טיוטה:ג'ניפר רובינסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב
תבנית {{אישיות}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

ג'ניפר רובינסוןאנגלית: Jennifer Robinson; נולדה ב-1981) היא עורכת דין אוסטרלית.

לפני שהגיעה ללשכת עורכי הדין, היא הקימה את יוזמת הצדק ברטה והיא מנהלת סנגור משפטי של קרן ברטה בלונדון. היא גם מרצה משולבת למשפטים בבית הספר למשפטים באוניברסיטת סידני .[1]

רובינסון ידועה בעיקר בשל תפקידה כחברה ארוכה שנים של צוות המשפטי בהגנת ג'וליאן אסאנג' וויקיליקס. היא גם סיפקה סיוע משפטי לפעילים ממערב פפואה.[2]

חינוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובינסון גדלה בברי, ניו סאות 'ויילס, ולמד בבית הספר התיכון בומדררי. לאחר מכן היא למדה באוניברסיטה האוסטרלית הלאומית, שם סיימה תואר כפול במשפטים ולימודי אסיה, והתמחה במשפט בינלאומי, אינדונזיה ודרום מזרח אסיה. היא זכתה במדליית האוניברסיטה למשפטים והייתה מלמדת מכובדת בלימודי אסיה. במהלך תקופתה ב- ANU סיימה לימודים באוניברסיטא גאדג'א מדא (UGM) ביוגיאקרטה, אינדונזיה. היא מדברת אינדונזית ומלאית.

היא הייתה מלגת רודז בבית אוניברסיטת אוקספורד, שם למדה באליול קולג ' וסיימה עם תואר ראשון במשפטים אזרחיים ' בהצטיינות תואר שני בפילוסופיה בשנת בינלאומי פומבי משפט .

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובינסון נקראה ללשכה בשנת 2016 והצטרפה לתאי הרחוב Doughty Street של ג'ופרי רוברטסון, QC, לאחר שהכירה את רוברטסון מאז תקופתה באוניברסיטת אוקספורד באמצע שנות האלפיים. הם תיארו את המקרה בגין מגילת זכויות אוסטרלית וכן חוות דעת משפטית על פשעים נגד האנושות באיראן.

מ-2009, עבד במשרד עורכי הדין הלונדוני של LLP Finers סטיבנס Innocent, שבו הפרקטיקה שלה הייתה בעיקר בתקשורת הגנה, חופש המידע וליטיגציה חופש הביטוי, הפועלת עבור לקוחות כגון הניו יורק טיימס, CNN, Associated Press ו בלומברג. היא גם סיפקה ייעוץ בינלאומי לזכויות אדם, כולל בנושאים הומניטריים בעיראק שלאחר הסכסוך, הגירה יוצאת דופן ומשפט פלילי בינלאומי. רובינסון עוסק בליטיגציה חופש ביטוי אסטרטגית לפני בית המשפט העליון בבריטניה, את בית המשפט האירופי לזכויות אדם. היא ערערה על הרשעות גסויות באינדונזיה.

יחד עם QQ של ג'פרי רוברטסון, היא פעלה בבקשה הראשונה בפני בית המשפט העליון בבריטניה, הידוע בכינויו "מקרה מרק האלף-בית", שם הצליחו לבטל מגבלות דיווח בתיקים להקפאת נכסים נגד טרור במוחמד ג'אבר ואחרים נגד משרד האוצר של HM. [2010] בריטניה SC 1. היא גם פעלה בבקשה הראשונה, לפני שבית המשפט העליון בבריטניה התערב בשם ארגוני הגנה תקשורתיים בפרשת מקס מוסלי בפני בית הדין האירופי לזכויות אדם.

בהדרכת ריצ'רד דוקינס, כריסטופר היצ'נס ו סם אריס ב 2009, עבדתי עם רוברטסון על הקמת המקרה המשפטי כי האפיפיור והוותיקן היו אחראים לפשעים נגד האנושות, כתוצאה של מקרי התעללות בילדים נפוצים בתוך הכנסייה הקתולית. מקרה זה הוגש לאחר מכן לתובע ICC על ידי המרכז לזכויות חוקתיות.

רובינסון יעץ ל"ניו יורק טיימס " במהלך חקירות הפריצה הטלפונית שלה בלונדון, כולל סיפורו על מידת מעורבותו של אנדי קולסון, שהפך ליועץ העיתונות של ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון. סיפוריו של העיתון טענו כי פריצת הטלפון לא הייתה מבודדת לכמה עיתונאים סוררים וכי הידע ואישור התרגיל עברו ממש לאורך הרשת לעורכי חדשות העולם . רובינסון החל לייעץ לג'וליאן אסאנג ' ו- WikiLeaks באוקטובר 2010.

בסוף 2011, היא הפכה למנהלת סנגור משפטי בייעוץ לקרן ברטה, במטרה ליצור ולפתח תוכנית גלובלית בנושא זכויות אדם ודיני ציבור. התוכנית שמה לה למטרה לתמוך בארגונים העוסקים בדיני אינטרס ציבורי ולקדם חוקי תנועה, ולספק מסלול קריירה ברור לחוקי אינטרס ציבורי ודיני זכויות אדם לעורכי דין צעירים.

במאי 2013 נאמה רובינסון ב- TEDx סידני. כינויה "אומץ הוא מדבק", נאומה בפני קהל של למעלה מ־2,500 הודיע ​​על סוגיות זכויות אדם והמצב הפוליטי במערב פפואה דרך עדשתו של מנהיג הגולה בני וונדה.

המקרים האחרונים כוללים פעולה בשירות העולמי של ה- BBC לנקיטת פעולות נגד איראן לרדיפות הצוות הפרסי של ה- BBC ומשפחותיהם, הפעם הראשונה בתולדות ה- BBC שעיתונאים ב- BBC פנו לאו"ם בבקשה להגנתם, ופועלים עם באי כוח צרפתים לקבוצה של ארגונים לא ממשלתיים מרחבי העולם, ומאתגרים את ההשפעה החוצה-שיפוטית של הזכות לשכוח ב- Google נגד CNIL בפני קונסילט ובית הדין האירופי.

הגנה על ויקליקס ואסאנג'[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובינסון החל לייעץ לוויקיליקס באוקטובר 2010, והיא נותרה חברה בצוות המשפטי שלו בהנחייתו של בלטסר גרזון. היא הגנה על אסאנג 'בהליכי הסגרה בלונדון וייעצה לוויקי ליקס באמצעות פרסום כבלים דיפלומטיים אמריקאים סודיים והליכים של צ'לסי מאנינג (לשעבר ברדלי מאנינג).

עורכי הדין Rights Watch כתבו תלונה לממשלת ארצות הברית בשנת 2010, "נבהלת מפעולותיו של היועץ המשפטי של משרד החוץ האמריקני הרולד הונגג'ו קו " שהעמידו את רובינסון "בסכנה ומפריעים לזכותו של לקוחה ג'וליאן אסאנג ', להיות מיוצגת". התכתבות עם רובינסון ו אסאנג כי הודלף לעיתונות, מחלקת המדינה האמריקנית עשה מספר טענות לא מבוססות נגד שני אסאנג ורובינסון, כמו עורך הדין שלו, אשר הוקעו על ידי מי? כהפרה של עקרונות היסוד של האו"ם בנושא תפקידם של עורכי דין, ההצהרה האוניברסלית של מגיני זכויות האדם וכללי ההתנהגות המקצועית של לשכת עורכי הדין האמריקאית. עורכי הדין Rights Watch הוקיעו כי "מר קו [הזמין] לגב 'רובינסון את ההוקעה ואת האלימות האפשרית שכבר הופנתה כלפי לקוחה. הכוונה לסכן את ביטחונה האישי והמקצועי של גב' רובינסון ולהפריע לזכותו של מר אסאנג 'להיות חוקית מיוצג הוא בלתי נמנע. "

רובינסון אמר כי פעולותיו של קו היו "לא ראויות" ומשרד עורכי הדין שלה ביקש נסיגה ציבורית. מעולם לא התקבלה תשובה.

קבלן הממשלה HBGary רשם אותה עם העיתונאית גלן גרינוולד כאחת המטרות של "תוכנית אסטרטגית" שנועדה לערער את פעולות WikiLeaks בהצעה שהודלפה תחת הכותרת "איום הוויקי ליקס ". ההצעה פותחה על ידי HBGary Federal, ספקית שירותי אבטחת סייבר מסווגת למחלקת ההגנה ולסוכנויות ממשלת ארצות הברית אחרות, לבקשת משרד עורכי הדין הנטון וויליאמס הפועלים מטעם בנק אוף אמריקה. התוכנית קובעת שללא תמיכתם של אנשים כמו רובינסון, "WikiLeaks הייתה מתקפלת", אך "בסופו של דבר רובם אם יופעלו יבחרו בשימור מקצועי על מטרה". זה כלל תוכניות להשתמש במידע חסר, ליצור הודעות סביב פעולות של חבלה, לפעול להכפלה של ארגונים ולקרוא השגיאות, ולדלק קבוצות שזולגות סביב פעולות WikiLeaks. טקטיקות אלה תוארו על ידי חלקן כבלתי חוקיות.

עם זאת, רובינסון המשיכה להיות ביקורתית בפומבי על התנהלותה של ממשלת ארצות הברית בפרשת צ'לסי מאנינג, כמו גם על החקירה על אסאנג' וויקיליקס, ובמיוחד על הסודיות סביב שניהם. היא עבדה עם המרכז לזכויות חוקתיות בבקשה לגישה ציבורית גדולה יותר להליכי מאנינג והתעמתה עם היועץ המשפטי לממשלה של ארצות הברית אריק הולדר על מורשתו ותוכניותיו להעמיד לדין את אסאנג 'בתחילת 2012. בתגובה למאמר שלה העיתונאית האמריקאית מייקל הייסטינגס, ביקורת על הדיווחים בעיתונות על המקרה של אסאנג ', אמרה כי רובינסון "צריך לעשות גם את תפקיד הכתב". ביוני 2013,הניו יורק טיימס אישר את קיומה של חקירת חבר השופטים הגדול על אסאנג' וויקיליקס.

סנגורית מערב פפואה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2002 עבדה רובינסון כמתנדבת במכון לסיעוד ולחקר זכויות אדם (Elsham), ארגון לזכויות אדם במערב פפואה, אינדונזיה, עד שהשהות שלה קוצרה בגלל הפיגועים הראשונים בבאלי.

רובינסון משמשת גם כעורך דין של מנהיג העצמאות של מערב פפואן בני וונדה, לאחר שסייעה לו להשיג מקלט מדיני בבריטניה בשנת 2003, וסיירה עימו לארצות הברית, אוסטרליה, ניו זילנד ופפואה גינאה החדשה. היא גם המייסדת המשותפת של עורכי הדין הבינלאומיים למען פאפואה המערבית.

פרסים ומינויים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2008 היא הייתה אחת משלושים עורכי דין שנקראו על ידי היועץ המשפטי לממשלה בבריטניה כגיבור הלאומי פרו בונו. בשנת 2013 נבחרה לתואר הבוגרים הצעירים של השנה על ידי האוניברסיטה הלאומית האוסטרלית. רובינסון נמצא בוועד המנהל של האיגוד לדיני חבר העמים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ From Bomaderry to the Old Bailey | The Global Mail, archive.li, ‏2013-09-16
  2. ^ Defending West Papuan activism (בAustralian English), 2012-08-30, נבדק ב-2019-12-30

קטגוריה:עורכי דין אוסטרלים קטגוריה:ילידות 1981