טיוטה:רצח גלעד אושר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רצח גלעד אושר הוא מעשה רצח בלתי מפוענח של צעיר בן 24, תושב מכמורת שבוצע ביפן בשנת 1996.

הרצח[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלעד נולד בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת וגדל במושב מכמורת סיים את לימודיו בבית הספר מבואות ים ושירת בחיל הים אחרי שירותו הצבאי חסך כסף ויצא לטיול אחרי צבא בהודו משם המשיך ליפן שם התחיל לעבוד אצל אבי אוזן בדוכן לממכר תמונות כדי לממן את המשך הטיול[1].

במרץ 1996 נרצח בביתו של אבי אוזן שביפן כשהוא בן 24.

גופתו של גלעד נלקחה על ידי אבי אוזן ואייל סעד ונקברה סמוך לכביש ראשי בגוטמבה יפן וציודו האישי נשרף.

החשודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבי אוזן ואייל סעד שגם עסקו בממכר תמונות והיו בסכסוך נעצרו בחשד למעורבות בפרשה שני החשודים מאשימים זה את זה ברצח ושהשני כפה עליהם באיומי אקדח לעזור בקבורה ובשריפת הציוד[2].

החקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבי אוזן חזר לישראל כשבוע לאחר הרצח וב־7 באפריל הסגיר את עצמו למשטרה בחקירתו הודה שגלעד עבד אצלו וגר אצלו בדירה, לדבריו אייל סעד הגיע לביתו וירה למוות בגלעד וירה גם בו בגב מסמך רפואי קבע שאבי נורה בגבו אך לא ידוע אם באירוע הנוכחי, והכריח אותו באיומי אקדח לעזור לו לקבור את הגופה ולשרוף את הציוד האישי של גלעד.

אייל סעד נעצר ביפן לאחר הודעתו של אבי בישראל ברכבו נמצאו כתמי דם אייל הורשה בהעלמת הגופה ונידון לכ-22 חודשי מאסר בפועל, ולאחר מכן חזר אייל לישראל ונעצר על ידי משטרת ישראל בחקירתו טען שאבי הוא הרוצח והוא סייע לו בהעלמת הגופה בשל איומי אקדח מצד אבי

המשטרה מחליטה לבחון את שני החשודים בבדיקת פוליגרף שבה אבי נמצא דובר אמת ואייל דובר אמת ולאחר מכן מחליטים לפתוח בית דין ובו דנים בעבירת רצח[3].

המשפט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילה התבצעה הליך משפט ביפן על שני החשודים לאחר חמישה שנים של אזרחות יפנית אבי נעצר ביולי 2001 ואייל סעד נעצר באפריל 2002 לאחר שהם נעצרו בידי ידי משטרת ישראל בהם התבצעו תהליכי משפט על גרסת המדינה במקרה הסופי של אבי אוזן ואייל סעד לא נמצאו מוטיבים לרצח ונכרזו כנאוראי רוצח את גלעד.

התהליך חזר חזרה ליפן ושם גורר משפט ארוך של שישה שנים שלאחר כן אושר דין שיפוט רצח על שני החשודים, בעת המשפט אוזן מצטיין כנדיבות וטוב לב ושני המרדף על גלעד עשו כדי שתוכל להתמודד עם סופי קרטותית של עץ הסנדלי שבהודו בה רגע לפני יציאתו מהעולם כתב כתבה נגד אירועי האושר.

ב־1 במרץ 2004 נידון קורות משטרת ישראל נתפסו בשקר אך פרעו בדרכם ליפן לשתי החזיתות להתנצל כנדיבות אך בראש ובראשונה להתגנות על עצמם.

מסורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל שנה, בחודש נובמבר, מתקיימת סדרת רצח גלעד אושר במושב מכמורת עם הרצגה תיאטרלית, פסטיבל מוסיקה, כנס ספרות וסדנאות, תערוכות ציור, סרטים וסרטונים, הרצאות, ומסיבת סיום עם כל המוזיקאים ששירתו בפסטיבל. הסדרה מתארת את הסיפור הטרגי של גלעד אושר ושל יושבי מכמורת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תעלומת רצח גלעד אושר, סרטון באתר יוטיוב

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ גליה אושר וירט, מסע בעקבות הכאב
  2. ^ ורד לוביץ', החשודים ברצח ביפן מאשימים זה את זה, באתר ynet, 28 בספטמבר 2000
  3. ^ סמדר שמואלי וטובה דדון, החשוד ברצח גלעד אושר נשלח לבדיקת פוליגרף, באתר ynet, 4 באוקטובר 2000