לדלג לתוכן

לפני שהקפה יתקרר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לפני שהקפה יתקרר
כריכת הספר בעברית
כריכת הספר בעברית
מידע כללי
מאת טושיקאזו קאוואגוצ'י
שפת המקור יפנית
סוגה רומן
הוצאה
הוצאה כנרת, זמורה, דביר
תאריך הוצאה 2022
מספר עמודים 191 (בעברית)
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת, זמורה, דביר
תרגום 2022
מהדורות נוספות
מספר כרכים 4
סדרה
סדרת ספרים לפני שהקפה יתקרר

לפני שהקפה יתקרריפנית: コーヒーが冷めないうちに, Kohi ga Samenai Uchi ni) הוא רומן מאת הסופר היפני טושיקאזו קאוואגוצ'י. הספר מספר על בית קפה בטוקיו שבו לקוחות בית הקפה יכולים לנוע בזמן, כל עוד הם חוזרים להווה לפני שהקפה שלהם מתקרר.

הסיפור נכתב במקור כמחזה בשנת 2010, ולאחר מכן עובד לרומן ב-2015. הוא תורגם לאנגלית בשנת 2019, ומאז תורגם לשפות נוספות. בנוסף, הספר עובד לסרט בשם Cafe Funiculi Funicula (אנ') בשנת 2018.

תקציר עלילה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסמטה צדדית בטוקיו שוכן בית קפה בשם Funiculi Funicula. בבית הקפה, ללקוחות יש אפשרות לנוע בזמן למועד שיבחרו, כל עוד הם שומרים על שורה ארוכה של כללים: יש רק מושב אחד בבית הקפה המאפשר מסע בזמן; המושב זמין רק כאשר רוח הרפאים שבדרך כלל תופסת אותו יוצאת להפסקת שירותים; כשחזרו בזמן, הלקוחות לא יכולים לעזוב את המושב; האנשים היחידים בעבר שניתן לפגוש הם אנשים שביקרו בבית הקפה; לא משנה מה יקרה בנסיעה בזמן, ההווה לא ישתנה; והכי חשוב, הלקוח צריך לחזור להווה לפני שכוס הקפה שלו מתקררת.

הרומן מספר את סיפוריהם של צוות בית הקפה, בעיקר הבריסטה קאזו, וארבעה לקוחות שונים. הלקוחה הראשונה היא אשת עסקים בשם פומיקו שמנסה לתקן את מערכת היחסים שלה עם החבר שלה לאחר שעזב את יפן לעבודה בארצות הברית. הלקוחה השנייה, אחות בית חולים בשם קוהטאקי, מנסה למצוא מכתב שכתב בעלה חולה האלצהיימר. הלקוחה השלישית היא בעלת בר בשם היראי, שמנסה ליזום שיחה עם אחותה, אשר ממנה ניסתה להימנע כל הזמן. הלקוחה הרביעית היא קיי, אחת מבעלי בית הקפה, שמנסה להגיע לעתיד כדי לדבר עם בתה שטרם נולדה. באמצעות סיפוריהן של ארבע הדמויות, המחבר מעביר את המסר שלא ניתן לשנות את העבר, אך העתיד נותר פתוח ומלא באפשרויות.

  • Before the Coffee Gets Cold: Tales from the Cafe - פורסם ביפן בשנת 2017, תורגם לעברית בשם "סיפורים מבית הקפה"
  • Before Your Memory Fades, פורסם ב-2018
  • Before We Say Goodbye, פורסם ב-2021
  • Before we forget kindness פורסם ב-2023

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]