדרות במלואן או פרקים בסדרות שטרם שודרו, בין אם שידורם צפוי בעתיד הרחוק בין אם בעוד כמה שעות מזמן השימוש בערך; כתבות שהועתקו ממקורות אחרים - יש להביא את הכתבה מהאתר המקורי, במידה ונחשב למקור אמין; רשימות וסטטיסטיקות שנוצרו בידי אנשים פרטיים. כמו כן, אין להשתמש ב-IMDb כמקור במקרה שישנו מקור אמין אחר עם מידע סותר.

המועצה לביקורת סרטים ומחזות[עריכת קוד מקור]

ניתן לשלב מידע על אישורי והגבלות צפייה בישראל שנקבעו על ידי של המועצה לביקורת סרטים ומחזות:

ערכים לדוגמה[עריכת קוד מקור]

ראו קטגוריה:סדרות טלוויזיה