לדלג לתוכן

טיוטה:מיסטיקונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיסטיקונס
Mysticons
יוצרים שון ג׳ארה
כותבים

שון ג׳ארה

מאט פרגוסון
בימוי מאט פרגוסון
מדבבים אליסון קורט, ניקי בורקה, אנה סאני, אוואני רוזן, מאק הייווד, דייוויד ברני, ג'ולי למיוס, דן לט, קייטי גריפין, מישל מונטית', ואלרי בוהג'יאר, ועוד
מדבבים בעברית אלונה אלכסנדר, אלעד סמוכה, ספיר דרמון, גל לוי, גל סרי, יהונתן מגון, גילן שחף, אורי זלצמן, יורם יוספסברג, הדר שחף-מעיין, שירלי לילו, מאיה מיטלפונקט, ענת ניב
ארץ מקור קנדהקנדה קנדה, ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית (דובב לשפות נוספות, בהן עברית)
מספר עונות 2
מספר פרקים 40
הפקה
חברת הפקה Nelvana Limited
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ ניקלודיאון
רשת שידור בישראל ערוץ ניקלודיאון
תקופת שידור מקורית 28 באוגוסט 201715 בספטמבר 2018

מיסטיקונס (באנגלית: Mysticons) היא סדרת הנפשה קנדית לילדים שנוצרה על ידי שון ג'ארה. הסדרה היא שיתוף פעולה בין החברות Nelvana ו־The Topps Company. יוצר הסדרה, שון ג'ארה, הוא גם עורך הסיפור שלה והמפיק שלה.

באוגוסט 2018, ג'ארה אישר בטוויטר שלסדרה לא יהיו יותר פרקים מעבר ל-40 הפרקים שיש. הפרק האחרון של הסדרה שודר ב-15 בספטמבר 2018, בארצות הברית וב-23 בספטמבר 2018, בקנדה.

עליליה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתרחשת בדרייק-סיטית העיר בירה של ממלכת ג'מינה הקסומה. ארבעה בנות בשם ארקיינה גודפיי, זריה מונוולף, פייפר ווילווברוק ואמרלד גולנברייד נבחרות על ידי הקמע הנקרא "הדרגון דיסק" להפוך להיות הדור החדש של הגיבורות האגדיות הידועות בתור "המיסטיקונס" כדי להציל את הממלכה. ביחד הן מחפשות אחרי חתיחות הקודקס על מנת לאחד את כולם, ובמקביל עליהן לעצור את דרדביין הרשע וצבא האל-מתים שלו מלשחרר את מלכתם המרושעת נקרפה.

העונה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זריה ופייפר הן שני נערות יתומות אשר חיות ברחובות העיר התחתית ומקדישות את זמנן כדי לגנוב אוכל עבורן ועבור שאר הילדים היתומים בעיר התחתית וכמובן נעזרות בפוז המחמד שלהן צ'וקו. יום אחד, מכשפת צללים מסתורית נותנת לשתיהן משימה לגנוב עבורה את הדרגון דיסק וחוטפת את צ'וקו על מנת שייעשו זאתץ זריה ופייפר בלית ברירה נאלצות לעשות זאת על מנת להציל את צ'וקו. משכפת הצללים עובדת עבור דרדביין, המנהיג המרושע של צבא האל-מתים אשר מתכנן לתקוף את הטירה המלכותית ולהשיג את הדרגון דיסק. בנוסף, ארקיינה, נסיכה אשר גרה בארמון המלכותי יחד עם אימה המלכה, אביה החורג, אחיה החורג המפונק והאנוכי גוויין וחברתה הטובה הגמדה רוכבת הגריפונים אמרלד, נאלצת לעבור הרבה אימונים על מנת להגן על הדרגון דיסק, משהו שהיא כלל לא נהנת ממנו ואפילו אומרת שהייתה רוצה בחיים נורמלים. המלכה גודפיי, אימה של ארקיינה קוראת לארקיינה לכספת, ושם הם רואים כי הדרגן דיסק מתחיל לפעול, מה שגורם למלכה גודפיי לזמן את הנביאים (חבורת קוסמים עתיקים אשר פועלם כדי להגן על הממלכה). בינתיים, דרדביין והצבא שלו תוקפים את הטירה על מנת להשיג את הדרגון דיסק ודרדביין הופך את הוריה של ארקיינה לאבן. ארקיינה ואמרלד מנסות לברוח בעזרתו של מלוורון, נער אשר עובד את הנביאים ונשלח לעזור, אך הן נקלות בזריה ופייפר, שגנבו את הדרגון דיסק. תאונה גורת לארבע להפוך למיסטיקונס. הן נלחמות בדרדביין והצבא שלו וגורמות להן לסגת מין הארמון. אך זריה ופייפר שוב גונבות הדרגון דיסק ונותנות אותו למכשפת הצללים. אך זו מנסה להרוג אותן מכייוון שאינה אוהבת קצוות רופפים. הן ניצלות על ידי ארקיינה, אמרלד ומלוורון ומסתבר כי זריה לא באמת נתנה למכשפה את הדרגון דיסק.

המיסטיקונס פוגשות בנביאים, הבוסים של מלוורון וקוסמים עתיקים אשר הגנו על הממלכה במשך שנים על מנת שיוכלו לקבל את האימונים הדרושים עבורן להפוך למיסטיקונס. הנביאים בוחרים את טזמה, אחותו של מלוורון להיות החונכת של המיסטיקונס ולאמן אותן. המיסטיקונס צריכות להשתמש בדרגון דיסק על מנת למצוא ארבעה חתיכות של ספר שנקרא הקודקס כדי לאחד אותן, ובמקביל למנוע מדרדביין למצוא אותן. לאחר שהמיסטיקונס מצליחות לעבוד בצוותת הדרגון דיסק מופעל ומראה חידה אשר מובילה אותן לחתיחת הקודקס הראשונה. המיסטיקונס מצליחות למצוא אותה אך נתקפות על ידי טזמהת שמתברר שהיא רעה ועובדת עבור דרדביין (ושהיא המכשפה אשר סחתה את זריה ופייפר לגנוב עבורה את הדרגון דיסק). טזמה מנסה לקחת את חתיכת הקודקס מהמיסטיקונס אך נכשלת. ומלוורון הופך לחונך של המיסטיקונס.

המיסטיקונס משיגות את חתיכת הקודקס השנייה בקניון. בנוסף, קיטי בון, פיראטית שמייםת קפטנית של חבורת פיראטים הנקראים "הפינק סקאלס" וחברת ילדות של זריה מגיעה ומסיחה את דעתה של זריה. אך ארקיינה חושדת שקיטי והצוות שלה היו אחראים עם פשיטות שהתבצעו. זריה כועסת על ארקיינה על כך שחשדה בקיטי וחוזרת אל הפינק סקאלס אך מגלה כי קיטי עובדת עבור דרדביין ומנסה להשיג את הדרגון דיסק. בסופו של דבר, קיטי מצליחה למכור את הדרגון דיסק לדרדביין וזריה, אשר מרגישה אשמה, עוזבת את המיסטיקונס אך חוזרת בעידודו של מלוורון. דרדביין מצליח להשיג את חתיכת הקודקס השלישית.

המיסטיקונס יוצרות דרגון דיסק מזויף ומצליחות בעזרתו להשיג את חתיכת הקודקס הרביעית ועובדות יחד עם קיטי והפינק סקאלס כדי לעצור את דרדביין וטזמה מלהנחית מטר מטאורים על דרייק סיטי. בסופו של דבר המיסטיקונס מצליחות לקחת את חתיכת הקודקס השלישית ולהשיג את כל החתיכות וקיטי שהפכה לבת ברית של המיסטיקונס, מחזירה להן את הדרגון דיסק.

המיסטיקונס מאחדות את הקודקס ומנסות להשתמש בו כדי לשחרר את הוריה של ארקיינה מהקללה של דרדביין, אך טזמה, בעזרתה של קימרו הטרולית והכנופיה שלה, תוקפים אותן כדי לגנוב את הקודקס. אך קימרו בוגדת בטזמה ולוקחת הקודקס ונותנת אותו לדרדביין. דרדביין משתמש בקודקס כדי לשחרר את מלכת האל-מתים נקרפה, אך זאת בוגדת בו לאחר שהשתחררה וזורקת אותו לתוך הפורטל ממנו שוחררה. נקרפה שואבת הקודקס מכל כוחו.

נקרפה, בעזרתה של טזמה, פולשת לדרייק-סיטי ומנסה להפוך את כל התושבים לעבדים האל-מתים שלה, אך המיסטיקונס, בעזרתן של הפינק סקאלס, מסקלות את תוכניותיה. בנוסף, זריה מתעמתת עם אויב מהעבר שלה, פיראט רשע בשם קפטן כאוס אשר לקח אותה ואת קיטי מביתן בילדותן והכריח אותן לעבוד עבורו, מה שגרם להן לנטוש אותו על אי ולגנוב את הספינה שלו. קפטן כאוס חזר לנקום אך זריה מצליחה להביס אותו.

טזמה מגלה לנקרפה על נבואה שתביא חורבן לממלכה ושניהן מנסות להגשים את הנבואה אך המיסטיקונס מנסות לעצור בעדן. המיסטיקונס נכנסות לתוך הפורטל ממנו שוחררה נקרפה ומשפחות את הדרגון דיסק ואת הקודקס במימד בו הייתה כלואה נקרפה כדי לראות את הנבואה בערזת הדרגון דיסק. בתוך מימד הכלא הן פוגשות את דרדביין שעיבד את זכרונותיו. בסוף הן מצליחות לקחת את הקודקס אך טזמה מצליחה לקחת את הדרגון דיסק, בעזרתו היא ונקרפה רואות את הנבואה. המיסטיקונס והנביאים רואים גם הם את הנבואה בעזרת הדרגון דיסק המזויף שהמיסטיקונס הכינו.

בנבואה כתוב שכאשר שני כוכבי תאומים ייתאחדו, דרקון הנקרא "הספקטרל דרגון" יקום ויהרוס את הממלכה. אך המיסטיקונס מגלים כי לא מדובר בכוכבי תאומים אלה בתאומים מלכותיים. מסתבר שלארקיינה הייתה אחות שנובה טרון, מנהיג הנביאים, נאלץ לקחת מהמלכה כשהיא הייתה תינוקת על מנת למנוע את הנבואה. תגלית זו גורמת לארקיינה לתקוף בזעם את נובה טרון.

המיסטיקונס מגלות שהתאומה של ארקיינה בחיים ומתכננות למצוא אותה. וטזמה מצליחה לגנוב את בייצת הדרקון הספקטרל דרגון ולהביא אותה לנקרפה, אשר מתכננת להשתמש בספקטרל דרגון להשמיד את הממלכה.

העונה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נובה טרון מורה על המיסטיקונס לחפש מי הייתה התאומה בעזרתה של גברת ספארקלבוטום, האחראית לבית היתומים לתינוקות שבו גדלה התאומה, כייוון שגברת ספארקלבוטום שומרת מידע על כל תינוק שהיה אצלה. בנוסף טזמה עוקבת אחריהם כדי שגם היא תוכל לגלות מי התאומה. הם מגלים כי התאומה של ארקיינה היא למעשה פרוקסימה, אחת מהנביאים.

הנביאים מתעקשים להפריד בין ארקיינה לפרוקסימה כדי שטזמה ונקרפה לא יוכלו למצוא אותן ולהשתמש בהן כדי לממש את הנבואה. אך ארקיינה, שמשתוקקת להכיר את אחותה, ממרה את פי הנביאים והולכת למצוא את פרוקסימה. טזמה מנסה לחטוף אותן בעזרת קימרו הטרולית והאורקים, אך שאר המיסטיקונס מצילות את פרוקסימה ואת ארקיינה. הנביאים מחליטים כי פרוקסימה תהיה בטוחה יותר בממלכה אחרת. דודה יאגה, דודתו של מלוורון, לוקחת את פרוקסימה איתה לכדור הארץ על מנת שתהיה בטוחה.

טזמה מצליחה לחטוף את פרוקסימה ולהביאה לנקפרה, אשר מתכננת להשתמש בה ובארקיינה לשחרר את הספקטרל דרגון ולהשמיד את הממלכה. המיסטיקונס מגיעות כדי להציל את פרוקסימה, אך נקרפה מצליחה ללכוד את ארקיינה ומנסה להשתמש בה ובפרוקסימה לשחרר את הספקטרל דרגון. אך משהו לא עובד והספקטרל דרגון לא משתחרר, מה שגורם לנקרפה להתפרץ בזעם על טזמה.

המיסטיקונס משחררות את פרוקסימה, אך זריה נוגעת בטעות במכשיר שנבנה כדי לשחרר את הספקטרל דרגון והיא וארקיינה משחררות בטעות את הספקטרל דרגון, וכך מתגלה כי זריה היא למעשה התאומה של ארקיינה ולא פרוקסימה. נקרפה, שרואה כי הספקטרל דרגון שוחרר, רוכבת עליו ומתחילה לתקוף את הממלכה.

נובה טרון מסביר למיסטיקונס שכשהשאיר את זריה אצל גברת ספארקלבוטום, היא לקחה את ההוראה שלו להגן על התאומה ברצינות, והחליפה את זריה בפרוקסימה וגרמה לכך שיראה כאילו פרוקסימה היא התאומה על מנת למנוע את הנבואה, משהו שהיא הסתירה אפילו מנובה טרון.

ארקיינה וזריה רואות חיזיון על שני טבעות שייעזרו להן להביס את נקרפה והולכות למצוא את הטבעותץ בינתיים, אמרלד ופייפר, בעזרתן של קיטי והפינק סקאלס, מנסות להגן על העיר ממהתקפה של נקרפה והספקטרל דרגון. ארקיינה וזריה מוצאות את הטבעות, אך דרדביין גונב אותן מהן כדי להביא אותן לנקרפה בניסיון להרשים אותה. דרדביין מציג את הטבעות בפני נקרפה, שמעמידה פנים שהיא מתרשמת כדי שיביא לה את הטבעות, אך ארקיינה מנסה לכשנע את דרדביין שהיא לא באמת אוהבת אותו ושלמרות שחשוב מאוד להלחם עבור הדברים שאתה אוהב, אי אפשר לגרום להם לאהוב אותך חזרה. דרדביין מנסה לגרום לנקרפה להראות אהבה כלפיו אך נקרפה מאבדת את סבלנותה וצועקת עליו שהיא שונאת אותו, מה שגורם לדרדביין לוותר על הטבעות, וארקיינה וזריה משתמשות בטבעות כדי להביס את נקרפה אחת ולתמיד.

לאחר שנקרפה הובסה, חלק מהמסכה שלה נשאר. המיסטיקונס ופרוקסימה יוצאות להשמיד את המסכה של נקפרה בקרקעית האוקיינוס, בתעלה וולקנית שנקראת "שבר ההשמדה". באותו זמן, מלוורון נאלץ להתמודד עם אחותו, טזמה, שממשיכה לשמור אמונים לנקרפה. מלוורון, בעזרתם של דאג וצ'וקו, מצליץ לכווץ את טזמה ולכלוא אותה בתוך כדור שלג. פרוקסימה זורקת את המסיכה לתוך שבר ההשמדה והמסיכה לכאורה מושמדת, אך למעשה, המסכה עדיין נשארה, ופרוקסימה לקחה אותה לעמצה משום שהרגישה נטושה ובודדה לאחר שהתגלה כי זריה היא אחותה של ארקיינה. במקביל, ארקיינה ומלוורון מתחילים להתאהב ולצאת אחד עם השני.