טיוטה:שירת החיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ב-2019 הקימו צמד יוצרים, גיא קהלני ומשה דדון, את פרויקט 'שירת החיים' בהמשך לשמה של הישיבה שבה הם לומדים, ישיבת תורת החיים. במסגרת הפרויקט פרסמו היוצרים שירים מתוך לימודם בישיבה.

ראש הישיבה, הרב שמואל טל, תומך ומעודד באופן חדשני את תלמידיו לבטא את עצמם בשירה וביצירה למרות שדבר זה לא בהכרח שמקובל בישיבות גבוהות.

סינגלים ופרסומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2019 פורסם סינגל הבכורה, "אזמרה", שנכתב על בסיס לימוד שלמדו את תורה רפ"ב בליקוטי מוהר"ן במשך מספר חודשים בישיבה[1][2].

הסינגל השני של הצמד, "צמח דוד", יצא לזכרו של אברך הישיבה, צמח דוד פרג'ון, שנפטר בפתאומיות מדום לב במוצאי פורים באותה שנה. בפתיחת השיר שר ראש הישיבה הרב שמואל טל את הלחן המפורסם של הרב שלמה קרליבך "ממקומך מלכנו תופיע ותמלוך עלינו כי מצפים אנחנו לך"[3][4][5]. את העיבוד וההפקה המוזיקלית ביצע אלדד רצון. צמד היוצרים כתבו על תהליך יצירת השיר כי "בימי השבעה שמענו על מעלותיו של צמח דוד זצ"ל והתגלה לאוזנינו ולליבנו יהודי יקר משיכמו ומעלה, עבד ה' נאמן וירא שמים אמיתי שזכינו שהיה מתהלך ביננו בפשיטות ובענווה, עוסק בצרכי ציבור בשקט ובצינעה גדולה, והכל למען שמו באהבה."

במרץ 2021 פרסמו הצמד את הסינגל הקצבי "מזמור לתודה" שמטרתו תודה והודאה להשם יתברך. את השיר עיבד והפיק הדיג'יי ניסו סלוב[6][7].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]