לאסט שאדו פאפטס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לאסט שאדו פאפטס
The Last Shadow Puppets
הלאסט שאדו פאפטס בהופעה בפריז, 2016.
הלאסט שאדו פאפטס בהופעה בפריז, 2016.
הלאסט שאדו פאפטס בהופעה בפריז, 2016.
מקום הקמה שפילד עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות אנגליה
תקופת הפעילות 2007–2016 (כ־9 שנים)
סוגה רוק, רוק אלטרנטיבי, בארוק פופ
חברת תקליטים Domino Recording
האתר הרשמי
חברים
אלכס טרנר
מיילס קיין
ג'יימס פורד
זאק דייוס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הלאסט שאדו פאפטסאנגלית: The Last Shadow Puppets; בתרגום חופשי: בובות הצללים האחרונות) הם סופרגרופ, פרויקט צד של אלכס טרנר (סולן הארקטיק מאנקיז), ושל מיילס קיין (לשעבר סולן הראסקלס ובעל קריירת סולו), בנוסף לג'יימס פורד, שמשמש כמפיק, מלחין ומתופף בחלק משירי הלהקה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2007 דווח שסולן הארקטיק מאנקיז, אלכס טרנר, וחברו הטוב מיילס קיין, סולן הלהקה הצעירה הראסקלס, עובדים על אלבום משותף ביחד עם ג'יימס פורד, שיפיק אותם וינגן על התופים. קיין וטרנר הכירו כשלהקתו הקודמת של קיין, 'דה ליטל פליימס', ליוו את הארקטיק מאנקיז בסיבוב הופעות שלהם ב-2005, ושוב ב-2007, ובאותו סיבוב הופעות החלו קיין וטרנר לכתוב שירים עבור פרויקט משותף שלהם. קיין החל לנגן עם הארקטיק מאנקיז, ואף השתתף בהקלטת מספר שירים שלהם כשהוא מנגן על הגיטרה.

The Age Of The Understatement[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 בפברואר 2008 הצמד הכריז על שם האלבום שיצא למחרת - 'The Age Of The Understatement'. האלבום יצא ב-21 בפברואר. האלבום דורג במקום הראשון במצעד האלבומים הבריטי בשבוע הראשון ליציאתו. האלבום כלל 12 רצועות, כולן נכתבו על ידי טרנר וקיין. הסינגל הראשון באלבום היה שיר הנושא של האלבום ונקרא גם הוא 'The Age Of The Understatement', הוכרז כשבוע לפני יציאת האלבום ואיתו השתחרר EP, הכולל 3 שירים של הלהקה: Two Hearts in Two Weeks, שיר מקורי של הצמד, ועוד קאברים לשירים Wondrous Place של בילי פיורי, ולשיר In The Heat of The Morning של דייוויד בואי, שאלכס טרנר סיפר בעבר שזהו השיר האהוב עליו.

הלאסט שאדו פאפטס ב-2008.

הסינגל השני של האלבום נקרא 'Standing Next to Me', ואיתו השתחרר EP נוסף, מציג 3 שירים מקוריים נוספים של הצמד. הסינגל השלישי מהאלבום נקרא 'My Mistakes Were Made For You', וגם איתו השתחרר EP, בו ניתן למצוא גרסה מחודשת של הצמד לשיר 'paris summer' של ננסי סינטרה ושל לי הייזלווד.

למרות שגם טרנר וגם קיין ניגנו בעיקר מוזיקת רוק, השירים באלבום בנויים יותר על ליווי תזמורתי, ופחות הרוק המוכר לשניהם.

Everything You've Come to Expect[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי הצלחתו של האלבום הראשון, השניים דיברו על הקלטת אלבום שני. תחילה קיין אמר לסאן הבריטי שהם מצפים להתחיל לעבוד על חומרים חדשים ב-2009, אבל הדבר לא התממש מעולם. מאז שניהם הביעו את הרצון לחזור לעבוד תחת ה'לסאט שאדו פאפטס' ואמרו שיתחילו להקליט כש"הזמן הנכון יגיע".

בחודש נובמבר 2015 סיפר ג'יימס פורד בראיון שהלהקה סיימה להקליט את אלבומה הבא, ושהוא יצא לאור בשנת 2016. בינואר 2016 חזרו ההרכב לפעילות ראשונה אחרי כמעט 8 שנים שקטות, כששחררו את השיר 'Bad Habits', עם וידאו קליפ נלווה. השיר עצמו בסגנון רוק וקצת יותר אגרסיבי מהשירים באלבום הקודם. שם האלבום הוא 'Everything You've Come to Expect', רשימת השירים מהאלבום התפרסמה וניתן להאזין להם כבר מההכרזה על האלבום, שהייתה ב-1 באפריל 2016. על עטיפת האלבום מופיעה תמונה של הזמרת טינה טרנר רוקדת, תמונה שצולמה בניו-יורק בשנת 1969.

הלאסט שאדו פאפטס ב-2016.

כחודש אחרי שחרורו של הסינגל הראשון מהאלבום החדש, יצא הסינגל הבא שנושא את שם האלבום, 'Everything You've Come to Expect', ובניגוד אל השיר הקודם השיר הזה הציג סגנון רגוע יותר. בקליפ נראו קיין וטרנר קבורים גב אל גב בחוף ים כשרק ראשיהם מעל החול, וביניהם רוקדת דמות אישה שנראית ככלה עזובה.

הסינגל השלישי של האלבום וגם הראשון בסדר השירים באלבום נקרא 'Aviation', והקליפ הנלווה אליו הוא הסיפור המקדים לקליפ של 'Everything You've Come to Expect' - קיין וטרנר מצולמים חופרים בור באמצע חוף הים, כשלפתע דמות של מאפיונר איטלקי מגיעה עם אותה רקדנית לבושה בשמלת כלה, היא כנראה בתו שארוסה המיועד (קיין) בגד בה עם טרנר ולכן אביה המאפיונר מכריח אותם לחפור לעצמם קבר ובקליפ הקודם הם כבר מתים והכלה שבהתחלה כועסת במיוחד על טרנר, משלימה וסולחת לקיין על הבגידה כי היא מבינה שהם לא נועדו זה לזה.

הסינגל הרביעי נקרא ‘Miracle Aligner’ ויצא ב-28 במרץ לצד קליפ הנלווה אליו בו קיין וטרנר רוקדים בחדר מעוטר וריק.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2008: The Age of the Understatement
  • 2016: Everything You've Come to Expect

מיני אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2008: The Age of the Understatement - EP
  • 2008: Standing Next to Me - EP
  • 2008: My Mistakes Were Made For You - EP
  • 2016: The Dream Synopsis - EP

פרסים וזכיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה זכתה לשבחים רבים על האלבום הראשון שלה, וזכתה ב-3 פרסי מוזיקה: במסגרת ה'MOJO Awards' ב-2008 זכתה בתואר 'פריצת השנה'; באותה שנה זכו בתואר זהה גם במסגרת ה'Q Awards'. ב-2009, בטקס ה'NME Awards', זכו הצמד בפרס 'קליפ השנה' עבור הקליפ של 'My Mistakes Were Made For You', והתמודדו בשלב הסופי בקטגוריות 'שיר השנה' על 'The Age Of The Understatement' ובלהקה הבריטית של השנה, אך לא זכו בתארים אלו. באותה שנה במסגרת הNME Awards, הארקטיק מאנקיז ואלכס טרנר זכו ב-3 פרסים נוספים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לאסט שאדו פאפטס בוויקישיתוף