טניישס די

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טניישס די
קייל גאס וג'ק בלאק בהופעה, 2016
קייל גאס וג'ק בלאק בהופעה, 2016
מקום הקמה לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1994
סוגה הארד רוק
הבי מטאל
רוק הומוריסטי
חברת תקליטים סוני BGM
תקליטי Epic
EMI
פרסים והוקרה
www.tenaciousd.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טניישס דיאנגלית Tenacious D, לעיתים מכונה כ-"הדי") היא להקת רוק אמריקאית בה חברים המוזיקאים/שחקנים ג'ק בלאק וקייל גאס. סגנון הלהקה נע בין הבי מטאל, רוק קומי ומוזיקת קאנטרי. הלהקה ידועה בשל סגנונה הקצבי וההומור הוולגרי והבוטה שלה. הלהקה זכתה לפופולריות ב-1999 כאשר הופיעו חבריה בסדרה קומית ששודרה ב-HBO, בה ג'ק בלאק וקייל גאס ניסו, בצורה פארודית, לפרסם עצמם כ"להקה הטובה ביותר בעולם". הסדרה משודרת לעיתים בערוץ קומדי סנטרל.

ב-2006 כיכבו השניים בסרט הקומדיה המוזיקלי "מפרט הגורל" (The Pick of Destiny), אותו כתבו יחד עם ליאם לינץ' אשר ביים את הסרט. בסרט ניתן להבחין במספר "שאלות", מוטיבים חוזרים, סגירות מעגל והמפגש עם השטן, שהתבסס על השיר "tribute" שמופיע באלבומם הקודם של השניים. ללהקה מספר שירים שבהם Classico, המבוסס על וריאציה של היצירה בּוּרֶה באי מינור של באך.

ללהקה ארבעה אלבומים: הראשון יצא ב-2002, השני יצא ב-2006 בצאת הסרט, השלישי, "Rize of the Fenix", יצא ב-2012 והרביעי, Post-Apocalypto אשר יצא ב-2018 וחלקו מבוסס על סדרת יוטיוב באותו שם שבה שניהם מופיעים.

"מפרט הגורל"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מפרט הגורל

בשנת 2006 הוציאו הצמד את סרטם "מפרט הגורל", המספר על ג'ייבלס (או בכינויו JB, ג'יי.בי. מגולם על ידי ג'ק בלאק), ילד מבית קתולי שמתמרד בהוריו ושומע הבי מטאל, רוק כבד ומקלל בלי הפסקה. הסרט נפתח בשיר Kickapoo (בתרגום חופשי לעברית: בעט בקקי; משחק מילים על משחק הילדים "קוקו" שנקרא באנגלית Peekaboo), שמספר את סיפורו של JB עד לבריחתו והגעתו להוליווד, שם הוא פוגש בקייג' (Kage, מגולם על ידי קייל גאס) ומשם הם יוצאים למסע מלא בהרפתקאות בחיפוש אחר מפרט הגורל, שנוצר מהשן של השטן.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Tenacious D (2001)
  • The Pick of Destiny (2006)
  • Rize of the Fenix (2012)
  • Post-Apocalypto (2018)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טניישס די בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקאים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.