טיוטה:ספיר ברונזברג לוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ספיר ברונזברג לוי היא אמנית, מעצבת, צלמת ויוצרת. נולדה בשנת 1994 בחיפה. נשואה למור לוי צלם חתונות מחיפה. משנת 2012 ספיר מציגה תערוכות משתנות באופן קבוע על שכונת בת גלים כחלק מפסטיבל "בית גלים". במשך השנים ספיר הציגה מגוון נוסף של תערוכות.

ספיר התחילה להתעסק עם אמנות בשנת 2006 במהלך הלימודים בחטיבת הביניים "רעות". שם ספיר למדה אמנות פלסטית, תולדות האמנות ופיסול. לאחר מכן ספיר למדה צילום בתיכון "ויצו" שבחיפה. שם בתיכון ספיר למדה את יסודות הצילום, אופטיקה, תפעול המצלמה וצילום סטודיו.

בשנת 2012, בשירות הצבאי של ספיר, היא היתה צלמת צבאית בעיתון "במחנה". במהלך השירות ספיר צילמה מגוון שערים בעיתון וכמה כתבות מגזין. שם ספיר הכירה את סגנון צילומי הרחוב שמאפיין אותה עד היום.

בתקופה הזו ספיר התחילה להציג תערוכות אמנות בשכונת בת גלים בחיפה.

בשנת 2012, זו השנה הראשונה שספיר הציגה תערוכת צילום בבת גלים, כמובן בשכונה אהובה עליה. ספיר היתה אז בת 17. התערוכה הוצגה בבניין האבן ברמב"ם. כך נרקמה לה היסטוריה בין ספיר לבין השכונה. זה היה הצעד הראשון שלה לקראת תערוכות הבאות.

התערוכה השניה של ספיר התקיימה בשנת 2013, כאן נתנה לספיר ההזדמנות לבקר בבתים של אנשי האמנות של חיפה. לראות את חיי היום יום שלהם, לחוות את תהליך העבודה שלהם.

בתערוכה השלישית ב2014, ספיר תיעדה את כל המקומות הקואופרטיביים בבת גלים. המקום הראשון שבו ביקרה הוא "בר גלים" - פאב קהילתי אשר נותן מחיר מסובסד לכולם. המקום השני נקרא "שוקהילה". אנשים שתורמים בגדים שם, והכסף שנחסך מושקע בקידום השכונה.

לכל אחד מהמקומות המיוחדים האלו יש מטרה להפוך למקום טוב יותר בעזרת הקהילה. בזכות התמונות ספיר מעבירה סיפור שלם על כל אחד מהמצולמים ומהמקומות בהם צילמה.

מידע נוסף יתווסף בהמשך.