טינמו פטגוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןטינמו פטגוני
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: טינמאים
משפחה: טינמיים
סוג: טינמו פטגוניה
מין: טינמו פטגוני
שם מדעי
Tinamotis ingoufi
אוסטל, 1890
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טינמו פטגוני (שם מדעי: Tinamotis ingoufi) הוא מין ממשפחת הטינמיים, שהם קרובי משפחה רחוקים של היענים וחיים רק בדרום אמריקה. טינמו זה שונה מקרובי משפחתו המקורקעים בכך שהוא יודע לעוף, אך צריך להתאמץ בשביל כך ובאופן כללי מעדיף לרוץ במהירות להגנתו והוא בעל רגליים ארוכות וחזקות לעשות זאת. קרוב משפחתו היחיד לסוג הוא טינמו הפונה החי באותם אזורים.

אורכו של הטינמו 35 ס"מ והוא בעל נוצות אפורות-שחורות עם גרון וראש לבנים המפוספסים בפסים חומים לאורכם עד אזור העיניים והמקור צהוב. החזה אדמוני מעט, הבטן בצבע קינמון והרגליים חומות כהות.

הטינמו הפטגוני, כמו קרובו טינמו הפונה הוא אוכל צמחים קטנים כמו עלים, ניצני פרחים, זרעים וגבעולים וכן פירות והוא מגוון בחרקים ויצורים קטנים אחרים שהוא מוצא. הם מקננים על הקרקע בקן מוסווה בין השיחים או העשבים והזכר הוא המטפל בביצים ודוגר עליהם בין שבועיים לשלושה עד לבקיעתם. הטינמואים הצעירים יכולים לרוץ מיד עם בקיעתם ולדאוג לעצמם והם גדלים במהירות.

הם חיים בטבע בארגנטינה ובצ'ילה בערבות עשב ממוזגות בטווח 200–800 מ', הרבה יותר נמוך מקרוביהם. הם חיים גם בסוואנות פתוחות אך לא בתוך היער. תפוצתם נרחבת והם אינם בסכנה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טינמו פטגוני בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ טינמו פטגוני באתר הרשימה האדומה של IUCN