טרנס קונאו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טרנס קונאו
Terence Cuneo
לידה 1 בנובמבר 1907
לונדון, הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה ואירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 3 בינואר 1996 (בגיל 88)
אסהר, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • בית הספר סלייד לאמנות יפה
  • Sutton Valence School עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה קצין במסדר האימפריה הבריטית
מפקד במסדר הוויקטוריאני המלכותי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טרנס קונאואנגלית: Terence Cuneo;‏ 1 בנובמבר 19073 בינואר 1996) היה צייר אנגלי פורה שציינו את סצנות רכבת, סוסים ופעולות צבאיות. הוא היה גם האמן הרשמי באירוע הכתרת המלכה אליזבת השנייה בשנת 1953.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרנס קונאו נולד בלונדון, בנם של סיירוס קונאו (1879–1916) ונלי טניסון קונאו (1881–1964), אמנים שנפגשו במהלך לימודיו בפריז.[1] אחיו הבכור של סיירוס קונאו רינאלדו קונאו היה גם צייר מוערך בסן פרנסיסקו, וכך גם אחיו הצעיר אגיסטו קונאו. טרנס קונאו למד בבית הספר בקנט, בצ'לסי פוליטכניק, ובבית הספר לאמנות סלייד, לפני שעבד כמאייר במגזינים, ספרים וכתבי עת.

בשנת 1936 החל לעבוד בצבעי שמן והמשיך בעבודות האיור שלו. במהלך מלחמת העולם השנייה שימש כחבלן בחיל המהנדסים המלכותיים אך גם השלים מספר קטן של עבודות לוועדה המייעצת לאמני המלחמה, וסיפק איורים של מפעלי טנקים ומטוסים.[2] הוא שירת והתיידד עם עמיתו האמן סיריל פארפיט. כמו כן במהלך המלחמה הוזמן קונאו על ידי משרד החוץ ליצור רישומים וקריקטורות אנטי-נאציות ותערוכה של עבודות המלחמה שלו התקיימה בגלריה לאמנויות יפות של פאלקין בשנת 1942.[3]

לאחר המלחמה הוזמן קונאו לייצר סדרת עבודות הממחישות מסילות רכבת, גשרים וקטרים. נקודה משמעותית בקריירה שלו הייתה מינויו לאמן רשמי לטקס הכתרת אליזבת השנייה, שהביאה את שמו לציבור ברחבי העולם. הוא קיבל עמלות נוספות מהתעשייה, שכללו תיאורי תהליכי ייצור, מיצוי מינרלים ובניית כבישים, כולל כביש M1. הוא היה מפורסם ביותר בציורי בנושאי הנדסה. אבל למעשה קונאו צייר טווח רחב של נושאים - מסצנות צייד באפריקה ועד נופים. הצלחה נוספת הושגה בציורים מהשירות הצבאי.

טרנס קנאו, תקיפת אנית מלחמה

משנת 1954 יצירותיו כללו דמות של עכבר קטן. דמויות אלה הפכו לסימן המסחר שלו אחרי 1956. לפעמים הם קשים לזיהוי, ואנשים רבים נהנים לחפש אותם בתוך ציוריו. אפילו כמה דיוקנאותיו של אנשים מפורסמים מכילים את ציור העכבר.

עבודתו שימשה למגוון מוצרים, החל מכריכות ספרים וקטלוגים של דגמי רכבות ועד כרזות, פאזלים ואפילו חותמות דואר. ציוריו הופיעו גם על חותמות של בריטניה ושל האי מאן.[4] ניתן למצוא את עבודותיו במוזיאונים רבים, כולל גלריית האמנות של גילדהול, מוזיאון הבתים של ניוארק, לויד'ס בלונדון והמכון המלכותי. קוניו זכה בתוארי כבוד ופרסים.

פסל אנדרטת ברונזה בגודל פי 1.5 של טרנס קונאו, מאת פיליפ ג'קסון, עמד במתחם המרכזי בתחנת ווטרלו בלונדון במשך שנים רבות, אך הועבר לברימפטון, צ'ת'אם. הוא הוזמן על ידי ארגון להנצחת הצייר שהוקם במרץ 2002. הפסל משמש כאנדרטה קבועה לאמן, יחד עם פרס שנתי בבית הספר לאמנות סלייד, שניתן על ידי הקרן.

כמחווה לסימן המסחר של קונאו, הפסל כולל עכבר שהציץ מתחת לספר על רגליו של האמן, ואחד נוסף שנחצב בבסיס הפסל ליד הקרקע. ההעברה הרשמית של הפסל למוסד המהנדסים המלכותיים התקיימה ב־12 ביולי 2017.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טרנס קונאו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ OBITUARY: Terence Cuneo, The Independent, ‏23 באוקטובר 2011 (באנגלית)
  2. ^ Terence Cuneo, Imperial War Museums (באנגלית)
  3. ^ Brain Foss (2007). War Paint: Art, War, State and Identity in Britain, 1939-1945. Yale University Press
  4. ^ Wheeler, Chris (May 2012). "Terence Cuneo and Philately". Cuneo Society Journal. 3 (1): 4–6.