ורוניקה לודג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ורוניקה לודג'
Veronica Lodge
ורוניקה לודג'
ורוניקה לודג'
הוצאה לאור ארצ'י קומיקס
הופעה ראשונה Pep Comics #26 (אפריל 1942)
יוצרים ג'ון ל. גולדווטר
בוב מונטנה
גילום הדמות קרן קופינס (1990)
קמילה מנדס (2017-)
דיבוב גלוריה מאן (1943-1953)
ג'יין ווב (1968-1976)
אליסון קורט (1987)
קמיל שמידט (1999-2002)
מידע
מין נקבה
מקצוע איש עסקים, צולל, אישיות החברה הגבוהה, דוגמן, מעודד, תיכוניסט
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה היירם לודג' (אבא)
הרמיוני לודג' (אמא)
לירוי, מרסי, הארפר וזואי (בני דודים)
חברים בטי קופר
ארצ'י אנדרוז
ג'אגהד ג'ונס
קווין קלר
ג'ייסון ושריל בלוסום
רג'י מנטל
סברינה ספלמן
ג'וזי מקוי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ורוניקה ססיליה לודג'אנגלית: Veronica Cecilia Lodge) היא דמות בדיונית ואחת מהדמויות הראשיות שנוצרו עבור "ארצ'י קומיקס" על ידי ג'ון ל. גולדווטר והאמן בוב מונטנה, והופיעה לראשונה בחוברת Pep Comics #26. דמותה של ורוניקה מגולמת על ידי השחקנית קמילה מנדס בסדרה "ריברדייל".

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ורוניקה לודג' היא בתם היחידה של היירם לודג', האיש העשיר ביותר בריברדייל, ושל אשתו, הרמיוני לודג'. האמן בוב מונטנה יצר את דמותה של ורוניקה בהשארת משפחת לודג', משפחת פוליטיקאים שצייר להם פעם ציור קיר, עם שמה של ורוניקה לייק. דמותה של ורוניקה הופיעה לראשונה ב"ארצ'י קומיקס" בחוברת Pep Comics #26, חודשים ספורים לאחר דמויותיהם של ארצ'י אנדרוז, בטי קופר, וג'אגהד ג'ונס, ומספר חודשים לפני שדמותו של רג'י מנטל הופיעה לראשונה.

דמותה של ורוניקה מתוארת כבחורה מושכת עם שיער שחור, יוקרתית ומעודכנת אפנתית. במספר חוברות של "ארצ'י קומיקס", מר לודג' מספר שהוא בחר להעביר את משפחתו לריברדייל על מנת למנוע מוורוניקה להיות מפונקת, כמו רבים מהנערים אותם היא מכירה. בניגוד לכך, בבירור נראה כי תוכניתו לא הצליחה כפי המצופה שהוא קיווה, לאחר שבמרבית קווי העלילה היא לא חוסכת בהוצאות. למשל, בקו עלילה מסוים, ורוניקה קונה את כל חנויות הנעליים שקיימות בריברדייל כדי למנוע מכל נערה אחרת לקנות זוג נעליים שהיא עצמה רוצה. לפעמים, גישתה הריקנית והגאוותנית של ורוניקה מרגיזה את אביה עד כדי כך שהוא חש צורך ללמד אותה לקח בכך שהיא מכריח אותה להתקבל לכל סוג עבודה או מונע ממנה גישה לארצ'י. במספר חוברות מוקדמות של "ארצ'י קומיקס", ורוניקה אף הוכתה על ידי אביה מספר פעמים בשל התנהגותה, לפעמים לעיני כל מי שהיא מכירה, ושימשה בכך דוגמה קלאסית לשנאת נשים בימיה הראשונים של החברה.[1]

בתחילת הופעותיה ב"ארצ'י קומיקס", ורוניקה קיבלה שני סיפורי מקור שסתרו אחד את השני. בהופעת הבכורה שלה, ב-Pep Comics #26, אפריל 1942, ורוניקה תוארה כ"תת-דביוטנטית", בתו של לודג' העשיר מביקון היל, שבאה זה עתה לחיות בריברדייל. ב-Pep Comics #31, ספטמבר 1942, נחשף שוורוניקה התגוררה בבוסטון לפני בואה לריברדייל, ואביה הוצג כ"פוליטיקאי גדול בבוסטון".

ב-Archie Comics #1 (חורף 1942), הוצגה גרסה נוספת למעבר של ורוניקה לריברדייל. בקו עלילה זה, ורוניקה נקראה "הנערה מניו יורק". לפי עלילה זו, ארצ'י מעולם לא פגש אותה, אף על פי שחלם עליה בהקיץ וכתב לה מכתבים שאף פעם לא נשלחו. באחת הפעמים, ארצ'י כתב לה בקשה לבוא לנשף שהתעתד להתקיים בריברדייל, והמכתב נשלח בטעות. ורוניקה, שהתגוררה אז בניו יורק, קיבלה את ההזמנה, והתחננה בפני אמה לתת לה ללכת לנשף בריברדייל, וכך התחיל משולש האהבה של ארצ'י-בטי-ורוניקה.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2011, דמותה של ורוניקה דורגה במקום ה -87 ברשימת "100 הנשים הסקסיות ביותר בקומיקס" של "Comics Buyer's Guide", שנכתבה על ידי ברנט פרנקנהוף.[2]

במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותה של ורוניקה לודג' בגילומה של קמילה מנדס.

אנימציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דמותה של ורוניקה לודג' הופיעה בתפקיד ראשי ב"המופע של ארצ'י", סדרת קריקטורות משנת 1968 שהופקה על ידי חברת ההפקות "Filmation", וכמו כן, גם בסדרות ספין-אוף שונות שהופקו באותו פורמט בין השנים 1969–1977 שכללו בין היתר את הסדרות "Archie's TV Funnies" ו-"The U.S. of Archie", ואחרים. בכל אלו, דמותה דובבה על ידי ג'יין ווב, שדיבבתה גם את דמותה של בטי.
  • ורוניקה הופיעה ב"החברים של ארצ'י", עיבוד מחודש של ארצ'י והחבורה. בסדרה זו, ורוניקה תוארה כנערה צעירה בחטיבת הביניים, ודובבה על ידי אליסון קורט.
  • בסדרה "התעלומות המוזרות של ארצ'י" ובסרט המבוסס עלייה "ארצ'י והאדם הקדמון", דמותה של ורוניקה דובבה על ידי המדבבת קמיל שמידט.

לייב-אקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "When Comic Book 'Heroes' Were Sexist Women Beaters". Dangerous Minds. 7 February 2017.
  2. ^ Frankenhoff, Brent (2011). Comics Buyer's Guide Presents: 100 Sexiest Women in Comics. Krause Publications. p. 44. ISBN 1-4402-2988-0.
  3. ^ Andreeva, Nellie (26 February 2016). "'Riverdale' CW Pilot Finds Veronica". Deadline.