חשיבה המצאתית (משחק מחשב)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חשיבה המצאתית
כללי
תאריך הוצאה 1999
סוגה משחק חשיבה ממוחשב, לומדה
מספר שחקנים שחקן יחיד
פיתוח קומפדיה
הוצאה לאור קומפדיה
ארץ מקור ישראל
שפות עברית אנגלית
סדרה חשיבה המצאתית
דרישות תוכנה
פלטפורמות מחשב אישי
המשחק הבא חשיבה המצאתית לילדים

חשיבה המצאתית המוכר גם בשם חשיבה המצאתית לכל המשפחה הוא משחק מחשב מסוג פאזל ולומדה שפותח על ידי חברת קומפדיה בשנת 1999 בהתאם לשיטת חשיבה המצאתית.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק המקורי מגיע כערכה מלאה המכילה ספר המסביר את עקרונות השיטה, ובהוצאות מאוחרות יותר הכיל דיסק הכולל רק קורס דיגיטלי. במשחק ישנו מדען חביב דמוי איינשטיין, המלמד את עקרונות השיטה וכן מציג את החידות והאתגרים שמוצבים בפנינו, במשחק לומדים על 4 עקרונות של השיטה: תכסיס ההיפוך, תכסיס ההכפלה, שיטת האיחוד ושיטת החלוקה. מיישמים אותם על 12 חידות שונות שכל אחת דורשת כיוון מחשבה שונה ומקורי על מנת להגיע לפתרון. לכל חידה יש פתרון אחד בלבד, ולכן כאשר מציעים פתרון שאיננו נכון, המשחק ינסה ליישמו, אך המדען יסביר מדוע נכשלנו, וייתן לשחקן לנסות שוב, לאחר מספר כישלונות או חוסר בפעולה על המסך, המשחק יציע רמז אחד, ולאחריו רמז נוסף. בין החידות אין קשר עלילתי, ולכן אין במשחק עלילה[1][2].

חשיבה המצאתית למתקדמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוהי ערכה מורחבת שנמכרה יחד עם הגרסה הראשונה, והוא כלל הרחבה על עקרונות נוספים בשיטת חשיבה המצאתית והוא כיוון לקהל יעד שאוהב להעמיק מחשבה, גרסה זו של המשחק לא שווקה שוב לאחר המהדורה הראושנה.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בביקורת למשחק במגזין קליק ניתן למשחק ציון של 4/5, הביקורת מציינת לשבח את הקורס והפירוט הרב, ומנגד מחסור בתרגילים. בשונה מרוב משחקי קומפדיה שפנו בעיקר לקהל יעד של ילדים ומתבגרים, על פי הביקורת:המשחק פונה דווקא למנהלים, סטודנטים, ואנשים שאוהבים להפעיל את הראש.[3]. על פי המצוין באריזה המשחק מיועד לכל שכבות הגיל החל מגיל 9.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ נוסטלגיה - קומפדיה - גורדי בהרפתקה מהסרטים וחשיבה המצאתית, נבדק ב-2024-02-07
  2. ^ בואו נשחק- חשיבה המצאתית לכל המשפחה - YouTube, באתר www.youtube.com
  3. ^ Click05.Scanned_by_Yaniv.pdf, Google Docs