ויקיפדיה:סקריפטים/פתיח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סקריפטים אישיים מאפשרים למשתמשים רשומים לשנות את האופן בו ויקיפדיה מתנהגת. הסקריפטים בדף זה נכתבו על ידי משתמשים, וחלקם יובאו והוסבו לעברית מסקריפטים שנכתבו על ידי משתמשים בוויקיפדיות בשפות אחרות.

יש סקריפטים שמשנים את האופן בו דפים מסוימים נראים, ויש שמוסיפים פונקציונליות חדשה. לחלק מהסקריפטים יש דף נפרד עם הוראות שימוש. כאשר מתברר שסקריפט מסוים שימושי מספיק, מפעילי המערכת או עורכי הממשק מגדירים אותו כגאדג'ט (מוסיפים אותו להעדפות המשתמש). להלן הוראות התקנה ורשימת הסקריפטים האישיים שזמינים בוויקיפדיה העברית.

התקנת סקריפט אישי[עריכת קוד מקור]

כדי להתקין סקריפט, יש לערוך את דף הסקריפטים האישי. קישור לדף נמצא בהעדפות ← מראה (הקישור נקרא "קובץ JavaScript מותאם אישית"). אם טרם ערכתם דף זה, יהיה עליכם ליצור אותו.

אחרי שבחרתם אילו סקריפטים מהרשימה ברצונכם להתקין, הוסיפו לדף הסקריפטים האישי שורה בדומה לשורה הבאה,

importUserScript( 33, 48, 52, 62, 67, 71, 49, 75, 81, 90, 94 );

כאשר רשימת המספרים היא רשימת הסקריפטים שברצונכם להתקין. ניתן להתקין סקריפטים שאינם ברשימה, על ידי הוספת השורה הבאה עבור כל סקריפט כזה:

importScript('שם הדף בו נמצא הסקריפט');

את שם הדף יש לכתוב בצורה שבו הוא מופיע בשורת החיפוש של ויקיפדיה. דוגמה לייבוא קוד: importScript('משתמש:שם משתמש/example.js')

סקריפטים רבים שאינם ברשימה נמצאים במרחבי משתמש של ויקיפדים שונים. רצוי להימנע מהתקנת סקריפט אם אינכם בטוחים שאתם מבינים למה הוא מיועד, ואתם בוטחים במשתמשים שהסקריפט נמצא במרחב המשתמש שלהם.

תקלות ובעיות[עריכת קוד מקור]

אם ניסיתם להתקין סקריפט ונתקלתם בקשיים, אפשר לקבל עזרה בויקיפדיה:דלפק ייעוץ (ידוע גם בשם החיבה, וק:ד). אם סקריפט בו השתמשתם בעבר בהצלחה מפסיק לפעול, או מפסיק לפעול נכון, אנא דווחו על כך בויקיפדיה:סקריפטים/תקלות - יתכן שאתם הראשונים שנתקלתם בבעיה.

לפני התקנת סקריפט[עריכת קוד מקור]

לפני התקנת סקריפט, וודאו שאתם מבינים מה אתם מנסים להשיג, ומה הסקריפט מספק. בידקו בהעדפות ← גאדג'טים אם יש גאדג'ט שיעזור לכם להשיג את אותה מטרה - שימוש בגאדג'ט עדיף על שימוש בסקריפט, הן משום שקל ופשוט בהרבה להפעיל ולבטל גאדג'ט, ובעיקר מפני שהגאדג'טים מתוחזקים ביתר קפידה מהסקריפטים, שחלקם לא מתוחזקים כלל.

רשימת הסקריפטים[עריכת קוד מקור]