לדלג לתוכן

כעורים (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כעורים
Uglies
מבוסס על כעורים עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ג'וזף מק'גינטי ניקול עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ון דייוויס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט קריסטה וורנוף עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ואי קינג
קית' פאוורס
צ'ייס סטוקס
בריאן טג'ו
יאן לואיס קסטלנוס
צ'רמין לי
לברן קוקס
מוזיקה אדוארד שירמור עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 13 בספטמבר 2024
משך הקרנה 102 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט דיסטופי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"כעורים" (באנגלית: Uglies) הוא סרט דרמת מדע בדיוני אמריקאי משנת 2024 בבימויו של ג'וזף מקגינטי ניקול (אנ') ונכתב על ידי ג'ייקוב פורמן, ונסה טיילור (אנ') ווויט אנדרסון. מבוסס על הרומן באותו שם (אנ') מאת סקוט ווסטרפלד (אנ'), העלילה מתרכזת סביב חברה דיסטופית פוסט-אפוקליפטית עתידית שבה אנשים נחשבים "מכוערים" עד שהם הופכים ל"יפים" על ידי ביצוע ניתוחים קוסמטיים נרחבים בגיל 16. בסרט מככבים ג'ואי קינג, קית' פאוורס, צ'ייס סטוקס, בריאן טג'ו (אנ'), יאן לואיס קסטלנוס, צ'רמין לי ולברן קוקס.

"כעורים" יצא לאור על ידי נטפליקס ב-13 בספטמבר 2024.

בעתיד, העולם נקלע לכאוס לאחר מיצוי כל משאבי הטבע. כדי לשמור על האנושות בחיים, מדענים יוצרים תחילה סחלבים מהונדסים גנטית שהם מקור אנרגיה חדש, ושנית, הליך כירורגי כדי להפוך אנשים ליפים; בדרך זו, ה"שלמות" של כולם לא תגרום לכאוס נוסף. הניתוח מבוצע על "כעורים" כשהם בני 16, לפני שמאפשרים להם להגיע לעיר שבה מתרחשת חגיגה בתור "יפים".

טלי (ג'ואי קינג) וחברה הטוב פריס (צ'ייס סטוקס) הם כעורים, אבל פריס בהיותו מבוגר ממנה בשלושה חודשים, עוזב לפניה לניתוח שלו. השניים חולקים צלקות על ידיהם שהם נשבעים לשמור למרות ההליך. הם גם מבטיחים להישאר חברים ולהיפגש שוב לאחר ההליכים שלהם.

טלי, להוטה לראות שוב את פריס, מתגנבת לעיר. היא המומה מהמראה שלו, ומהאישיות השונה שלו. הצלקת שהם נשבעו לשמור נעלמה. כשטלי מתגלה, היא נרדפת על ידי הסוהרים בחזרה למעונות הכעורים. מאוחר יותר היא מתיידדת עם שי (בריאן טג'ו), כעורה סוררת שמספר לה על "העשן", ארץ של חופש בסינכרון עם הטבע. שי מעודדת את טלי להצטרף אליה, לדחות את הניתוח, לחפש את העשן והמנהיג שלו דייוויד (קית' פאוורס). טלי מסרבת.

ביום הולדתה ה-16, טלי נמנעת מההליך שלה עד שהיא מספרת לד"ר כבל (לברן קוקס), מנהיגת ההליכים, היכן נמצאת שי. אומרים לה שדייוויד מסוכן, יפגע בשי, ושהוא גם בונה נשק. טלי נשלחת כמרגלת לתוך העשן, מתאחדת עם שי ופוגשת את דייוויד.

כשהיא מתחילה להתקרב לדייוויד, הוא ומשפחתו חושפים את האמת על הניתוחים: הם מגבילים את יכולת המוח האנושית כך שה"יפים" נשלטים בקלות. מעטים נבחרים מקבלים תרופה להפוך למדענים המריצים את כל התוכנית. הוריו של דייוויד עבדו כחלק מאותם מדענים עד שגילו את האמת וברחו.

מאז, הם עובדים על פיתוח התרופה בעצמם. טלי גם לומדת שמקור האנרגיה של הסחלב רעיל לטבע ובגלל זה מורדי העשן הציתו אותו, כדי למחוק אותו. טלי ודייוויד חולקים רגע אינטימי, והיא זורקת את הנתב שלה לאש לאחר שוויתרה על המערכת ודחתה את ההזדמנות שלה להפוך ליפה.

הגשש שלה עדיין פעיל ומאותת לד"ר כבל, שמגיעה עם חיילים לאסוף את המורדים. לאחר שפריס, ששונה להיות חייל כמעט בלתי מנוצח, הורג את אביו של דייוויד, ומגלה שטלי הפכה לבוגדת. ובכל זאת, היא משכנעת את דייוויד לקחת אותה איתו כדי לשחרר את המורדים השבויים.

עם ההגעה כולם משוחררים מלבד שי שכבר עברה את ההליך שלה. היא השתנתה לחלוטין ולא מודעת למניע הקודם שלה, ונלקחת עם המורדים למקום בטוח לאחר שאמו של דייוויד גונבת את החלק האחרון לריפוי שלה. עם זאת, היא לא רוצה לבצע את זה על שי מכיוון שהיא לא מוכנה.

טלי מתנדבת לעבור את הניתוח ולבדוק את התרופה. היא נשבעת שהיא לא תיתן להיותה יפה לשנות את הדחף שלה לצדק. היא נפרדת מדייוויד וחבריה לשלום.

הסרט מסתיים בכך שטלי היפה מתגוררת בעיר, אך מרמזת שהיא קיימה את הבטחתה למורדים, כפי שאנו רואים שצלקת הילדות שלה נשארת.

דמויות ושחקנים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006, הוכרז על עיבוד קולנועי של "כעורים" בפיתוח כאשר אולפני המאה ה-20 רכשה את זכויות הסרט על הרומן.[1] בספטמבר 2020, הפרויקט נכנס מחדש לפיתוח כשג'ואי קינג לוהקה בתפקיד הראשי בתור טלי יאנגבלאד ומשמשת כמפיקה בפועל של הסרט. קינג לוהקה לפרויקט, לאחר שבעבר הייתה מעריצה של סדרת הספרים.[2][3]

ג'וזף מקגינטי ניקול ביים את הסרט, בעוד קריסטה ורנוף נשכרה לכתוב את התסריט. מאוחר יותר באותה שנה, הצטרפו קית' פאוורס, בריאן טג'ו, צ'ייס סטוקס ולברן קוקס לצוות השחקנים.[2][3] בפברואר 2022, קינג חשפה שההפקה הסתיימה, והתקיימה באטלנטה בדצמבר 2021.[4]

"כעורים" יצא לאור בנטפליקס ב-13 בספטמבר 2024.[5]

נתוני צפייה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם יציאתו, הסרט הוביל את טבלת הסרטים הנצפים בנטפליקס בשפה האנגלית עם 26.8 מיליון צפיות בשבוע המלא הראשון שלו.[6]

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ Fleming, Michael (2006-06-25). "'Uglies' sitting pretty". Variety. נבדק ב-11 באוגוסט 2024. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 Grobar, Matt (18 באוקטובר 2019). "Netflix's Joey King Fantasy Pic 'Uglies' Adds Keith Powers, Brianne Tju & Chase Stokes". Deadline Hollywood. נבדק ב-17 בפברואר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 Grobar, Matt (2 בדצמבר 2021). "Laverne Cox Joins McG's Netflix Fantasy Film 'Uglies'". Deadline Hollywood. נבדק ב-17 בפברואר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ El-Mahmoud, Sarah (15 בפברואר 2022). "Joey King Has An Exciting Update About Adapting The YA Bestseller Uglies For Netflix". CinemaBlend. נבדק ב-17 בפברואר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Sarrubba, Stefania (2024-07-15). "Joey King's new movie Uglies confirms Netflix release date". Digital Spy. נבדק ב-2024-08-02.
  6. ^ Selome Hailu, Netflix Top 10: Menendez Brothers Series ‘Monsters’ Opens With 12.3 Million Views in Four Days — No. 1 on TV Chart but Weaker Than ‘Dahmer’, Variety, ‏2024-09-24 (באנגלית אמריקאית)