חי או מת (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף חי או מת)
חי או מת
Dead or Alive
עטיפת הספר
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת טום קלנסי
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מותחן ריגול
נושא ג'ק ראיין, John Clark, טרור עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Rubicon, Inc
תאריך הוצאה 2010 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בעברית
הוצאה מודן
תאריך 2011
תרגום רותי ונעם אור
מספר עמודים 679
סדרה
ספר קודם שן הנמר עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא נעול (טום קלנסי) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-399-15723-3
הספרייה הלאומית 003370226
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חי או מתאנגלית: Dead Or Alive) הוא ספר מאת הסופר האמריקאי טום קלנסי. הספר, שהוא העשירי בסדרה אודות ג'ק ראיין, מנתח מודיעין של ה-CIA, הוא השני בסדרה (לאחר שן הנמר), אשר מתאר את פעילותו של בנו של ג'ק ראיין, ג'ק ראיין ג'וניור, במסגרת פעילותו במוסד מודיעין אמריקאי לא רשמי בשם "הקמפוס". הספר גם המשך ישיר לספר נוסף של קלנסי, קשת שש. במהלך עלילת הספר פועלים ראיין ג'וניור וחבריו לארגון, בניסיון לאתר את הטרוריסט המסוכן ביותר בעולם, "האמיר", ולסכל את מזימתו לבצע פיגוע טרוריסטי בקנה מידה חסר תקדים על אדמת ארצות הברית[1]. כמו כן, עלילת הספר עוקבת אחר ג'ק ראיין האב, אשר כתוצאה מחוסר שביעות רצונו מפעולותיו של יורשו בתפקיד נשיא ארצות הברית, אד קילטי, מחליט לשוב ולהתמודד כנגדו בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הספר נפתחת בתיאור פעולה צבאית של יחידת הריינג'רס של צבא ארצות הברית, אשר נועדה ללכוד את האמיר, הטרוריסט שנחשב למסוכן ביותר בעולם. חרף מידע מודיעיני אשר הצביע על מיקומו באזור, היחידה מגלה שמדובר במידע שגוי, המצטרף לשורה של מקורות מודיעיניים שגויים באשר למקומו של האמיר. בשלב זה נכנס לתמונה ארגון ה"קמפוס", ארגון מודיעיני סודי אשר הוקם ביוזמתו של ג'ק ראיין האב מתקופת כהונתו כנשיא, ואשר בין חבריו נכללים בנו של ראיין, ג'ק ראיין ג'וניור, וכן ידידיו הוותיקים של ראיין וסוכני ה-CIA לשעבר, ג'ון קלארק ודומינגו שאבז, אשר גויסו לארגון לאחר פרישתם הכפויה משורות סוכנות הביון המרכזית ומ"קשת" בעקבות צמצום כוחות שקילטי הנהיג. אנשי ה"קמפוס" שמים לעצמם למטרה לגלות את מקום הימצאו של האמיר, בכל אמצעי שיידרש.

בו בזמן, ג'ק ראיין האב, אשר כעת עוסק בכתיבת זיכרונותיו מתקופת נשיאותו, מגלה מורת רוח רבה מפעולותיו של יורשו בתפקיד, ויריבו הפוליטי הוותיק אדוארד קילטי. למורת רוח זו נוסף צערו הרב של ראיין על מותו של ידידו הטוב ביותר, רובי ג'קסון, אשר במהלך הבחירות לנשיאות ארצות הברית, כאשר הוביל בסקרים למול קילטי, נרצח על ידי גזען מדרום ארצות הברית, מה שהוביל למעשה לבחירתו של קילטי כ"מועמד פשרה", בהיעדר מתמודדים אחרים. תחושה זו, כמו גם תחושת חובתו של ראיין לארצו, מובילה אותו לבסוף להתגייס פעם נוספת למען טובת מולדתו, ולהתמודד בבחירות לנשיאות ארצות הברית כנגד קילטי, הרץ לכהונה שנייה.

בסופו של דבר, מתברר כי מזימתו של האמיר עשויה, במידה ולא תימנע, להביא לחורבנה המוחלט של ארצות הברית היבשתית. בשל אזלת ידו של ממשלו של הנשיא קילטי, העול מונח על כתפיהם של חברי ארגון הקמפוס. בשלב זה, ועל מנת למנוע את התרחשותו של האסון הגדול ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, נדרשים חברי הקמפוס לגייס את כל כוחם ותושייתם, ולפעול יחדיו על מנת לסכל את האיום. לשם כך עליהם ללכוד את האמיר, חי או מת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מבוסס על דמותו של אוסאמה בן לאדן