טיוטה:Getting Over It with Bennett Foddy

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
להתגבר על זה עם בנט פודי
Getting Over It with Bennett Foddy
כללי
תאריך הוצאה 6 באוקטובר 2017
פיתוח בנט פודי
דרישות תוכנה
מנוע משחק יוניטי

להתגבר על זה עם בנט פודיאנגלית: Getting Over It with Bennett Foddy) הוא משחק וידאו אינדי. הוא שוחרר ב-6 באוקטובר 2017, שם המשיכו לשחק למעלה מ-2.7 מיליון שחקנים. גרסת Steam של המשחק יצאה מאוחר יותר על ידי מפתח המשחק בנט פודי ב-6 בדצמבר 2017, עם הוצאה ב-iOS באותו יום. גרסת האנדרואיד יצאה מאוחר יותר ב-25 באפריל 2018. גרסת הלינוקס הייתה זמינה לבדיקות בטא באוגוסט 2018 וקיבלה מהדורה יציבה באותה שנה.

גיימפלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק עוסק סביב הדמות הנשלטת על ידי השחקן בשם דיוגנס, אשר, קצת נאמן לשמו, מתגורר בקדרת מתכת גדולה. הוא מניף פטיש יוסמיטי, שבו הוא יכול להשתמש כדי לאחוז בחפצים ולהזיז את עצמו ממקום למקום. באמצעות העכבר או משטח העקיבה, השחקן מנסה להזיז את פלג גופו העליון והפטיש של האיש כדי לטפס על הר תלול.

המשחק מלווה בפרשנות של בנט פודי הדן בנושאים פילוסופיים שונים. הפרשנות מספקת גם ציטוטים הנוגעים לאכזבה והתמדה כאשר השחקן מאבד התקדמות משמעותית, וכן כאשר השחקן מגיע לאבני דרך מסוימות במשחק.

ככל שהשחקן מתקדם במעלה ההר, הוא נמצא בסיכון מתמיד לאבד חלק מההתקדמות שלו או את כולה; אין מחסומים. המשחק מסתיים כאשר השחקן מגיע לנקודה הגבוהה ביותר של המפה, נכנס לחלל. קרדיטים לסיום נמוגים, כאשר בסיום, הודעה שואלת את השחקנים אם הם הקליטו את המשחק. אם השחקן מציין שלא, המשחק מספק גישה לחדר צ'אט המאוכלס בשחקנים אחרים מכל העולם שסיימו לאחרונה את המשחק.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פודי נמשך למשחקים קשים בזמן שגדל. כשחי באוסטרליה בשנות ה-80 וה-90, הוא הוגבל למה שהוכנס לארצו באמצעות יבוא. לרבים מהמשחקים הללו היה חסר כל סוג של מנגנון שמירה ודרשו מהשחקנים להישלח בחזרה לתחילת המשחק אם הדמות שלהם מתה, כמו Jet Set Willy. בשנות ה-90, מפתחי משחקי וידאו בארצות הברית וביפן החלו להוסיף אמצעים להצלה או לשמירה על מחסומים, כדי ששחקנים לא יצטרכו לחזור להתחלה במוות. פודי אמר, "הטעם של נשלח בחזרה נעלם בהדרגה עד לנקודה שבה זה עניין הבוטיק הזה. לאנשים בגיל מסוים עדיין יש את הטעם הזה, או אולי לכולם יש אותו, אבל זה נכתב מתוך האורתודוקסיה העיצובית". בשנת 2018, פודי הצהיר שהסיבה העיקרית לכך שהוא שם את שמו בתואר "להתגבר על זה" נובעת מתרבות שבדרך כלל לא "מזהה את האנשים שיוצרים משחקים".

המשחק היה מכוון ל"סוג מסוים של אדם, כדי לפגוע בהם" הוא שאב השראה מ-Sexy Hiking, משחק דומה שיצא על ידי מעצב משחקי הווידאו הצ'כי 'Jazzuo' ב-2002. פודי למד על המשחק בסביבות 2007 מפוסט של דרק יו ב-TIGSource, ולפי פודי, המשחק היה "קצת מם בקרב מפתחי משחקי אינדי", כאשר אדם סולטסמן תיאר את Sexy Hiking כ"המשחק הכי גרוע שיש לי. שיחק אי פעם". בזמן שדיח את המשחק בזמנו, פודי מצא את המשחק בלתי נשכח, ומאוחר יותר הראה את המשחק לתלמידי כיתתו על עיצוב משחקים בבית הספר לאמנויות טיש של אוניברסיטת ניו יורק, ואז הוא "הבין עד כמה העיצוב נצחי" של Sexy Hiking היה. פודי הצהיר שהוא מעריץ של "messy, realtime physics puzzle games", והביע עוד כי הם "תחום השראה ענק בעבודתי". בציוץ שנמחק מ-2014, שאל פודי את עוקביו שלו "האם זה יהיה לא בסדר אם אעשה סרט המשך ל-Sexy Hiking? בהתחשב בכך שאני לא ממש Jazzuo (עד כמה שאתה יודע)".

בזמן האחרון, פודי ראה חזרה של משחקים קשים כמו סדרת Dark Souls. באוגוסט 2017, פודי הבחין כי אמנם הייתה מחאה של שחקנים על מנגנון המשחק השמור ב-Hellblade: Senua's Sacrifice, שעל פי הדיווחים תמחק את קובץ השמירה של השחקן אם ימותו. שחקנים אחרים נענו בקלות לאתגר, והראו עניין מחודש במשחקים שהיו קשים בעיצובם. הוא אמר, "בכל פעם שאתה רואה משהו שמפריך אורתודוקסיה עיצובית חזקה, זה מרגש ביותר כי זה פותח אפיקים חדשים לחקירה", וראה ב-Getting Over It כחקירה שלו במרחב הפיתוח החדש הזה.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחקיות הקשה של Getting Over It זכה לשבחים על ידי מבקרים, כולל כותב גיימר המחשב אוסטין ווד. Rock, Paper, Shotgun רשמו אותו כאחד ממשחקי המחשב הטובים ביותר של 2017.

בנקודה במפת המשחק, השחקן יכול להדריך את הגיבור למקום שבו ממוקמים קלחת ופטיש. הפעלתם מכניסה את המשחק למצב של צפייה מהצד, ומאתגרת את השחקן לנוע על מכשולים מפוזרים כמו ב-Getting Over It, כאשר בנט פודי מספר על האיוולת של התרגיל והמטא-הומור של ביצת הפסחא. דיוגנס נוספה כדמות שניתן לשחק בה למשחק הלחימה המוצלב אינדי פוגו במאי 2019. דיוגנס מופיע גם כדמות מסייעת במשחק הלחימה הקרוסאובר הקרוב Fraymakers.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Getting Over It with Bennett Foddy בוויקישיתוף

קטגוריה:משחקי וידאו משנת 2017 קטגוריה:משחקי פלטפורמות ממוחשבים קטגוריה:משחקי Windows קטגוריה:משחקי לינוקס קטגוריה:משחקי macOS