טוני רוברטס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טוני רוברטס
Tony Roberts
טוני רוברטס (מימין) עם סקוויר פרידל וג'ולי קוב, בפרמיירה של "רוזטי וראיין", 1977
טוני רוברטס (מימין) עם סקוויר פרידל וג'ולי קוב, בפרמיירה של "רוזטי וראיין", 1977
לידה 22 באוקטובר 1939 (בן 84)
מנהטן, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1961 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • בית הספר לתקשורת של אוניברסיטת נורת'ווסטרן
  • התיכון למוזיקה ולאמנות
  • PS 6 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דייוויד אנתוני "טוני" רוברטסאנגלית: David Anthony "Tony" Roberts נולד ב-22 באוקטובר 1939) הוא שחקן קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון יהודי-אמריקאי, התפרסם בזכות הופעותיו בסרטיו של וודי אלן "הרומן שלי עם אנני", "ימי הרדיו", "קומדיה סקסית של ליל קיץ" ובסרט "סרפיקו".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוברטס נולד למשפחה יהודית בניו יורק, בנם של נורמה ושדר הרדיו קן רוברטס. רוברטס הוא אחיה של השחקנית ננסי רוברטס ובן דודו של השחקן אברט סאלון ששם קץ לחייו בשנת 1965. למד ב"אוניברסיטת נורת'ווסטרן".

לרוברטס ילד אחד מגרושתו ג'ניפר לייונס.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוברטס עשה את הופעת הבכורה שלו על בימת ברודוויי בשנת 1962. רוברטס השתתף ב-22 מחזות בברודוויי והועמד פעמיים לפרס הטוני על הופעותיו במחזמר "איך עכשיו, דאו ג'ונס" ובמחזה "שחק אותה סם" בו גילם את דיק כריסטי חברו של אלן פליקס (וודי אלן). מהופעותיו הבלוטות ניתן למנות בעיבוד הבימתי לסרט "ויקטור ויקטוריה" בו גילם רוברטס את הדראג קווין קארול טוד לצידה של ג'ולי אנדרוז ו"סוכר" המבוסס על הקומדיה הקולנועית הקלאסית "חמים וטעים".

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1971 שיחק בקומדיה "ברווז השווה מיליון" לצידו של דין ג'ונס.

את שיתוף הפעולה ארוך השנים עם וודי אלן החל רוברטס ב-1973 בעיבוד הקולנועי למחזה "שחק אותה סם" אותו כתב אלן, בסרט כמו במחזה גילם את דיק חברו של מבקר הקולנוע אלן פליקס. לקראת סוף אותה השנה התפרסם בדרמת השחיתות המשטרתית של סידני לומט "סרפיקו" בתור בוב בלייר שותפו של הבלש הבלתי מושחת פרנק סרפיקו (אל פצ'ינו).

ב-1974 שיחק בתפקיד קטן בסרט הפשע "חטיפת פלהם 123". ב-1977 שיחק בדרמה הרומנטית, המוערכת ביותר בקריירה של וודי אלן "הרומן שלי עם אנני" וגילם את רוב חברו הטוב של הקומיקאי המתוסבך אלבי סינגר. במהלך שנות ה-80 המשיך רוברטס את שיתוף הפעולה המצליח עם אלן והופיע בסאטירות "אבק כוכבים", "קומדיה סקסית של ליל קיץ" בתור ד"ר מקסוול ו"ימי הרדיו" בתור "הדולר הכסוף" אמסי. התפרסם לראשונה בתפקיד ראשי בסרט השלישי בסדרת סרטי האימה "בית אימטווייל".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טוני רוברטס בוויקישיתוף