לגעת בשטן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לגעת בשטן
Touch the Devil
מידע כללי
מאת ג'ק היגינס עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מותחן ריגול, רומן
הוצאה
תאריך הוצאה 1982 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בעברית
הוצאה זמורה ביתן
תאריך 1987
תרגום מיכאל אביב
מספר עמודים 205
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 001011074
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לגעת בשטןאנגלית: Touch the Devil) הוא ספר מאת הסופר הבריטי ג'ק היגינס. הספר יצא לאור ב-1987. עלילת הספר מתרחשת בעיצומה של המלחמה הקרה ועל רקע המערכה שמנהלים שירותי הביון של בריטניה במחתרת האירית וכנגד ברית המועצות.

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנק בארי הוא מתנקש. את ראשית הקריירה שלו עשה במחתרת האירית עתה הוא פועל למען ברית-המועצות וכל המרבה במחיר. אנשי הביון הבריטי, בריגדיר צ'ארלס פרגוסון ושלישו הארי פוקס, בעברו קצין ברגימנט הכחולים והמלכותיים שאיבד את כף ידו בהתפוצצות מטען בבלפסט[1], מחליטים כי בארי הגדיש את הסאה פעם אחת יותר מדי ויש לחסלו. השניים מגייסים שוב לפעולה את פרופסור ליאם דוולין, חוקר ספרות באקדמיה, משורר ובעבר מתנקש בשורות המחתרת האירית. הוא לחם במלחמת האזרחים בספרד בשרות חטיבת וושינגטון ונפל בשבי האיטלקי ובהמשך הועבר לאבווהר, המודיעין הצבאי הגרמני. דוולין פעל בשירותם באירלנד ובשנת 1943 נשלח לאנגליה לסייע למבצע ההתנקשות בוינסטון צ'רצ'יל[2]. דוולין נחטף מביתו שבאירלנד בידי כוח משירות האוויר המיוחד בפיקוד קפטיין אנטוני וילייארס[3].

פרגוסון מטיל על דוולין לחלץ מן הכלא הצרפתי את פקודו הוותיק מן המחתרת, מרטין ברוסנן, בעברו שירת ברוסנן כסמל ביחידת הריינג'רס של צבא ארצות הברית[4], לחם בווייטנאם ועוטר על גבורתו בשדה הקרב[5]. בהמשך, בעיקר בשל מוצאו האירי, הפך למתנקש בשורות המחתרת האירית וליד ימינו של דוולין. בשנת 1975 נשלח לצרפת לתווך בעסקת נשק עבור המחתרת. הוא נלכד בידי המשטרה הצרפתית ונשלח למאסר באי בל, כלא הצרפתי הידוע לשמצה באכזריות תנאי הכליאה בו ובכך שכמעט בלתי ניתן להימלט ממנו[6]. שירות הביון הבריטי מציע לברוסנן כי יבריחו אותו מכלאו בתמורה לכך שיהרוג את בארי. דוולין, ותיק משימות ביון מורכבות בעבור הביון הגרמני והמחתרת האירית, נדרש הפעם לכל כישוריו כדי להשלים את משימתו, ואילו ברוסנן עתיד לגלות שהעימות כנגד בארי הוא משחק מתוחכם וכי גם שולחיו אינם נקיים מכוונות רעות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ג'ק היגינס, "לגעת בשטן", הוצאת זמורה ביתן, 1988, עמוד 52.
  2. ^ ג'ק היגינס, "לגעת בשטן", הוצאת זמורה ביתן, 1988, עמוד 48, "כוח גרמני מוצנח, בראשו של הקולונל קורט שטיינר. נאמר שמטרת התרגיל הייתה ללכוד את צ'רצ'יל" לניסיון של צנחנים גרמנים לחטוף את צ'רצ'יל ב-1943".
  3. ^ ג'ק היגינס, "לגעת בשטן", הוצאת זמורה ביתן, 1988, עמודים 51-60.
  4. ^ ג'ק היגינס, "לגעת בשטן", הוצאת זמורה ביתן, 1988, עמוד 12, "קומאנדו. מוטס. סמל מרטין ברוסנן".
  5. ^ ג'ק היגינס, "לגעת בשטן", הוצאת זמורה ביתן, 1988, עמוד 40.
  6. ^ ג'ק היגינס, "לגעת בשטן", הוצאת זמורה ביתן, 1988, עמוד 42.
ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.