ויקיפדיה:עבודות ויקידמיות/טיפול באמנויות/מטלה לדוגמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בעמוד זה מוצגת מטלת כתיבה לדוגמה המתאימה למיזם זה. זו היא הצעה למנחים שרוצים לאמץ את כתיבה ערך בוויקיפדיה כמטלה מלאה או חלקית בקורס שלהם. ההצעה כתובה באופן שמתאים למסלול הלימוד למטפלים באופן שהיא משלבת כתיבה ניטרלית בוויקיפדיה עם סיכום אישי המשלב חוויה אישית של הכותב מול נושא המטלה, ניסיונו האישי או חווית הכתיבה עצמה. בקורס בו אין דרישה להכניס לעבודה נקודת מבט אישית, ניתן לוותר על הסיכום המלווה ולהסתפק בכתיבת הערך עצמו.

ההצעה מבוססת על הסילבוס של ריבי אפרת והיא נתונה לשינויים על פי החלטת המרצה.

לפרטים אודות דרישות קורסים אחרים - פנו למרצים.

נושא העבודה והערך[עריכת קוד מקור]

לעבודה יהיו שני חלקים.

  1. הערך בוויקיפדיה - ייכתב בוויקיפדיה בתוך דף של המשתמש (הסטודנט) על פי כללי הכתיבה של המקום הכוללים ניטרליות, אובייקטיביות, וכתיבת סימוכין.
  2. סיכום מלווה - תוספת לכתיבת הערך המיועדת להוות רכיב אישי או חוויתי בנוסף לכתיבת הערך המאופיין בכתיבה ניטרלית ואובייקטיבית. סיכום זה הוא אפשרות בלבד בקורס בהם יש דרישה להתייחסות מסוג זה, המתאימה במיוחד בקורסים למטפלים.

הנושא יהיה כל נושא בו עסק הקורס. למשל, גישות טיפוליות, אישים, תיאוריות ומושגים מרכזיים. הנושא יהיה בעל חשיבות מספקת להיות נושא לערך בוויקיפדיה. ניתן להתייעץ עם המתנדבים במיזם איך לעשות זאת, אך לפני זה כדאי לבדוק אם הנושא כבר קיים כערך. במידה והוא ערך קצר ("קצרמר"), ניתן יהיה להרחיבו. ראו רשימת ערכים מבוקשים בפסיכולוגיה שיכולים להתאים למישם.

ניתן לבחור נושא מתוך רשימה שמציג המרצה או להציע למרצה את הנושא וליצור אותו בכפוף לאישור.

כתיבת הערך[עריכת קוד מקור]

כתיבת הערך בוויקיפדיה תעשה על פי כללי הכתיבה הנהוגים בוויקיפדיה תוך הקפדה על כתיבה מקצועית ומלווה בסימוכין כנדרש. הכתיבה בוויקיפדיה מצריכה לימוד של שפת הממשק. בדף המיזם של בית הספר לטיפול באמצעות אמנויות בוויקיפדיה מופיעה רשימת עורכים שמצפים להעניק לכם עזרה בכך. כמו כן, ניתן להסתייע באפשרויות שמציעה הקהילה: חניכה אישית, ביקורת עמיתים ודפי ייעוץ למיניהם, כמו גם בסיוע ישיר של עורכים ביצירת הערך בדף השיחה של הערך. הנחיות כתיבה מופיעות בדף המיזם/הנחיות לסטודנטים.

מקורות לערך[עריכת קוד מקור]

את הסימוכין בערך יש לכתוב על פי כללים הכתיבה בוויקיפדיה. כללים אלו שונים במעט מכללי הכתיבה הרגילה. בלמידת השיטה תוכלו להיעזר בעורכים בוויקיפדיה.

במטלת הכתיבה במסגרת בית הספר לאמנויות יש להשתמש במקורות ביבליוגרפיים מכתבי עת שפיטים בלבד + שני מקורות אינטרנטיים. דוגמאות לכתבי עת שפיטים בעברית: 'שיחות'; 'פסיכו-אקטואליה'; 'פסיכו: מגזין לפסיכולוגיה פופולארית'; 'נפש: רבעון לפסיכולוגיה, לטיפול, לטיפוח רגשי ולחינוך יצירתי'.

סיכום מלווה[עריכת קוד מקור]

חלקה השני של העבודה תוגש כעבודה נפרדת שלא תועלה לוויקיפדיה ובה צדדים שאין להם מקום בערך וקשורים לכותב הערך. חלק זה אינו מחויב בכל הקורסים המשתתפים במיזם זה.

חלק זה יכיל: שם העבודה (יירשם בעמוד השער). מתייחס/מתאר/מגדיר את נושא העבודה. מומלץ לקבוע בסיום העבודה. גוף העבודה. יש לרשום את העבודה על פי ראשי הפרקים הבאים:

  • מבוא - הרציונל לבחירת הנושא (ניתן לתאר התלבטויות), תיאור קצרצר של תוכן העבודה (בלשון עתיד: העבודה תתייחס ל... בפרק הראשון אתאר את... וכו'). המבוא 'מכניס' את הקורא לתוך מבנה העבודה כתמונת-על. מומלץ לכתוב את המבוא בסוף העבודה - כך תשמרו על ראש פתוח לזרימה חופשית של רעיונות בשלב הכתיבה!
  • היבט אישי - התייחסו לרגשותיכם האישיים בהקשר לנושא העבודה ולעולה מתוך הניתוח, וכן באשר להשלכות במידה וקיימות על התפתחותכם כאנשי מקצוע. מצופה יכולת אינטרוספקציה גבוהה, בהתייחסות לניסיון הטיפולי. התייחסו לחווית הכתיבה בוויקיפדיה. סטודנטים המגישים בזוגות או שלשות יכתבו פרק נפרד על ידי כל סטודנט.
  • סיכום - סיכום אינטגרטיבי סיכום קצרצר של כל אחד משלבי העבודה (משפט-שניים) והתמקדות במסקנת הניתוח. עד עמוד.

הנחיות טכניות לכתיבת העבודה[עריכת קוד מקור]

העבודה תודפס בגופן דויד 12, רווח כפול, שוליים של 2 ס"מ בצדדים להערות. היא תכלול את ההערך עצמו והן את הסיכום המלווה.

ניקוד העבודה: פיתוח הערך בוויקיפדיה- 60 נקודות; החלק האישי- 30 נקודות; סיכום- 10 נקודות

בעיות בשמירה על כללי הכתיבה עלולות לגרור הורדה של עד 5 נקודות.

מועד ואופן ההגשה[עריכת קוד מקור]

  • לא יאוחר מ- 1.8.12. איחור עד שבוע יוביל להורדת 10 נקודות. איחור מעל שבוע יוביל להורדת 20 נקודות. איחור של חודש ומעלה יוביל לפסילת הקורס.
  • יש להגיש את העבודה דרך מזכירות בית הספר לטיפול באמצעות אומנויות בלבד !
  • לא ניתן להגיש עבודה דרך המייל.
  • מומלץ לצרף לעבודה מעטפה מבוילת ועליה כתובתכם על מנת שאוכל לשלוח אליכם הביתה את העבודה הבדוקה.