ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/קצרמרוץ/פתיח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מיזם השעשועון קצרמרוץ נועד לתת דחיפה משעשעת לטיפול בבעיית הקצרמרים. נכון לעכשיו, הרחבת הקצרמרים תלויה ברצונם הטוב ובזמנם החופשי של ויקיפדים מתנדבים, אבל ממדי הבעיה גדולים על כתפיהם, רחבות ככל שיהיו, של קומץ המתנדבים. את רשימת כל הערכים הטעונים הרחבה ותוספת ומכונים "קצרמרים" ניתן לאתר בקטגוריית הקצרמרים.

יוזם המיזם - משתמש:ביקורת

הצגת המיזם[עריכת קוד מקור]

המיזם מבקש לרתום שעשועון קיים לטיפול בבעיה המוכרת עד כאב של "קצרמרים" שאינם מטופלים במשך זמן ממושך. אין צורך להרחיב על הבעייתיות של הצגת ערכים במצב כזה, ועל התועלת שבהרחבתם. כל הרחבה של קצרמר מקדמת אותו לכדי ערך משופר. הרעיון שברתימת שעשועון למטרה זו מכיל גם בשורה מעצם היותו חוויה משעשעת ומגבשת לחברי הקהילה.

אם עדיין אינכם מכירים את המונח "ויקימרוץ" ואת כללי המשחק, קראו עליו כאן.

בקצרה: ויקימרוץ (הלחם בסיסים של צמד המילים "ויקי" (קיצור למילה "ויקיפדיה") ו"מרוץ". מאנגלית-WikiRace) הוא מרוץ שמתרחש בין מספר בלתי מוגבל של שחקנים ומטרתו מעבר בין ערכים שונים בוויקיפדיה תוך שימוש בקישורים הנמצאים בגוף כל ערך על מנת לעבור מערך לערך.

גירסת המרוץ המתאימה למיזם זה ולמטרותיו, תוך התאמת הסביבה לשחקנים-ויקיפדים וזמני פעילותם, הוא מרוץ "הכי קצר שניתן", בו אין הגבלת זמן והמטרה היא להגיע מערך המוצא לערך הסיום תוך שימוש בכמה שפחות קישורים ומעבר בכמה שפחות ערכים. המנצח הוא זה שהצליח לעבור את המרוץ עם הכי מעט קישורים.

ל"ויקימרוץ" ישנם כללים ידועים, והם מפורטים בדף המוזכר לעיל. בשעשועון בו עוסק מיזם זה, משתנה אחד החשובים שבכללי המרוץ, בהתאם ליעד המיזם: הכלל הראשון בכללי ויקימרוץ הוא: ”אין לערוך ערכים בויקיפדיה על מנת ליצור קישורים או להסירם כדי לעבור מערך לערך”. ב"שעשועון קצרמרוץ", הכלל הזה מסויג והוא מתייחס אך ורק לערכים שאינם קצרמרים. מעתה אמור: מותר לערוך ערכים "קצרמרים" על מנת ליצור קישורים כדי לעבור מערך לערך. כמובן שיצירה זו צריכה לעמוד בכללי העריכה המקובלים, ואין ליצור קישורים שדינם להסרה.

לתשומת לבכם: כלל מקובל במירוצי ויקיפדיה, שמשום מה נשמט בכללי ויקימרוץ: ”אין לעשות שימוש במהלך המרוץ בערכי תאריכים או בתבניות עזר, אלא רק בתוכן הערך עצמו”. כלל זה חשוב מאד ליצירתיות הפתרונות. ויש לו משנה חשיבות באשר למטרות מיזם הקצרמרוץ.

כלל נוסף המיוחד לגרסה זו של המרוץ: המסלול שמציע כל אחד מן הפותרים חייב לעבור לפחות דרך "קצרמר" אחד. מטרת הוספת הכלל היא נשמתו של המיזם, וכך קרוב לודאי שכל פותר יתרום מידיעותיו להרחבת קצרמר כלשהו.

בחירת ערך המוצא וערך הסיום, תתבצע באמצעות לחיצה כפולה על הקישור "ערך אקראי" שבצד הדף. הסבבים יתחדשו פעם ב-10 ימים (כפוף להיענות ומספר המשתתפים), עקרונית ניתן לנהל מספר סבבים במקביל עם ערכי מוצא וסיום שונים, אפשרות זו מומלצת כי היא מגדילה את האפשרות להיכרות כלשהי עם נושא אחד הערכים, מה שמגדיל את הסיכוי לפתרונות טובים. משתמש הפותח סבב, צריך לחתום כמקובל לאחר שמות הערכים, בחתימתו הוא מאשר שבחירת הערכים נעשתה בתום לב בדרך המתוארת למעלה.
אפשר לבחור שני קצרמרים אקראיים, כדי להגדיל את כמות הקצרמרים לעריכה במסגרת המיזם.