טיוטה:קובי סידי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יעקב (קובי) סידי (נולד ב-10 במאי 1959) הינו פילנטרופ ואיש עסקים ישראלי הפעיל בתחום הנדל״ן בארץ ובחו״ל. שימש כמנכ״ל הפועל תל אביב לשעבר בכדורגל.

סידי נולד בבת גלים, חיפה. הוא גדל בבת ים, למד בבית הספר ״גורדון״ עד כיתה ח׳ ונשר מהלימודים במטרה לעזור לכלכלת הבית. הוריו עלו מאיסטנבול, טורקיה. לאביו היה מפעל לאריזות קרטונים ואמו הייתה עקרת בית. לסידי, הבכור מבין שלושה אחים, אח בשם דני ואח בשם ניסו שנפטר בגיל 37 ממחלת הסרטן.

לפני שירותו הצבאי למד ב״תדמור״ - בית ספר למלונאות, ועבד כמלצר בבית המלון ״דן״ בתל אביב.

במקביל, עזר בבניית העסק המשפחתי בתחום אריזות הקרטון.

במאי 1977 התגייס ליחידת עורב שבחטיבת גולני.

במהלך שירותו הצבאי נפצע במהלך התהפכות נגמ״ש ונלקח על ידי הליקופטר במצב בינוני לבית החולים פוריה שבטבריה. 6 חודשים לאחר מכן החלים וחזר לשירות פעיל.

בתום שירותו הצבאי, עבד סידי כמאבטח אישיים בחברת ״טל שחר״ בה אבטח ידוענים ביניהם דודו טופז ז״ל, פנינה רוזנבלום, ברוק שילדס בביקורה בארץ ועוד.

לאחר כמה שנים, יחד עם אחיו הצעיר ניסו ז״ל, הקים מפעל לייצור אריזות קרטון שהפך רווחי מאוד.

כמה שנים לאחר מכן מכר את המפעל והחל להתפתח בענף הנדל״ן. סידי שמאז ומתמיד היה בעל ראש עסקי, זיהה את הפוטנציאל שהיה במשבר הכלכלי שבספרד בשנת 2009 והחל לרכוש קרקעות בדרום ספרד, (מארבייה). עיקר עיסוקו היה בהשבחת קרקעות.

כיום סידי מחזיק במספר אחוזות יוקרתיות, בתים בארץ ומחוץ לה ושותף בפרויקטים מגוריים.

בין תפקידיו באגודה, שימש סידי כיו״ר מחלקת הנוער, יו״ר חוג האוהדים ובתחילת שנות התשעים כמנכ״ל הפועל תל אביב. בנוסף, היה נציגו של מוני הראל בדירקטוריון החברה המנהלת את הקבוצה.

במרץ 2011 יצא סידי עם מיזם מחאתי בו השקיע מהונו הפרטי עבור החזרתו של גלעד שליט משבי חמאס. הרעיון מאחורי המיזם היה כאות הזדהות עם המאבק לשחרורו -עצירת המלאכה והעשייה במדינה למשך 5 דקות אל מול 5 השנים בהם גלעד היה בשבי. המיזם זכה להצלחה מסחררת. מעל כ-2 מיליון אנשים יצאו לרחובות במטרה להשיב את גלעד הביתה.

7 חודשים לאחר מכן, באוקטובר 2011, הושגה עסקה בין ישראל לארגון החמאס וגלעד שב הביתה.