יונתן אמבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יונתן (יוני) אמבר
לידה ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2006
סוגה רוק
כלי נגינה גיטרה
שיתופי פעולה בולטים אברהם טל (זמר), קובי אפללו, אריאל זילבר, דין דין אביב
אתר רשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יונתן (יוני) אמבר הוא גיטריסט, מלחין ומפיק מוזיקלי ישראלי. מלווה כגיטריסט את אברהם טל, קובי אפללו, דין דין אביב ועוד. הלחין את שירה של מרגלית צנעני "עץ ירוק מפלסטיק".

ילדותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמבר נולד וגדל ברמת השרון. אביו היה טייס חיל האוויר ומורה בתיכון עירוני ד'. בגיל 13 קיבל את הגיטרה הראשונה מהוריו, והחל ללמוד אצל המורה לגיטרה יזהר שאבי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שירותו הצבאי, החל ללמוד ברימון. אחרי שנה, טס לבוסטון ללמוד ב"ברקלי קולג' אוף מיוזיק", לאחר שקיבל מלגת לימודים. ב-2004 סיים תואר ראשון, עם התמחות בהנדסת קול והפקה מוזיקלית, ובמקביל לעבודה כגיטריסט וטכנאי סאונד באולפנים, החל לעבוד על אלבומו הראשון "לנוע". בשנת 2006 חזר לארץ, ומאז מנגן עם כמה מהאמנים המובילים בארץ. בנוסף, הלחין מוזיקה לפרסומות באינטרנט ובטלוויזיה. בימים אלה, במקביל לעבודתו כגיטריסט ומפיק מוזיקלי, עובד על שירים מקוריים. לאמבר אולפן הקלטות בבעלותו ובניהולו, ברמת השרון. בשנת 2009 הלחין, עם חברו ישראל קמחי, את השיר "עץ ירוק מפלסטיק", שכתב אסף אטדגי. השיר, בביצועה של מרגלית צנעני, זכה באותה השנה בתואר השיר המושמע ביותר. באותה השנה כתב עבורה גם את השיר "סרט ישן".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005 נישא לעינת, ולהם 3 ילדים, כיום הם מתגוררים ברמת השרון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]