ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:דוד מתתיהו רבינוביץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<דוד מתתיהו רבינוביץ

בעת תחילת ההצבעה יש להציב {{ס:התחלת הצבעה}} בראש הדף, ולהסיר הסבר זה.

מדובר על ערך שנמחק אחרי שבמשך שבוע הייתה עליו תבנית הבהרת חשיבות ולא היה בדף השיחה ויקיפד בעל זכות הצבעה שלימד סנגוריה על הערך.

הדיון מתמקד בשאלה האם לשחזר את הערך או להשאיר אותו מחוק.

אין טענות נגד המחיקה עצמה, שהייתה לפי הנהלים.

הערך המחוק שוחזר על ידי מפעיל מערכת והועבר לארגז חול במרחב המשתמש. טיוטת הערך נמצאת כאן. יש לזכור שמדובר בטיוטה ויתכן שהניסוח שלה לא ערוך מספיק. --דרכיה דרכי נועםשיחה • ה' באלול ה'תש"ע • למנינם: 23:48, 15 באוגוסט 2010 (IDT)

עמדות הצדדים[עריכת קוד מקור]

עמדת הצד הראשון[עריכת קוד מקור]

היה ראש ישיבה, אדמו"ר, מלחין, ומחבר ספרים. יש די בריבוי וצירוף התפקידים שכל אחד מהם חשוב לכשעצמו, כדי לזכות אותו לערך לפי כל הקרטריונים. דרכיה דרכי נועםשיחה • ו' באלול ה'תש"ע • למנינם: 00:16, 16 באוגוסט 2010 (IDT)

עמדת הצד השני[עריכת קוד מקור]

(ייכתב אך ורק על ידי הצד שתומך באופציה זו)

דיונים קודמים על הערך[עריכת קוד מקור]

דיון נוכחי[עריכת קוד מקור]

מדובר באדמו"ר חשוב שהיו לו מאות חסידים, והרבה מאוד מעריצים. היה מפורסם מאוד יחסית, היה גם מקים ישיבה וראש ישיבה בחיי אביו. הוא היה גם מלחין וניגוניו פורסמו בחנויות. הערך עלה לפני כחצי שנה, ומכיון שלא נמצא לא אז מבהיר חשיבות הוא נמחק, בדיון של 2 - 3 משתתפים, כשרק אחד התנגד לערך.

עם זאת כמו שצויין פעמים רבות, הערך נמחק משיקול לא אנציקלופדיים. יש השערות לכך, ראו כאן או כאן, פה ושם. לאדמו"ר זה היו (ויש גם בויקיפדיה) שונאים פוליטיים רבים, שעשו עושים ויעשו ככל שביכולתם למחוק אותו מדפי ההסטוריה. כאשר הערך עלה אחד ממתנגדדיו הניח תבנית חשיבות, ומכיון שיוצר הערך (אנונימי) לא טרח להבהיר את חשיבותו הוא נמחק. כאשר בא משתמש והבהיר את חשיבותו, נמצאו לו מיד 6 תומכים מול 3 מתנגדים. {קטע זה נכתב ע"י משתמש:דרכיה דרכי נועם}

הנאמר במשפט הקודם הוא השמצה פרועה וגסה. העובדה שיש לאדם או אין לו שונאים לא יכולה להשפיע על דיון הבהרת חשיבות. או שיש חשיבות ואז יהיו לערך מליצי יושר או שאין לערך חשיבות ואז לא יהיה אפילו ויקיפד אחד שיתמוך בהשארת הערך. וזה המצב בערך הנוכחי.בגינס - שיחה 00:07, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
אני הוא שהנחתי בזמנו את תבנית החשיבות על הערך, אינני ממתנגדיו של האיש או משונאיו, וכמו שכתב בגינס מדובר בהשמצה פרועה וגסה, בסה"כ מהכרותי את האיש וחצרו אינני חושב שיש מקום לערך עליו, אני השתתפתי מס' פעמים בשולחנותיו ולכתוב שהיו לו מאות חסידים זוהי הגזמה מטורפת, לא פעם לא היה שם אפי' מנין. אני גם הנחתי תבנית חשיבות על הערך חסידות מישקולץ מאותה סיבה, אז גם של החצר הזו אני שונא? בעבר ניסיתי להרגיע את הרוחות בהקשר לחצר זו, כך שאינני שונא חלילה אלא אדרבה. אומר ועושה - שיחה 22:43, 17 באוגוסט 2010 (IDT)
לא מצאתי בדיון שמעלי סיבה ממשית או נימוק ממשי לשיחזור הערך, את המידע המועט שיש על איש זה אפשר להוסיף לערך חסידות ביאלא. בגינס - שיחה 00:08, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
אחד מהכללים בויקיפדיה הוא, שצירוף תפקידים של אדם, מזכים אותו לערך. מדובר כאן באדם, שהיה ראש ישיבה, אדמו"ר, מלחין ומחבר ספרים. צירוף התפקידים המגוונים, יחד עם ההשפעה שהיתה לו בזמנו על הציבור החסידי, כאשר הקים אחת מהישיבות הראשונות עם קום המדינה, מזכה אותו לערך. ואבהיר שוב: יש לערך רוב של 6 תומכים בהעלאתו. דרכיה דרכי נועםשיחה • ו' באלול ה'תש"ע • למנינם: 00:13, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
גם אם זה נכון, ויש הטוענים אחרת, הערך לא עבר שינוי מהותי מאז המחיקה והוא למעשה דומה מאד לערך שנמחק בזמנו. לדעתי צריך להיות שינוי נסיבות או שינוי מהותי בתוכן הערך על מנת להצדיק העלאתו מחדש נפטון - שיחה 01:16, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
נסביר זאת באופן חד משמעי, כי פותח ההצבעה מתעקש להתעלם מדברים שנכתבו לו מספר פעמים - כדי להחזיר את הערך על פותח ההצבעה לשנות את מדיניות המחיקה מהירה ומדיניות הבהרת החשיבות - אלו הן הצבעות בפרלמנט שדורשות שינוי של 60%. ההצבעה הזאת לא יכולה לסייע בדבר, ולצורך העניין גם אם תעבור ב-80% - היא משוללת כל תוקף והערך לא יכול להיות משוחזר. זאת לא דעה, זאת המדיניות. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 07:48, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
אני לא מסכים עם הקביעה הנחרצת של זהר. כמו שאפשר להעלות ערך להצבעת מחיקה חוזרת, אחרי זמן כך צריך לאפשר להחזיר ערך מחוק אחרי זמן. אשר44 - שיחה 12:32, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
זוהר, כמדומה שאתה היחיד, אבל ממש היחיד שסובר כך. בדיונים הקודמים כאן וכאן כולם הסכימו שלכל היותר די בהצבעה רגילה. דרכיה דרכי נועםשיחה • ו' באלול ה'תש"ע • למנינם: 16:29, 16 באוגוסט 2010 (IDT)

רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, שיחות קבצים, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה בדיוני מחלוקת.

אין לפתוח את ההצבעה עד אשר שני הצדדים לא יכתבו את טיעוניהם. בהתאם לויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

להעלות את ארגז החול כערך[עריכת קוד מקור]

להשאיר מחוק[עריכת קוד מקור]