לדלג לתוכן

חצות בפרה פאלאס (סדרה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חצות בפרה פלאמס
Pera Palas'ta Gece Yarısı
[[File:.|220px]]
סוגה דרמה תקופתית
שחקנים
  • Hazal Kaya
  • Selahattin Paşalı עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור טורקיה
שפות טורקית
מספר עונות 1
מספר פרקים 8 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור נטפליקס
תקופת שידור מקורית 3 במרץ 2022 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חצות בפרה פאלאס ( בטורקית : Pera Palas'ta Gece Yarısı ) היא סדרת טלוויזיה טורקית מסוג דרמה תקופתית היסטורית, שהופקה והופצה על ידי נטפליקס. הסדרה מבוססת על ספרו של צ'ארלס קינג, "חצות בפרה פלאמס: המהפכה של איסטנבול".[1] ועלילתה נעה בקווי זמן מרובים בתוך העיר איסטנבול, מתמקדת בתקופת הרפובליקה הטורקית הראשונה והשינויים שחלו בעיר ובמדינה.

העונה הראשונה מורכבת מ-8 פרקים. הסדרה, שהתרכזה סביב מלון פרה פאלאס האמיתי. הסדרה חודשה לעונה שנייה שנמצאת בצילומים. [2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתרחשת במלון פרה פלאמס המפורסם באיסטנבול, ומגוללת את סיפורן של דמויות שונות מהתקופה שבין מלחמות העולם הראשונה והשנייה. העלילה מתמקדת במארג של חיי האורחים והעובדים במלון, אשר משקפים את השינויים הפוליטיים והחברתיים שעוברים על טורקיה והעולם כולו. המלון, שהיה מקום מפגש של סופרים, פוליטיקאים ומרגלים, מהווה רקע לדרמה המרתקת של תקופה זו.

העלילה מסתעפת בין ההווה לעבר, כאשר אסרה הגיבןרה הראשית, עיתונאית טורקית מודרנית, מגיעה למלון פרה פלאמס כדי לכתוב כתבה על המלון ההיסטורי. במהלך לילה סוער, היא מועברת בזמן אל שנת 1919, תקופה ראשונה שלאחר מלחמת העולם הראשונה ובתחילת המאבק על הקמת הרפובליקה הטורקית.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה צולמה במלון פרה פלאמס האמיתי באיסטנבול, אשר נוסד בשנת 1892 והיה למרכז תרבותי חשוב בעיר. הצילומים נעשו בצורה נאמנה לתקופה, תוך הקפדה על הפרטים ההיסטוריים והרקע החברתי והפוליטי של אותה תקופה.

ביקורות וקבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה זכתה לביקורות מעורבות. חלק מהמבקרים שיבחו את ההפקה המרשימה ואת היכולת לשחזר את התקופה ההיסטורית בצורה מדויקת, בעוד אחרים ציינו שהעלילה מורכבת ויכולה להיות מבלבלת לצופים שלא מכירים את ההקשר ההיסטורי.

קישורים חיצונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The Turkish Fantasy series 'Midnight at the Pera Palace' opens a door of the palace to 1919, what to expect from the exciting thriller?". Netflix Junkie (באנגלית אמריקאית). 2022-02-17. נבדק ב-2022-03-30.
  2. ^ "Midnight at The Pera Palace Season 2 Release Date: Step into Glamour! -" (באנגלית אמריקאית). 2023-08-22. נבדק ב-2023-09-15.