טיוטה:כנופיית ניקולאי קאפושצ'ו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגום מכונה ובעיות נוספות, כמו פירוט גרפי לא אנציקלופדי, שנות התשעים לא היו מעוותות בשום אופן ועוד.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגום מכונה ובעיות נוספות, כמו פירוט גרפי לא אנציקלופדי, שנות התשעים לא היו מעוותות בשום אופן ועוד.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב

כנופיית ניקולאי קאפושצ'ורוסית: Банда Николая Капущу) היא כנופיית פשע, שפעלה במחוז מוסקבה בשנות ה-90. היא נבדלה באכזריות יוצאת דופן. בסוף 1997 היא חוסלה על ידי אנשי אכיפת החוק. לדברי עובד פרקליטות מחוז מוסקבה שחקר את המקרה, מדובר באחת הכנופיות האלימות ביותר במחוז מוסקבה בשנות ה-90.

הכנופיה פרצה לבתים ולדירות והעמידו את הבעלים בעינויים אכזריים, כרתו את אוזניהם והרגו את כולם לעיתים קרובות ללא הבחנה - גברים, נשים, ילדים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקולאי קאפושצ'ו הגיע למחוז מוסקבה מקזחסטן, שם ישב בכלא על רצח. בשנת 1994 התיישב ברובע ליוברצי, קיבל עבודה, התחתן והביא ילדים. באופן כללי, הוא נראה כמו עובד סובייטי פשוט.

עם זאת, בפנים הוא נשאר רוצח. הוא מתחיל לאסוף לעצמו שותפים. לכנופיה הצטרפו רוצחים אכזריים ביותר.

באוגוסט 1997, חברי הכנופיה פרצו לדירתו של הבעלים של אחת ממפעלי הוודקה הלא חוקיים הרבים שהיו אז במוסקבה ניקולאי סמילין. איש העסקים ואשתו עונו בהתאם לכל הכללים של שנות התשעים המעוותות - הם עינו אותם במגהץ וביצעו חתכים מדויקים בעזרת סכין. וגם כאשר בני הזוג מסרו את כל מה שיש להם בבית, הפולשים המשיכו בהוצאה להורג. כשהם לוקחים כסף וכל דבר יקר מהדירה, עזבו הסדיסטים והשאירו אחריהם שתי גופות מעוותות.

אבל, אולי, הפשע האכזרי ביותר שכנופיית קאפושצ'ו ביצעה היא נגד משפחתה של אשת עסקים ילנה לארינה.

השודדים פרצו לביתו של לארינה ב-24 באוגוסט 1997 בערב, כשהמשפחה התכוננה ללכת לישון. השודדים קשרו את כולם, ואז נשאו את הסחורה שהביאו זה עתה לרחוב והעמיסו אותה לרכב. ואז הם החלו לחקור את המארחת כדי לברר היכן היא מסתירה את מפתחות הדירה במוסקבה.

לארינה החליטה לשתוק והשודדים ירו לעיניה בשתי בנות, 13 ו-14, ובנה בן ה-11.

מנהיג הכנופיה ניקולאי קאפושה נעצר ב-15 באוקטובר 1997 ברחוב בעיר ליוברצי. ב-17 במרץ 1999 הוא מת משחפת בכלא מטרוסקאיה טישינה.

כל חברי הכנופיה נתפסו ונידונו לעונשים כבדים בין 17 ל-21 שנים בכלא[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:רוסיה: פשע מאורגן