טיוטה:דב סלמון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרב דב סלומון
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה א' באדר ה'תשט"ז
באר שבע
פטירה י"ח באלול ה'תשס"ט (בגיל 53)
אופקים
מקום קבורה תל אביב

הרב דב סלומון 1956-2009 מראשי הקהילה החרדית באופקים למד בצעירותו בישיבת פוניבז' תלמידו המובהק של הרב יעקב אדלשטיין רבה של רמת השרון, חתנו של הרב חיים קמיל. הוכר בקרב בני קהילתו כתלמיד-חכם בקנה מידה בלתי מצוי. ידיעותיו התורניות היו רבות, וצורת לימודו הייתה עבור רבים מודל נערץ לחיקוי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באמצע שנות התשעים, בעקבות קריסת מסך הברזל ברוסיה וגל העלייה הרוסית ששטף את הארץ – הפך הרב דב סלומון לאביהם, הגשמי והרוחני, של עולי חבר העמים שהתיישבו באזור אופקים. הוא הטעימם טעמה של תורה, קירב אותם לחיי שמירת מצוות ודאג לכל מחסורם.

הקהילה שבראשה עמד הרב סלומון, קיבלה את המתקרבים לתורה בזרועות פתוחות. בית הכנסת בו כיהן כרב, היה למרכזם הרוחני של רבים-רבים אשר גילו את היהדות הודות לפעילותו של הרב הנערץ, ששילב באישיותו גדלות תורנית נדירה, לצד פעילות ענפה ובלתי נלאית בשדה קירוב הרחוקים. הוא החזיק את מקורביו, תמך בהם כלכלית וסעד אותם על שולחנו.

בצעירותו למד הרב דב סלומון בישיבה לצעירים ברמת השרון. כאשר בגר, היה לאחד מחשובי תלמידיה של ישיבת פוניבז'.

כאשר הגיע לפרקו, בחר בו הגאון רבי חיים קמיל זצ"ל, ראש ישיבת אופקים, כחתן לבתו. בעקבות כך התיישב הרב סלומון בעיר מגוריו של חמיו, ומשם הפציע אורו לרבים. במשך תקופה בת כמה שנים, שימש כר"מ בישיבה תורנית בקריית מלאכי.

בגיל 50 חלה הגר"ד סלומון במחלה קשה. הוא התמודד עימה בגבורה, נשא את חוליו בדומייה והוסיף להרעיף טללי תחייה רוחניים על כל מי שבא עמו במגע.

לפני פטירתו הוסיפו לו את השם חזקיהו, כסגולה לרפואה.

הניח אחריו תשעה יתומים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]