יוסוף שאקור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יוסוף שאקור
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1928 (בן 96 בערך)
בקרבת העיר חומס
השכלה האקדמיה הצבאית בחומס עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות הצבא הסורי
תקופת הפעילות 1946–1974 (כ־28 שנים)
דרגה לואא' (צבא סוריה) לואא'
תפקידים בשירות
ראש המטה הכללי
פעולות ומבצעים
מלחמת יום הכיפורים
עיטורים
מדליית השישה באוקטובר מדליית השישה באוקטובר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוסוף בין רגהיב שאקור (נולד ב-1928) הוא קצין לשעבר בצבא סוריה, אשר שירת בין היתר כראש המטה הכללי של סוריה במהלך מלחמת יום הכיפורים.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שאקור נולד בשנת 1928 סמוך לעיר חומס, לאחר שסיים את לימודיו בתיכון החל ללמוד באקדמיה הצבאית בחומס. לאחר מכן עבר קורס קציני ארטילריה בצרפת, בדומה לקצינים רבים בצבא הסורי בתקופה, בהמשך הוא גם עבר קורסים נוספים בברית המועצות.

בין השנים 19611964 שירת שאקור בתור קונסול כללי של סוריה בוונצואלה וברזיל, הוא דבר ספרדית, אנגלית, צרפתית, ערבית, רוסית וארמנית, מה שהפך אותו לנכס דיפלומטי של סוריה. לאחר חזרתו מדרום אמריקה, הוא מונה למזכיר כוחות הביטחון והועלה לדרגת עקיד ולאחר מכן גם קודם לדרגת עמיד, בתפקיד זה הוא שירת במהלך מלחמת ששת הימים בשנת 1967.

בשנת 1970 קודם לדרגת לואא', בעיקר משום תמיכתו בעליה לשלטון של הנשיא חאפז אל-אסד. באפריל 1972, הרמטכ"ל מוסטפא טלאס קודם לתפקיד שר הביטחון ושאקור נבחר להחליפו בתפקיד ראש המטה הכללי של הכוחות הסורים. בתפקידו החדש, שאקור היה אחראי מקרוב על ההכנות למלחמת יום הכיפורים ותכנון תוכנית התקיפה. באוגוסט 1974 אולץ שאקור לפרוש מתפקיד ראש המטה ומשירותו הצבאי משום שנתפס על ידי השלטון כאחראי לכשלון הכוחות הסורים לשחרר את רמת הגולן מידי ישראל.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Spencer C. Tucker & Priscilla Roberts, The Encyclopedia of the Arab-Israeli Conflict: A Political, Social, and Military History, ABC-CLIO, 2008. (ISBN 978-1851098415)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יוסוף שאקור, מתוך האנציקלופדיה של הסכסוך הערבי-ישראלי, הוצאת ABC-CLIO, ‏2008.
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.