לדלג לתוכן

לואיס סטיבנסון (פוליטיקאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לואיס סטיבנסון
Lewis Green Stevenson
לידה 1868
צ'נואה, אילינוי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 5 באפריל 1929 (בגיל 61 בערך)
בלומינגטון, אילינוי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
  • אוניברסיטת המדינה של אילינוי
  • אקדמיית פיליפ אקסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הדמוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לואיס גרין סטיבנסוןאנגלית: Lewis Green Stevenson‏; 15 באוגוסט 18685 באפריל 1929) היה פוליטיקאי אמריקאי. הוא היה מזכיר המדינה של אילינוי מ-1914 עד 1917 וחבר במשפחת סטיבנסון הפוליטית של אילינוי. [1]

ראשית חייו

[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיבנסון, שנולד בצ'נואה, אילינוי, התחנך בבתי הספר הציבוריים של בלומינגטון, באקדמיית פיליפס אקסטר ובאוניברסיטת אילינוי סטייט הרגילה (כיום אוניברסיטת אילינוי סטייט). הוא מת ממחלת לב בביתו בבלומינגטון, אילינוי.

אביו של סטיבנסון, עדלי יואינג סטיבנסון הראשון, היה סגן הנשיא ה-23 של ארצות הברית בין השנים 18931897. בנו של סטיבנסון, עדלי יואינג סטיבנסון השני, היה מושל אילינוי, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית בשנים 1952 ו-1956 ולאחר מכן שגריר ארצות הברית באו"ם. נכדו, עדלי יואינג סטיבנסון השלישי, היה סנטור אמריקאי מאילינוי. השחקן מקלין סטיבנסון היה בן דודו הראשון.

קריירה פוליטית

[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיס הלך בדרכו של אביו כמנהיג המפלגה הדמוקרטית. הוא שימש כמזכירו הפרטי של אביו בזמן שאביו היה סגן נשיא ארצות הברית. מאוחר יותר, לואיס כיהן כיו"ר מועצת החנינה של מדינת אילינוי, נשיא ועדת המאה של אילינוי, וכמזכיר המדינה תחת המושל אדוארד דאן. הוא לקח חלק פעיל בכינוסים הלאומיים של המפלגה הדמוקרטית ונועץ בו לעתים קרובות על מדיניות המפלגה.

סטיבנסון (מימין) עם סמואל מקגוון ב-1917

בסביבות 1893, הוצע לסטיבנסון תפקיד של עוזר מנהל השכר של הצי, אך דחה את ההצעה. בשנת 1917, הוא שימש כחוקר של מחלקת חיל הים בפיקודו של מנהל השכר של הצי סמואל מקגוון.

חיים אישיים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
הלן לואיז דייויס

לואיס סטיבנסון התחתן עם הלן לואיז דייוויס, בתו של המו"ל Pantagraph‏ וו. או. דייוויס ונכדתו של ג'סי פל. נולדו להם שני ילדים, אליזבת "באפי" ועדלי יואינג סטיבנסון השני. הוא החזיק שלוש אחוזות באילינוי, כולל מכרה פחם ו-13,000 acre (5,300 הקטאר) של קרקע חקלאית. הוא היה חבר ילדות של סמואל מקגוון.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לואיס סטיבנסון בוויקישיתוף

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ Lawrence Kestenbaum. "The Political Graveyard: Index to Politicians: Stevenson to Steward".