טיוטה:לא משתפים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לא משתפים
יוצרים דקל אייזן
שחקנים

עמית רודרמן, דליה שימקו,

שרון אלכסנדר, בן יוסיפוביץ, סיון קילשטיין, מעיין אשכנזי, איציק גולן, גיל יפרח, מירן ימין, אלון נוימן
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר פרקים 8
הפקה
מפיק אלעד פלג, חגי ארד, עמית ערן, דקל אייזן, רננה ניתאי
עורכים שי אשרי
צלמים רועי קרן, מתן כהן, גל גינוסאר, שי שרף, מתניה טאוסינג
אורך פרק כ-20 דקות
שידור
תקופת שידור מקורית יולי- אוגוסט 2021 – הווה
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

לא משתפים - היא סדרת רשת- דרמה פסיכולוגית ישראלית, העוסקת בהתמודדות נפגעי בריונות רשת.

את הסדרה כתב דקל אייזן והיא פורסמה באופן עצמאי ברשת, ובכך הייתה לסדרת אינדי הראשונה בישראל[1]. כוללת 8 פרקים שפורסמו במהלך חודשי יולי- אוגוסט 2021.

שמונת פרקי הסדרה הם שמונה מפגשים של קבוצת תמיכה לאנשים שחוו התעללות ברשת, כולם באותו המקום, מלבד סצנות בודדות.

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
181 ביולי 20215 באוגוסט 2021

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה כולה מתרחשת במהלך מפגשים של קבוצת תמיכה רגשית של נפגעי בריונות ברשת. כל פרק (מפגש) מתחיל במונולוג של אחד המשתתפים, ולאחר מכן יואל מציג תרגילי שיתוף ושיח פסיכולוגים. בפרק הראשון יעל מצטרפת לקבוצה, ומתברר לשאר החברים שהיא איננה נפגעת התעללות ברשת אלא שהיא בצד הפוגע- השמיצה את חברה של אחותה ברשת, וגרמה להתאבדותה. במהלך הסדרה היחסים בין חברי הקבוצה ליעל מתוחים ויודעים עליות ומורדות. יעל במקביל מנסה לאסוף סיפורים עבור המעסיק שלה, שנגד בנו הוגשה תביעה על ידי אלי ונעמי בעקבות השתתפותו בהתעללות בבנם, אדם. לאחר שחושדים בה חברי הקבוצה היא מנסה בכל כוחה להשתלב ולשכנע את חברי הקבוצה בכך שהיא לא מתכוונת לפרסם את הנאמר, היא אף משתמשת בסחיטה ואיומים, ומצרפת אליה את אמיר בתמורה לראיון שהיא תתן לו במה.

באחד המפגשים מודיעים בשמחה נעמי ואלי על שיפור שהתרחש במצבו של בנם, שהיה עד אז במצב של קומה. בפגישה שלאחר מכן נעמי ואלי לא משתתפים ויואל מודיע מחגיגיות שסיבת העדרותם היא שבנם, אדם, התעורר מתרדמתו. בנתיים, יעל מתחרטת מהכתבה שהכינה על חברי הקבוצה, כתבה הכוללת סרטון משפיל של אלימות שהתרחשה באחת הפגישות, ומודיעה למוני שהכתבה ששלחה לו שקרית. לאחר שניתקה בפניו את השיחה, היא פותחת את ליבה בפני חברי הקבוצה, ומספרת להם על השינוי שהתחולל בה. עם תום דבריה, נכנסה נעמי לחדר בחוסר שקט וסיפרה לנוכחים על כתבה גדולה שעתידה להתפרסם על משתתפי הקבוצה, ועל כך שבנה מת מהתאבדותו. היא שולפת אקדח ומאיימת על הנוכחים, ובתום דין ודברים היא מתאבדת.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יואל- (עמית רודרמן)- עובד סוציאלי, מנחה הקבוצה.

נעמי- (דליה שימקו) - אשתו של אלי, נמצאת יחד איתו בקבוצה כאמצעי התמודדות עם הטרגדיה שנפלה עליהם, אחרי שבנם אדם, ניסה להתאבד בעקבות חרם והצקות שחווה ברשתות החברתיות. לאחר מותו של בנה, בסיום הסדרה, היא מתאבדת אף היא.

אלי- (שרון אלכסנדר)- בעלה של נעמי, מאז המקרה של בנו אדם, הוא מלא בזעם ומחפש אשמים במה שקרה לבן שלו, בז לכל התנהלות של הדור הנוכחי בעידן הדיגיטלי.

תום- (בן יוסיפוביץ)- הפך להיות לבדיחה ויראלית של ילדים שצחקו עליו בגלל המראה והמשקל שלו בעקבות קליפ בר מצווה של אחיו, בו השתתף. מאז סוחב איתו מאז בעיות של דימוי עצמי ומשקל עודף.

שובל- (סיון קילשטיין, מעיין אשכנזי)- תמונות אינטימיות ששלחה לחבר שלה הופצו על ידו ברחבי הרשת ומאז סובלת מחרדות ובעיות אמון קשות.

אמיר- (איציק גולן) - נתפס מדבר בטלפון בזמן שנהג באוטובוס ואחרי שהכה את מי שצילם איתו, הסרטון הפך לויראלי. בתחילת הסדרה מובטל ובעיצומם של גירושים מאשתו.

שרון- (גיל יפרח)- צולמה מקיימת יחסי מין עם כמה גברים במועדון לילה, הסרטון האינטימי שלה הופץ ברשתות החברתיות.

יעל- (מירן ימין) - הייתה שוטפה להתעללות ברשת, בילדה שלמדה ביחד עם אחותה. הצטרפה לקבוצה בפרק הראשון בעקבות עונש שהוטל עליה לאחר שנשפטה בבית המשפט. עובדת ככתבת בעיתון תחת מוני, והגיעה לקבוצה בשליחותו.

מוני- (אלון נוימן)- המוציא לאור של יעל. בנו היה אחד מהאחראים להתעללות באדם, בנם של אלי ונעמי, ובעקבות תביעה נגדו שלח את יעל לחבל בקבוצה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה החלה ב-2017, כפיילוט עצמאי שנעשה על ידי יוצר הסדרה, דקל אייזן. אייזן ניסה לגייס כספים למימון הפקת הסדרה, וכשנענה בשלילה החליט לממן את ההפקה בעצמו, בסכום של כ-200 אלף שקלים[2]. צילומי ההמשך המשיכו בפברואר 2019, והסדרה צולמה על פני פרק זמן של שלושה סופי-שבוע ועוד שני ימי השלמה. פרקי הסדרה, צולמו בזמן שיא, בממוצע של 15 דקות מסך ליום צילומים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד הפייסבוק של הסדרה: https://www.facebook.com/LoMeshatfim

עמוד היוטיוב של הסדרה: https://www.youtube.com/channel/UCC1DvvNcIxLM4AkB7neMqlA

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]