טיוטה:שוברות שוויון (עמותה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שוברות שוויון היא עמותה שהוקמה ונרשמה ב-מרץ 2018[1] במטרה לקדם את השיח על נשיות, אימהות ומשפחה בישראל באמצעות כנסים, חקיקה, פעולות הסברה וחינוך. העמותה תפעל להעמקת מודעות הציבור בישראל בדבר הצורך בקידום מעמדן של נשים על פי מהותן במשפחה, בעבודה ובחברה, תקדם יזמות ופעילות המעצימה נשים על פי מהותן ותקדם מחקרים בתחומי נשיות, אימהות ומשפחה. העמותה תיענה לפניות הציבור במגוון נושאים הפוגעים בתדמיתן ובמצבן של נשים בחברה בישראל[2]. העמותה שמה על דגלה את האמירה "נשיות זו מהות". על פי אתר העמותה נכון לינואר 2019 העמותה מונה 500 חברות, מתוכם 110 פעילות[3]. העמותה מזמינה גם גברים להצטרף "כידידים ותומכים"[4]

מייסדות העמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעמה זרביב (יושבת ראש), רבקה ארזי המל, אביה אברהם, רחל הורביץ, אופירה רבינוביץ, פנינה לוי, רינת סרי[2]

המניע להקמת העמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות ביקור בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי של הכנסת, מקימי העמותה הגיעו למסקנה כי מעמד האישה איננו מושג אובייקטיבי וכי פעילות הוועדה והחלטותיה מושפעות מתפיסות העולם של חבריה. לטענת העמותה, רוב חברי הוועדה הם בעלי דעות שמאליות, פוסטמודרניסטיות, תומכים בפמיניזם רדיקלי ונמצאים בצד השמאלי של המפה הפוליטית מתוך התפיסה כי השמאל, כעמדה הרואה את מרכזיותו של הפרט הוא זה שדואג לזכויות ולרווחה של נשים. היעדר נציגי הצד השני של המפה הפוליטית והמחשבתית בוועדה הביא להקמת תנועת שוברות שוויון שתומכת בקידום מעמד הנשים בישראל תוך הדגשת הצדדים הייחודיים לנשים וקידום הערכים של נשיות, אימהות ומשפחה בשיח הציבורי[5].

מנקודת ראותה של העמותה, השיח הקיים מקדם את התפיסה ש"אישה שווה איש", דהיינו השאיפה היא לשוויון כולל, מעבר לתחומים המקובלים של שוויון הזדמנויות בתעסוקה או בשכר, וזאת תוך דחיקת מוסד האימהות, הנשיות והמשפחה. חברות העמותה מצהירות כי "איננו חפצות להיות גברים, אנו שונות במהותנו ומברכות על שינוי זה"[3].

עמדות העמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העמותה תומכת בזכות להפרדה בין גברים לנשים באירועים באירועים ציבוריים מאחר שהמרחב הציבורי שייך לכולם ואמור להיות נגיש לכולם, כולל לנשים שזו דרכן היחידה לממש את זכותן במרחב זה. לטענת העמותה הניסיונות לביטול זכות זו נובעים משנאה וכפייה חילונית במסווה של ליברליזם ושמירה על זכויות נשים[6].

העמותה מתנגדת לפתיחת תפקידי גברים בצה"ל לנשים ולשילובן ביחידות קרביות, ופועלת לקדם איפיון תפקידים המתאימים לנשים בצבא[7].

העמותה תמכה בדרישתו של הממונה על שוק ההון ד"ר משה ברקת עם כניסתו לתפקידו להעסיק נהג במקום נהגת[8], ובבקשתו של אל"ם אבינועם אמונה, מפקד עוצבת הגולן, עם קבלת המינוי, להציב בעוצבה דובר במקום דוברת[9].

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ תעודת הרישום של העמותה
  2. ^ 1 2 מתוך: גיידסטאר - אתר העמותות של ישראל
  3. ^ 1 2 אתר העמותה
  4. ^ טופס הצטרפות לעמותה
  5. ^ מתוך דף הפייסבוק של העמותה
  6. ^ פוסט מיום 21.9.2018 בדף הפייסבוק של העמותה
  7. ^ פוסטים מתאריכים 2.10.2018, 14.10.2018, 6.11.2018, 18.11.2018 בדף הפייסבוק של העמותה.
  8. ^ פוסט מתאריך 24.10.2018 בדף הפייסבוק של העמותה
  9. ^ פוסט מתאריך 6.9.2018 בדף הפייסבוק של העמותה

קטגוריה:מגדר קטגוריה:פמיניזם קטגוריה:הפרדה מגדרית קטגוריה:זהות מינית