לנקשייר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לנקשייר (מחוז)
Lancashire
סמל לנקשייר
סמל לנקשייר
סמל לנקשייר
דגל לנקשייר
דגל לנקשייר
דגל לנקשייר
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
אומת הבית אנגליהאנגליה אנגליה
אזור צפון-מערב אנגליה
בירת המחוז פרסטון
שטח 3,079 קמ"ר
אוכלוסייה
 ‑ במחוז 1,515,487 (2020)
 ‑ צפיפות 475 נפש לקמ"ר (2011)
קואורדינטות 53°48′N 2°36′W / 53.8°N 2.6°W / 53.8; -2.6 
אזור זמן UTC
www.lancashire.gov.uk

לחצו כדי להקטין חזרה

הסיטי של לונדוןלונדון רבתיסאריבקינגהאמשיירברקשיירקנטאסקסהרטפורדשיירסאפוקנורפוקלינקולנשיירראטלנדקיימברידג'שיירבדפורדשיירמזרח סאסקסמערב סאסקסהאי וייטהמפשיירדורסטדבוןקורנוולבריסטולסאמרסטוילטשיירגלוסטרשיירלסטרשיירנורת'האמפטונשייראוקספורדשיירהרפורדשיירווריקשיירווסטרשיירוסט מידלנדסשרופשיירסטפורדשיירנוטינגהאמשיירדרבישיירצ'שיירמרזיסיידמנצ'סטר רבתידרום יורקשיירמזרח יורקשיירמערב יורקשיירלנקשיירצפון יורקשיירקאמבריהנורת'מברלנדטיין אנד ווירדרהאםצרפתאירלנדהאי מאןסקוטלנדצפון אירלנדויילס
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לנקשייראנגלית: Lancashire) הוא מחוז בצפון-מערב אנגליה.

המחוז קרוי על שם העיר לנקסטר (Lancaster) השוכנת בו. עיר המחוז היא פרסטון (Preston) והעיר הגדולה בו היא בלקפול (Blackpool). עד 1974 ליברפול ומנצ'סטר היו חלק מלנקשייר, אבל ב-1974 הן הפכו לשני מחוזות עצמאיים - מרזיסייד ומנצ'סטר רבתי בהתאמה - והערים ברי, רוצ'דייל, אולדהאם, בולטון וויגאן צורפו גם הן למנצ'סטר רבתי.

אוכלוסיית המחוז בשנת 2006 עמדה על כ-1,400,000 איש; זהו המחוז השמיני בגודל אוכלוסייתו באנגליה. שטחו 3,076 קמ"ר (מקום 17 באנגליה) וצפיפות האוכלוסייה בו עומדת על 466 איש לקמ"ר. הנקודה הגבוהה בלנקשייר היא גרין היל (Green Hill, "הגבעה הירוקה") - 628 מטרים מעל לגובה פני הים.

לפני הרפורמות המקיפות שנעשו במחוזות אנגליה בשנות ה-70 היה לנקשייר, עם למעלה מ-5 מיליון תושבים, המחוז המאוכלס ביותר באנגליה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא גאוגרפיה של אנגליה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.