ליל כל הקדושים ברחוב פרנקלין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנשים שנכחו באירוע ברחוב פרנקלין בליל כל הקדושים.

ליל כל הקדושים ברחוב פרנקלין הוא אירוע שנתי בצ'אפל היל בקרוליינה הצפונית, הכולל בתוכו כינוס רב משתתפים ברחוב פרנקלין, היכן שנמצא המרכז התרבותי של העיר. חגיגת ליל כל הקדושים באזור החלה בתחילת שנות השמונים כאירוע קטן בהרבה מזה של שנות האלפיים, במהלכו משתתפים תושבי צ'אפל היל וסטודנטים מאוניברסיטת קרוליינה הצפונית.[1]

משתתפי האירוע לובשים תחפושת של ליל כל הקדושים, תוך שהם צועדים לאורך רחוב פרנקלין.[1]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז ראשיתו, האירוע גדל מדי שנה עד שנת 2008. למרות שהוא לא מתקיים בחסות עיריית צ'אפל היל, האירוע הפך לאטרקציה בה מבקרים אנשים ממקומות שונים. בין 2004 ל-2007, העריכו שכ-80,000 משתתפים נכחו בכל אחד מהאירועים שהתקיימו ברחוב פרנקלין,[1] בעוד שאוכלוסייתה של צ'אפל היל עומדת על כ-54,492 תושבים בלבד, מה שמצביע על הצלחתו הרבה של האירוע. בגלל גודל החגיגה, העיירה של צ'אפל היל סוגרת את רחוב פרנקלין ואוסרת על נסיעה בכלי רכב באזור, תוך שהיא אוסרת גם להחנות שם כלי רכב.

במרוצת השנים צצו בעיות ביטחוניות שפקדו את האירוע, כמו שתייה מופרזת של אלכוהול ותקיפות של כנופיות. כדי להתמודד עם סוגיות אלה, מאות שוטרים מסיירים באזור במהלך האירוע. בשנת 2007 כ-400 שוטרים סיירו ברחוב פרנקלין במטרה לשמור על הסדר והביטחון של המשתתפים.[2] בשנת 2008 נקטה עיריית צ'אפל היל בצעדים חדשים על מנת להתמודד עם הבעיות הביטחוניות שפוקדות את האירוע.

אבטחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבור עיריית צ'אפל היל, ישנם סיכונים ביטחוניים שפוקדים את האירוע, היות שמשתתפים בו בממוצע 80,000 אנשים. העירייה פרסמה כי שתיים מהבעיות הן שתייה מפורזת של אלכוהול ותקיפה של כנופיות. למרות שהאירוע אינו בחסות העירייה, ישנם מאות שוטרים שמתנדבים לשמור על הסדר בעת הקיום השנתי שלו. במהלך המאורע שחל בשנת 2008, נדרש מבתי העסק באזור לא למכור אלכוהול אחרי השעה אחת לפנות בבוקר. עוד צעד שנקטה בו העירייה, הוא לדרוש מחיר כניסה מכל אחד שנכנס לבר או עסק במטרה לרכוש אלכוהול.

חפצים אסורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחפושות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד הנושאים הפופולריים ביותר של האירוע ברחוב פרנקלין הוא לבישת תחפושות של ליל כל הקדושים. אנשים שמשתתפים באירוע זה (כולל סטודנטים רבים מאוניברסיטת קרלונייה הצפונית בצ'אפל היל) מביאים עמם תחפושות מקוריות שהם יוצרים במהלך כל שנה ושנה. בין התחפושות הבולטות ביותר היה ניתן למנות את זו של הג'וקר.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 Town of Chapel Hill - Halloween, web.archive.org, ‏2006-10-06
  2. ^ WTVD-TV/DT, "Chapel Hill: No outsiders allowed at Halloween party" October 15, 2008. [2 Accessed November 17, 2008] (ארכיון)
  3. ^ WRAL, Halloween on Franklin Street :, WRAL.com, ‏2007-11-01 (באנגלית)