טיוטה:כביש 1 (ניו יורק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כביש 1 הוא חלק ממערכת הכבישים המהירים בארה"ב המשתרעת מקי ווסט, פלורידה, לגבול קנדה-ארצות הברית בפורט קנט, מיין . במדינת ניו יורק בארה"ב, ארה"ב 1 נמשך 21.54 מיל (34.67 קילומטרים) מגשר ג'ורג' וושינגטון במנהטן לקו מדינת קונטיקט בפורט צ'סטר . זה מקביל מאוד לכביש המהיר 95 (I-95) במשך חלק גדול מהמסלול שלו, ואינו משמש ככביש ראשי בתוך המדינה. זה לא במקביל לכבישים מהירים אחרים מלבד I-95 ו (בקצרה) כביש  9, ומעט כבישים מהירים אחרים מצטלבים אותו.

הוא נוסע דרך מגוון רחב של שטחים שונים בתוך העיר ומחוז ווסטצ'סטר, מהכביש המהיר קרוס ברונקס לכמה כבישי שטח חשובים בצפון מערב ברונקס ולאחר מכן הרחוב הראשי של פרברי ווסטצ'סטר לאורך לונג איילנד סאונד . ברבות מהקהילות האחרונות, הוא מתחיל לעקוב לסירוגין במסלול של כביש בוסטון פוסט ההיסטורי, ולעתים קרובות עדיין נושא את השם הזה.

כביש  1 סומן כחלק מהקמת מערכת הכבישים המהירים של ארה"ב ב-1926. הוא נחתם לראשונה בניו יורק בשנת 1927, והחליף את נתיב מדינת ניו יורק 1 (ניו יורק 1), נתיב שהוקצה שלוש שנים קודם לכן כחלק מיצירת מערכת הנתיבים המודרנית של מדינת ניו יורק.

תיאור המסלול[עריכת קוד מקור | עריכה]

העיר ניו יורק[עריכת קוד מקור | עריכה]

כביש  1 נכנס למנהטן על גשר ג'ורג' וושינגטון יחד עם I-95 ו-כביש 9 . במקביל בין ארה"ב 1 וארה"ב 9 שהתחיל בוודברידג' 31 מייל (50 ק"מ) לדרום מסתיים ביציאה הראשונה, כאשר US 9 מתפצל צפונה כדי לעקוב אחר ברודווי . הכביש המהיר ממשיך עוד קילומטר, חוצה מתחת למספר בניינים במנהרות קצרות, לפני שהוא חוצה את נהר הארלם דרך גשר אלכסנדר המילטון לתוך הברונקס . היא מסומנת על ידי יציאה ל- Harlem River Drive במערב והכביש המהיר של Major Deegan ( I-87 ) במזרח.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ארצות הברית

באפשרותכם להרחיב את הערך לערך מלא.

כמה דרכים פשוטות לשיפור הערך:

  • הוסיפו פרקי לקריאה נוספת וקישורים חיצוניים שיהוו מקור מידע חלופי לקוראים עד להרחבת הקצרמר, וגם יסייעו בידי הוויקיפדים שיבואו להרחיב אותו.
  • קשרו לערכים רלוונטיים לנושא שבו עוסק הקצרמר שעשויים לסייע לקוראים, שאולי ימצאו שם את מבוקשם.
  • הסתייעו בדפים המקושרים להרחבת הערך.

קטגוריה:ניו יורק קטגוריה:ניו יורק: תחבורה קטגוריה:דפים עם תרגומים שלא נסקרו