לא ייאמן (מיני-סדרה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לא ייאמן
Unbelievable
מבוסס על An Unbelievable Story of Rape עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פשע אמיתי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 8 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 13 בספטמבר 2019 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לא ייאמןאנגלית: Unbelievable) היא מיני-סדרת דרמה אמריקאית המבוססת על מקרה אמיתי של חוסר אמון משטרתי בסיפורה של נערה שעברה אונס באיומי סכין; דבר המאלץ אותה לחזור בה מעדותה במשטרה ולהיות מורשעת בתלונת שווא. הסדרה עוסקת בתופעת האונס השני והאשמת הקורבן המתרחשת כאשר נשים קורבנות אונס נאלצות לעבור חקירה פולשנית על ידי נציגי רשויות המשטרה והחוק באופן חסר רגישות, המעמיק את הטראומה ומשחזר אותה שוב ושוב.

המיני-סדרה בת שמונת הפרקים נוצרה בשיתוף סוזנה גרנט, איילת ולדמן ומייקל שייבון ועלתה ב־13 בספטמבר 2019 לנטפליקס.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מציגה מקרה של אישה צעירה בת שמונה עשרה, בשם מארי אדלר (בגילומה של קייטלין דיוור) הגרה בקהילה תומכת, ומתלוננת שנכפתה ונאנסה באישון לילה באיומי סכין על ידי גבר חבוש במסכת סקי. במהלך החקירה, החוקרים מבהירים לאדלר שאינם מאמינים לסיפורה, ובסופו של דבר, לאחר חקירות חוזרות ונשנות, היא חוזרת בה וטוענת שבדתה את פרטי המקרה. בעקבות זאת, אדלר מואשמת בהגשת תלונת שווא, משלמת קנס של 500 דולר ומתחייבת לשורה של תנאים בהם מפגשים עם קצין מבחן ועם פסיכולוגית. המקרה מוביל את אדלר לאבד את הדיור המוגן בו גרה, את חבריה ואת מקום עבודתה.

רק מספר שנים אחר כך, בעקבות עבודת בלשות מאומצת של שתי שוטרות מקולורדו, הבלשית גרייס ראסמוסון (בגילומה של טוני קולט) והבלשית קארן דובל (בגילומה של מריט וובר), האנס, המתברר כסדרתי, נתפס ונעצר. התמונות שנמצאו ברשותו מאמתות את סיפורה של מארי ואת נקודות העיוורון של רשויות המשטרה והחוק שהיו אמונות על המקרה.

עיבוד המקרה לסדרת טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מבוססת על מקרה אמיתי ונסמכת על עבודת תחקיר של כריסטיאן מילר וקן ארמסטרונג שהתפרסמה באתר החדשות הניו יורקי ללא כוונת רווח פרופובליקה ובפרויקט מרשל.

מרבית הפרטים בסדרה מופיעים בדיוק כפי שהתרחשו במציאות, אולם מספר מהשמות שונו. השם מארי הוא שמה האמצעי של קורבן הפרשה; שמו של האנס האמריקאי שפעל בוושינגטון ובקולורדו בין השנים 2008–2011 הוא מארק אולירי. במהלך השנים עד שנלכד הוא אנס עשרים ושמונה נשים ונדון ל-327 שנות מאסר. בחקירתו, תיאר גם את מקרה האונס שהתרחש בוושינגטון ותואר בסדרה וטען שהשאיר עדויות בזירה שיכלו להביא למעצרו ולמנוע את מקרי האונס הנוספים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.