חג ההודיה (סרט, 2023)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חג ההודיה
Thanksgiving
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי איליי רות'
הופק בידי איליי רות'
רוג'ר בירנבאום
ג'ף רנדל
תסריט איליי רות
ג'ף רנדל
עריכה מישל קונרוי
מישל אלר
שחקנים ראשיים פטריק דמפסי
אדיסון ריי
מיילו מנהיים
ג'יילן תומאס ברוקס
נל ורלק
ג'ינה גרשון
ריק הופמן
מוזיקה ברנדון רוברטס
צילום מילן צ'דימה
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Spyglass Media Group
Dragonfly Entertainment
Electromagnetic Productions
חברה מפיצה סרטי סוני, פורום הונגריה, סרטי טריסטאר עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 17 בנובמבר 2023
ישראלישראל 30 בנובמבר 2023
משך הקרנה 106 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט אימה, סרט סלאשר עריכת הנתון בוויקינתונים
www.thanksgiving.movie
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חג ההודיהאנגלית: Thanksgiving) הוא סרט סלאשר אמריקאי בבימויו של איליי רות', מתסריט שנכתב על ידי ג'ף רנדל ועלילה מאת רות' ורנדל, שהפיקו יחד עם רוג'ר בירנבאום. הסרט מבוסס על הקדימון המדומה של רות' באותו השם מהסרט "גריינדהאוס" משנת 2007. בסרט מככבים פטריק דמפסי, אדיסון ריי, מיילו מנהיים, ג'יילן תומאס ברוקס, נל ורלק, ג'ינה גרשון וריק הופמן.

הסרט עלה לאקרנים בארצות הברית ב-17 בנובמבר 2023. בישראל הסרט עלה לאקרנים ב-30 בנובמבר 2023, תחת הפצת "סרטי טריסטאר" בבעלות "סרטי סוני".

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך חג ההודיה בפלימות', מסצ'וסטס, המונים מתאספים ומחכים מחוץ לחנות מקומית לקראת מכירת בלאק פריידיי. בעל החנות, תומאס רייט, מאפשר לבתו, ג'סיקה, ולחבריה - בובי, אוון, גבי, סקובה ויוליה להיכנס לפני הפתיחה, דרך דלת צדדית. החבורה מתגרה בהמונים הממתינים בחוץ ונוצר כאוס; ההמונים נכנסים לחנות, וכתוצאה מכך אנשים רבים מתים, וביניהם אמנדה קולינס, אשתו של מנהל החנות מיץ'. וידו של בובי נשברת, ונעלם במסתוריות מהחבורה.

שנה לאחר הטרגדיה, החנות מתכוננת לסבב מכירות נוסף של בלאק פריידיי, למרות המחאות של מיץ' יחד עם תושבים נוספים. בינתיים, ג'סיקה וחבריה מתויגים בפוסט מדיה חברתי, ובו שולחן חג ההודיה עם שמותיהם סביבו. בובי שעם העלמותו הלווה פרידה עם ג'סיקה, חוזר לפלימות' לעבוד אצל דודו לאחר שנפצע בטרגדיה, למורת רוחו של בן זוגה הנוכחי של ג'סיקה, ראיין. מלצרית העונה לשם ליזי, מותקפת ונהרגת על ידי דמות שאימץ את מראהו כג'ון קארבר, המושל הראשון של מושבת פלימות'.

ג'סיקה מסייעת לחקירה, ומוסרת מספר תמונות של המהומה לשריף העיירה, אריק ניולון. לאחר מכן, קארבר הורג כמה מהתושבים שלקחו חלק מטרגדיית בלאק פריידי, ומאוחר יותר חוטף את אוון וגבי. לאחר כל התקריות, אביה של יוליה מחליט לעבור עם משפחתו לפלורידה, אך קארבר הורג אותו, את סגן השריף ויוליה.

בזמן שמשטרת פלימות' מנסה לפתות את קארבר, הוא הורג מספר עוברי אורח וחוטף את ג'סיקה, תומאס וסקובה. קארבר מבשל את אמה החורגת של ג'סיקה, קתלין, ושם את גופתה באמצע השולחן כמנהג החג "חנינת תרנגול הודו", בפני בני הערובה והקורבנות שרצח במסעו. במהלך שידור חי, קארבר הורג את אוון וג'סיקה בורחת אל דרך היער, ומפתה אותו הרחק מהאחרים. ג'סיקה מגיעה למחסן תפאורת המצעדים ומוצאת את ניולון מחוסר הכרה. לאחר מכן, היא עוקבת אחר דמות שלבושה כמו קארבר, ומגלה שזה בובי. זועקת לעזרה לניולון, אך בובי נמלט.

השוטרים מגיעים ומודיעים שהניצולים בטוחים. ברגע שג'סיקה וניולון נשארו לבד, ג'סיקה מבחינה באותן נעליים ששם קארבר, ומבינה שניולון הרוצח, שמבחין בזאת שגילתה ומודה בזאת; ניולון ניהל רומן עם אמנדה, שהייתה בהריון לפני שמתה, ויצא לחיפוש נקמה באחראים. ניולון מגלה שג'סיקה בשידור חי בזמן שהתוודה בדבריו ותוקף אותה, אך ניצלת על ידי בובי. השניים נוסעים במשאית, וג'סיקה יורה בבובה המתנפחת שבתוכה גז דליק שגורם לפיצוץ ולמותו של ניולון. למחרת בבוקר, ג'סיקה מתאחדת עם חבריה. והממשל לא מצליחים לאתר את שרידיו של ניולון, דבר שהבינו שנשרף בפיצוץ. עם זאת, ג'סיקה סובלת מסיוטים של ניולון הבוער שתוקף אותה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהבמאי איליי רות' יצר את הקדימון המזויף, "חג ההודיה", לסרט Grindhouse (2007), החלו התוכניות לעיבוד עלילתי.[1] ב-2010, רות' אמר ל-"CinemaBlend" שהוא כותב את התסריט יחד עם ג'ף רנדל, ושהוא מקווה להשלים אותו ברגע שיסיים עם העיתונות עבור "The Last Exorcism". עד אוגוסט 2012, ג'ון וואטס וכריסטופר פורד היו אמורים לכתוב את התסריט עם רות' ורנדל לאחר שסיימו לכתוב את הסרט "ליצן" שהופק על ידי רות' משנת 2014. ביוני 2016, רות' חשף ב-Reddit" שהתסריט עדיין זקוק לעבודה כדי שהסרט יעמוד בטריילר. בפברואר 2019, דיווחים הצביעו על כך שרות' היה אמור לביים סרט אימה לא ידוע עבור מירמקס בחודש הבא בבוסטון. האתר "Bloody Disgusting" העלה השערות שהסרט עשוי להיות בנושא חג ההודיה, אך לא הצליח לאמת.

בינואר 2023, האתר "Deadline Hollywood" דיווחה כי חברת ההפקה "Spyglass Media Group" מפיקה את הסרט. רות' יעזוב את עבודת הבימוי של הסרט Borderlands לתקופה, ויעביר צילומים נוספים לטים מילר, כדי לביים את הסרט.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2023, פטריק דמפסי לוהק לסרט ואילו אדיסון ריי לוהקה לתפקיד הראשי מאוחר יותר באותו חודש. ג'יילן תומאס ברוקס, נל ורלק ומיילו מנהיים לוהקו לתפקידים לא ידועים.[2][3]

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט התרחשו בטורונטו והמילטון, אונטריו, מ-13 במרץ עד 5 במאי 2023.[4][5]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לאקרנים בארצות הברית ב-17 בנובמבר 2023. בישראל הסרט עלה לאקרנים ב-30 בנובמבר 2023, תחת הפצת "סרטי טריסטאר" בבעלות "סרטי סוני".[6][7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Wortham, Jenna (November 19, 2007). "Director Eli Roth Serves up a Side of Faux Film Schwag for Thanksgiving". Wired. Archived from the original on February 23, 2023. Retrieved February 23, 2023.
  2. ^ Kit, Borys (March 3, 2023). "'Zombies' Star Milo Manheim Joins Eli Roth Horror Thriller Thanksgiving (Exclusive)". The Hollywood Reporter. from the original on March 3, 2023. Retrieved March 3, 2023.
  3. ^ Kit, Borys (February 24, 2023). "Eli Roth's Horror Thriller 'Thanksgiving' Finds Its Stars in Jalen Thomas Brooks, Nell Verlaque (Exclusive)". The Hollywood Reporter. from the original on February 25, 2023. Retrieved February 25, 2023.
  4. ^ Lovett-squires, Julia (March 16, 2023). "What's Going On Here? Movie featuring Patrick Dempsey filming in Waterdown". The Hamilton Spectator. from the original on April 11, 2023. Retrieved April 11, 2023.
  5. ^ "Current Production and News". Toronto Film Commission. May 5, 2023. on May 6, 2023. Retrieved May 5, 2023.
  6. ^ Kroll, Justin (March 9, 2023). "TriStar Pictures Lands Spyglass Media Group's Thanksgiving, Inspired By Eli Roth's Legendary Grindhouse Fake Trailer". Deadline Hollywood. from the original on March 9, 2023. Retrieved March 9, 2023.
  7. ^ McCall, Kevin (April 3, 2023). "Eli Roth's 'Thanksgiving' Horror Movie Sets Holiday Release Date". Collider. from the original on April 4, 2023. Retrieved April 4, 2023.