לדלג לתוכן

טיוטה:סמל העיר גדרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל המועצה המקומית גדרה
סמל המועצה הרשמי
סמל המועצה הרשמי
גרסאות
סמליל המועצה
פרטים
המחזיק בסמל מועצה מקומית גדרה
התקנים
סלוגן גדרה מובילה באיכות חיים
מוטו בית יעקב לכו ונלכה

סמל המועצה המקומית גדרה היא סמלה הרשמי של המושבה גדרה וסמלה השני של תנועת ביל"ו, הסמל אומץ על ידי ביל"ו ב-1885.

סמלה הראשון של תנועת ביל"ו

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תנועת ביל"ו הוקמה ב-1882 בשם "דאבי"ו", ראשי תיבות מספר שמות, פרק י"ד פסוק ט"ו ”דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִסָּעוּ” באותה זמן הייתה חסרת סמל, לאחר ששמה שונה ל"ביל"ו" ראשי תיבות מספר ישעיהו, פרק ב' פסוק ה' ”בֵּ֖ית יַעֲקֹ֑ב לְכ֥וּ וְנֵלְכָ֖ה” אומץ הסמל הראשון. סמל זה הוא מגן דוד שבמרכזו כפות ידיים שלובות שנתחמות בצורת מעגל על ידי הפתגם הלטיני "בתמימות דעים מתעצמים עם העניינים הקטנים אך תוך מחלוקות נהרסים גם העניינים הגדולים", בצלעותיו של מגן הדוד משובץ פסוק מספר ישעיהו, פרק ס', פסוק כ"ב ”הַקָּטֹן֙ יִהְיֶ֣ה לָאֶ֔לֶף וְהַצָּעִ֖יר לְג֣וֹי עָצ֑וּם”.

עם העברת הלשכה המרכזית של ביל"ו לירושלים בהוראתו של הרב יחיאל מיכל פינס הופיע סמלה השני של ביל"ו ששימש כחותמת. צורתו עגולה, במרכז הסמל איור של הרי יהודה ועליהם עצים ירוקים, בתחתית הסמל הפסוק ”בֵּ֖ית יַעֲקֹ֑ב לְכ֥וּ וְנֵלְכָ֖ה”, מעליו חלק פסוק מספר במדבר, פרק י"ג, פסוק ל' ”כִּֽי־יָכ֥וֹל נוּכַ֖ל לָֽהּ”, מעל הפסוק מגן דוד ריק בצבע תכלת וחלקו השני של פסוק ל' ”עָלֹ֤ה נַעֲלֶה֙ וְיָרַ֣שְׁנוּ אֹתָ֔הּ”, פסוק זה מעיד על חזונה של התנועה. בחלק העליון של הסמל מופיע הכיתוב "בית ועד לחברת בילו ירושלים תוב"א" (תיבנה ותיכונן במהרה בימינו, אמן).

בנובמבר 1958 אומץ באופן רשמי כסמלה של המועצה המקומית גדרה.

סמליל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסמליל מורכב משמה של המושבה בכחול כהה ומשמאלה סמל המועצה, מימין ממוקם איור של עץ בצבע ירוק בהיר ועליו פרפר בצבעים שונים. מתחת לשם המועצה הסלוגן "גדרה מובילה באיכות חיים".