טיוטה:גוז'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Juz' ( ערבית : جزء, בלשון רבים:פשוטו כמשמעו "חלק") היא אחת משלושים חלקים (Para נקרא גם - پارہ) באורכים שונים שלתוכו הקוראן מחולק.

לחלוקה אין רלוונטיות למשמעות הקוראן וכל אחד יכול להתחיל לקרוא מכל מקום בקוראן. בתקופת ימי הביניים, כאשר היה זה יקר מדי לרוב המוסלמים לרכוש כתב יד, עותקים של הקוראן הוחזקו במסגדים והיו נגישים לאנשים; עותקים אלה קיבלו לעתים קרובות צורה של סדרה בת שלושים חלקים. יש המשתמשים בחלוקה זו כדי להקל על אמירת הקוראן בחודש - למשל במהלך הרמדאן, כאשר הקוראן כולו נאמר בתפילות טרויה, בדרך כלל בשיעור של ג'וז אחד בלילה.

ג'וז מחולק עוד יותר ל- ( ליט' "שתי קבוצות", יחיד: bizb, רבים: aḥzāb), ולכן יש 60 . כל קבוצה מחולק לארבעה רבעים, מה שמייצר שמונה רבעים לכל juʼ, המכונה (מואר "קריאה"). בקוראן ישנם 240 רבעים ( מקראים ). מקראʼ אלה משמשים לרוב כקטעים מעשיים לתיקון בעת שינון הקוראן.

הג'וז השינון הנפוץ ביותר הוא אמזה של ג'ו', הג'וזה ה -30, המכיל פרקים 78 עד 114, עם מרבית הפרקים הקצרים ביותר בקוראן. Juz נקרא, כמו רוב, לאחר 1 המילה שלה הפסוק (בפרק במקרה זה 78).

התפלגות sūrah על פני ajzāʼ, כאשר אורך המוט המקביל ל sūrah הוא פרופורציונאלי למספר האותיות של sūrah ב- juזʼ חלקי המספר הכולל של האותיות ב- juzʼ .

אלה השמות המשויכים של כל ג'וז 'בקוראן: