לבד בקובה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לבד בקובה
The Cuban Affair
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת נלסון דה מיל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מתח וריגול
הוצאה
תאריך הוצאה 2017 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בעברית
הוצאה תכלת
תאריך 2017
תרגום יונתן פרידמן
מספר עמודים 470
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לבד בקובהאנגלית: The Cuban Affair) הוא ספר מאת הסופר האמריקני נלסון דה מיל, בעברו קצין חי"ר מעוטר שלחם במלחמת וייטנאם[1].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתרחשת בהווה, כאשר המספר וגיבור הספר הוא דניאל מקורמיק, המכונה מק, גבר קשוח, ציני ועייף שחי בשלווה על סירת הדיג שלו, "המֵיין" שמה, באי קי וסט הסמוך לחופי פלורידה. מקורמיק שירת חמש שנים כקצין חי"ר, ולחם באפגניסטן[2]. על גבורתו בקרב עוטר מקורמיק בכוכב הכסף ובנוסף הוענק לו פעמיים עיטור לב הארגמן, הניתן למי שנפצע בלחימה. לאחר שחרורו עבר מקורמיק, יליד פורטלנד, לקי וסט, וקנה את סירת הדיג שלו. כאשר קרלוס, עורך דין ממיאמי המייצג ארגון גולים קובנים, מציע לו לצאת לקובה ולאתר אוצר שחבוי במערה בתמורה לשכר טרחה נדיב, מסכים מקורמיק כמעט מיד. הוא טס לקובה במסווה של תייר בטיול מאורגן מטעם אוניברסיטת ייל ואליו מתלווה שרה אורטגה, ארכיטקטית יפהפייה ממוצא קובני ונכדתו של הבעלים המקורי של האוצר. לאחר שימצאו את המטמון, נתיב הבריחה של השניים הוא באמצעות סירתו של מקורמיק, שחברו ג'ק קולבי, בוגר מלחמת וייטנאם, משיט לקובה, לכאורה כדי להשתתף בתחרות דיג. מקורמיק ושרה מטיילים בהוואנה הענייה אך התוססת, ובין תמרון התחמקות ממלשינים (צ'יבטוס) וסוכני משרד הפנים אחד למשנהו גם מספיקים להתאהב. אלא שהדברים אינם כפי שהם נראים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ גל פרל פינקל, הרפתקאות קובניות, מקור ראשון, ‏ 19.01.2018.
  2. ^ נלסון דה מיל, "לבד בקובה", הוצאת תכלת, 2017, עמוד 10, "שירתתי חמש שנים בצבא ארצות הברית כקצין חי"ר ונפצעתי ממוקש באפגניסטן".