לשבח את פיטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לשבח את פיטי
Praise Petey
כרזת הסדרה בעברית
כרזת הסדרה בעברית
סוגה הנפשה, קומדיה
יוצרים אנה דרזן
מדבבים אנני מרפי
ג'ון צ'ו
קירסי קלמונס
כריסטין ברנסקי
איימי היל
סטיבן רוט
בריאן ג'ורדן אלוורז
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 10
הפקה
מפיק טוביאס קונאן טרוסט
חברת הפקה ShadowMachine
Gorgeous Horse
The Monica Padrick Company
Bandera Entertainment
20th Television Animation
מוזיקה קת'רין בוסטיק
אורך פרק כ-22 דקות
שידור
רשת שידור Freeform
רשת שידור בישראל דיסני+
תקופת שידור מקורית 21 ביולי 202318 באוגוסט 2023
תקופת שידור בישראל 25 באוקטובר 2023[1]
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb

לשבח את פיטיאנגלית: Praise Petey) היא סדרת טלוויזיה קומית מונפשת אמריקאית המיועדת למבוגרים, אשר נוצרה על ידי אנה דרזן. הסדרה הופקה על ידי ShadowMachine‏, Gorgeous Horse‏, The Monica Padrick Company‏, Bandera Entertainment ו-20th Television Animation.

הסדרה עוקבת אחר פיטי, שלאחר שחייה בניו יורק נהרסים היא עוזבת לניו אוטופיה, עיירה קטנה שאביה המנוח הוריש לה. בעיירה פיטי מגלה שאביה ניהל כת בה האנשים מתנהגים בחוסר הגיון, ובתור היורשת והמנהיגה החדשה שלה היא מנסה לגרום לתושבים להפוך לנורמליים. המדבבים הראשיים של הסדרה כוללים את אנני מרפי, ג'ון צ'ו, קירסי קלמונס, כריסטין ברנסקי, איימי היל, סטיבן רוט ובריאן ג'ורדן אלוורז.

לסדרה הופקה עונה אחת הכוללת עשרה פרקים באורך 22 דקות, כאשר היא שודרה במקור בארצות הברית בערוץ Freeform החל מ-21 ביולי 2023 עד 18 באוגוסט של אותה שנה. בישראל כל פרקי הסדרה עלו לשירות הסטרימינג דיסני+ ב-25 באוקטובר 2023 כתוכן מקורי של Star.

אף על פי שקיבלה בעיקר ביקורות חיוביות מהמבקרים, ופרקה האחרון הסתיים בסוף פתוח, בנובמבר 2023 נודע שהסדרה בוטלה, דבר שמותיר אותה בקליף האנגר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פטרה "פיטי" סנט בארטס התגוררה בניו יורק, שם הייתה בעלת עבודה מצליחה, ארוס ובית מגורים. לאחר שחייה נהרסים ואמה מגלה לה שהיא ירשה עיירה קטנה מאביה שנפטר בשם ניו אוטופיה, פיטי מחליטה לעבור לשם. כשהיא מגיעה, מתגלה שאביה היה מנהיג כת ושתושבי העיירה עברו שטיפת מוח שבגללה הם מתנהלים בחוסר היגיון. במהלך הסדרה פיטי לומדת על המקום ותושביו ומנסה לגרום לתושבים להפוך לנורמליים.

האנשים העיקריים שעוטפים את פיטי בעיירה הם מיי מיי, היועצת הנוכחית של פיטי שהייתה בעבר היועצת של אביה, אליזה, מנהלת בר משקאות והחברה הכי טובה של פיטי, ובנדיט, מתנגד של הכת שחושק בפיטי. בפרק האחרון של הסדרה נודע שכתבת גילתה על החיים בעיירה ושהיא מתכוונת לחשוף אותם לציבור, דבר שיפגע בה. הסדרה בוטלה לאחר עונה אחת, ולכן עלילתה הסתיימה בקליף האנגר.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פטרה "פיטי" סנט בארטס (אנני מרפי) – אישה ניו יורקית שירשה מאביה המנוח עיירה בה ניהל כת בשם ניו אוטופיה.
  • ווייט סנט בארטס (כריסטין ברנסקי) – אמה העשירה של פיטי שמתכחשת לעובדה שהיא ביתה.
  • אבא של פיטי (סטיבן רוט) – אביה המנוח של פיטי שהקים כת אותה הוריש לביתו. הוא השאיר לפיטי קלטות וידאו בהן הוא מדריך אותה כיצד לפעול.
  • בנדיט (ג'ון צ'ו) – בנה של מיי מיי ומתנגד לחיי הכת בניו אוטופיה. בעל חשק מיני כלפי פיטי.
  • מיי מיי (איימי היל) – אמא של בנדיט והיועצת של פיטי, אשר הייתה בעבר היוצאת של אביה.
  • אליזה (קירסי קלמונס) – לסבית. מנהלת בר משקאות בניו אוטופיה. חברתה הטובה של פיטי.
  • אמט (בריאן ג'ורדן אלוורז) – אחד מתושבי עיירת ניו אוטופיה.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק בסדרה שם הפרק באנגלית שם הפרק בעברית תקופת שידור מקורית ארצות הבריתארצות הברית תקופת שידור בישראל ישראלישראל
1 !Taxi to the South רכבת לדרום! 21 ביולי 2023 25 באוקטובר 2023
2 Unemployment Crisis משבר אבטלה
3 We Need $30 אנחנו צריכים 30 דולר 28 ביולי 2023
4 Father's Knee ברך האב
5 Barn Wedding חתונת אסם 4 באוגוסט 2023
6 Not-Sad Adult Birthday יום הולדת מבוגר לא עצוב
7 The Tangible Secret זליגות זולגות 11 באוגוסט 2023
8 Drippy Drips הסוד המוחשי
9 Punishment Hole בור הענישה 18 באוגוסט 2023
10 Comet Day יום השביט

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 בדצמבר 2021 הסדרה הוכרזה לראשונה, כאשר נודע שהיא נוצרה על ידי אנה דרזן ושהפקתה תחל בתחילת שנת 2022 על ידי ShadowMachine‏, Gorgeous Horse‏, The Monica Padrick Company‏, Bandera Entertainment ו-20th Television Animation[2][3]. עוד פורסם שהיא תשודר במקור בערוץ Freeform, ושידבבו בה אנני מרפי, ג'ון צ'ו, קירסי קלמונס, כריסטין ברנסקי, איימי היל וסטיבן רוט[2].

ב-23 בדצמבר 2021 שיתפה דרזן שהיא תפסיק לקחת חלק בכתיבת המערכונים בתוכנית הטלוויזיה "סאטרדיי נייט לייב" על מנת להתמקד בסדרה זו[4]. דרזן סיפרה שתנועת ראג'ניש הייתה השראה לכת שמופיעה בסדרה, ושהעוזרת של מנהיג התנועה, מא אננד שילה, הביאה השראה לדמותה של מיי מיי[5]. על התנועה הופקה סדרה תיעודית בשם "ארץ פראית מאוד", אשר הביאה השראה לשם הראשוני של הסדרה - פראי, פראי פיטי[5]. לדמותה של פיטי חיפשו מדבבת עם קול מרגש, שלבסוף נבחרה לתפקיד מרפי[5]. לאחר שמרפי נבחרה לתפקיד, בחרו את צוות המדבבים לפי מי שהייתה לו אינטראקציה טובה איתה[5]. מפני שהסדרה היא חדשה, לא הושקה הרבה תקציב בהנפשה שלה[5], כמו כן הפקתה נעשתה מרחוק[6]. בסדרה ישנן כמה סצנות עירום, שלבקשת רשת השידור היו מכוסות[5].

באפריל 2023 נודע שהסדרה תחל את שידוריה ב-21 ביולי 2023[7]. ביוני 2023 פורסמה תמונה ראשונה מתוך הסדרה[8], וב-6 ביולי פורסם הטריילר שלה[9]. ב-18 באוגוסט 2023 שודר הפרק האחרון של הסדרה, אשר הסתיים בסוף פתוח. בישראל כל פרקי הסדרה עלו לשירות הסטרימינג דיסני+ ב-25 באוקטובר 2023 כתוכן מקורי של Star. דרזן שיתפה שהיא תשמח להפיק פרקים נוספים לסדרה, כאשר נודע בנובמבר 2023 שהיא בוטלה[10], דבר המותיר אותה בקליף האנגר[11].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ודי ברמן הגדירה באתר "טיים" את הסדרה כ"ההפתעה הכי מענגת של הטלוויזיה בקיץ", כמו כן היא ציינה שלסדרה "יש פרספקטיבה נשית חסרת כבוד מרעננת"[12]. בסקירה של ג'נה שרר באתר "The A.V. Club" הוענק לסדרה דירוג B, וצוין שהיא מזכירה את קומדיית המצבים "שיט'ס קריק", שגם בה כיכבה מרפי[13]. עוד צוין שהסדרה "גנרית בעיצובה", ושהיא "ללא ספק מקסימה"[13].

דניאל קורלנד העניק לסדרה ציון 8.5 מתוך 10 באתר "Bubbleblabber", וציין שהיא קומדיה "אבסורדית" ו"מטופשת"[14]. הוא שיבח את היחסים בין פיטי לבנדיט וש"זה פשוט מעודד לראות סדרה שיש בה כל כך הרבה דמויות נשיות חזקות"[14]. בסקירה של אנג'י האן באתר "הוליווד ריפורטר" נכתב על הסדרה ש"כמה מהבדיחות שלה מספיק חכמות כדי לעורר צחוק", כמו כן שהיא "מסמנת במעורפל רעיון שכולנו שייכים לכתות בצורה כלשהי, ובאופן אפל יותר שרבים מאיתנו בפנים רוצים שיגידו לנו מה לעשות ובמה להאמין"[15].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שי שגב, חדש בטלוויזיה: יום רביעי, 25 באוקטובר 2023, באתר ג'ירפה, 24 באוקטובר 2023
  2. ^ 1 2 פיטר וייט, Annie Murphy, John Cho & Christine Baranski Star In Animated Series ‘Praise Petey’ From Anna Drezen For Freeform As Network Takes Another Crack At Genre, באתר Deadline Hollywood‏, 9 בדצמבר 2021
  3. ^ לסלי גולדברג, ‘SNL’s’ Anna Drezen, Mike Judge, Greg Daniels Set Star-Studded Animated Comedy at Freeform, באתר הוליווד ריפורטר, 9 בדצמבר 2021
  4. ^ סינתיה ליטלטון, ‘Saturday Night Live’ Head Writer Anna Drezen Exits to Steer Freeform Animated Comedy, באתר וראייטי, 23 בדצמבר 2021
  5. ^ 1 2 3 4 5 6 אבי ווייט, ‘Praise Petey’ Showrunner on Bringing Cults and Romance to Freeform’s First Adult Animated Series, באתר הוליווד ריפורטר, 21 באוגוסט 2023
  6. ^ ג'ינה סיריקו, 'Praise Petey' animators talk show's successes, favorite moments, באתר WLS-TV‏, 12 באוגוסט 2023
  7. ^ רוג'ר פאלמר, New Animated Series “Praise Petey” Coming Soon, באתר What's On Disney Plus‏, 18 באפריל 2023
  8. ^ ראיין או'רורק, A Girlboss Leads a #Blessed Cult in First 'Praise Petey' Image, באתר Collider‏, 30 ביוני 2023
  9. ^ אבי ווייט, Annie Murphy Is a New York “It Girl” Trying to Reform Her Father’s Cult in ‘Praise Petey’ Trailer , באתר הוליווד ריפורטר, 6 ביולי 2023
  10. ^ ג'ו אוטרסון, ‘Praise Petey’ Canceled After One Season at Freeform, באתר וראייטי, 14 בנובמבר 2023
  11. ^ "לשבח את פיטי", פרק 10, "יום השביט"
  12. ^ ג'ודי ברמן, Praise Petey Is Summer TV's Most Delightful Surprise, באתר טיים, 21 ביולי 2023
  13. ^ 1 2 ג'ודי ברמן, Praise Petey review: Freeform gives adult animation a whirl, באתר The A.V. Club‏, 20 ביולי 2023
  14. ^ 1 2 דניאל קורלנד, SEASON REVIEW: PRAISE PETEY SEASON ONE, באתר Bubbleblabber‏, 21 ביולי 2023
  15. ^ אנג'י האן, ‘Praise Petey’ Review: Freeform’s Adult Animated Comedy About a Cult Is Disappointingly Tame, באתר הוליווד ריפורטר, 21 ביולי 2023