מאווקה נסיכת היער

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאווקה נסיכת היער
Мавка. Лісова пісня
סמליל הסרט
סמליל הסרט
מבוסס על שיר היער עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי אולג מאלאמוז', Oleksandra Ruban עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים יוליה סנינה
Natalka Denysenko
Artem Pyvovarov
Olena Kravets עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אוקראינה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Animagrad
Film.UA Group
חברה מפיצה Film.UA עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה אוקראינהאוקראינה 2023
משך הקרנה 99 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מוזיקלי, סרט לכל המשפחה, סרט בסוגת ספרות עלילה ספקולטיבית, סרט קומדיה, סרט פנטזיה, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 75 מיליון הריבניה[1]
mavka.ua/uk
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מאווקה נסיכת היער (באוקראינית: Мавка. Лісова пісня, בתרגום חופשי: מאווקה: שיר היער[2]) הוא סרט תלת־ממד אוקראיני המבוסס על הדרמה "שיר היער" של לסיה אוקראינקה ומושפע מהמיתולוגיה העממית.

תקציר עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

היערות האוקראינים חסרי הגבול הסתירו זה מכבר סודות ותעלומות רבים. כאן, בין העצים בני מאות השנים, חיים יצורים מיתיים חריגים ששומרים על עולמם הבלתי נראה לעין האנושית. מאווקה היא נימפת יער מקסימה. ייעודה העיקרי הוא להגן על היער ועל ליבו - מקורות החיים עצמם - מפני כל הסביבה, כולל אנשים. לוקאש הוא בחור כפר רגיל שאוהב מוזיקה ומשקיע את כל הכישרון שלו בנגינה. בזכות המוזיקה של הבחור קורה נס: מאווקה ולוקאש נפגשים ומתאהבים.

איחודם ממילא כמעט בלתי אפשרי, אך ישנם מכשולים עוד יותר כאשר קאלינה, שכירת חרב רבת עוצמה, מופיעה בכפר. לא הרחק מהיער היא בונה מנסרה, שהיא רק כיסוי למטרה האמיתי - להגיע ללב היער. קאלינה יודעת שהמפתח אליו הוא מאווקה, שבלבה האהבה כבר התיישבה והפכה אותה לפגיעה. כדי לנצל את מאווקה, קאלינה בוחרת את לוקאש, האיכר המאוהב, כמכשיר לתיעול נשמות מלאות כעס ופחד.

האם מאווקה ולוקאש יצליחו להגן על רגשותיהם? האם מאווקה יכולה להציל את היער ואת אהבתה? האם כל אחד משני האוהבים יבצע את הבחירה הנכונה?[3]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2015, שירות העיתונות של חברת Film.UA Group הודיעה על תחילת הפקת סרט אנימציה באורך מלא המבוסס על היצירה הקלאסית "שיר היער".[4] בתחילה הניחו כי התסריט ייכתב על ידי קבוצת התסריט הרוסית הידועה "סכאר".[5] עם זאת, הבחירה הסופית בכל זאת נפלה על ירוסלב וויז'ישק. בדצמבר 2016, הסרט המונפש "מבקה. שיר היער" זכה בבחירה התחרותית של הסוכנות הממשלתית האוקראינית לענייני קולנוע. הפרויקט צוין כאחד הפרויקטים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להחזיר את השקעתו מבין 88 פרויקטים שהגיעו לשלב הגמר. נחתם הסכם עם אולפני אנימה-גראד[6] על מתן מימון חלקי מטעם המדינה בסכום של 24.5 מיליון הריבניה, שהם כ-30% מסך התקציב של הסרט.[7] במרץ 2017 מפיקי חברת FILM. UA Group ו-Animagrad ערכו בהצלחה את אירוע הגיוס הבינלאומי הראשון של הפרויקט במסגרת פורום הסרטים המונפשים של אירופה (Cartoon Movie)[8], בו יוצגה אוקראינה לראשונה. בשאלון המסורתי של הפורום, רבים מהמשתתפים קראו למסע הגיוס של הסרט כאחד הטובים מבין 50 הפרויקטים. המפיקים קיבלו שבחים מצד שחקנים מרכזיים בשוק האנימציה, כולל חברת וולט דיסני (סניפיה בגרמניה, שווייץ ואוסטריה), Annecy International Animated Film Festival, CANAL +, TF1 International, Super RTL וחברות רבות אחרות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מאווקה נסיכת היער בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Виробничий бюджет мультфильму «Мавка. Лесная песня» сягає 75 млн грн — Олесов — Детектор медиа.
  2. ^ mavka.ua
  3. ^ "Мавка. Лісова пісня". אורכב מ-המקור ב-2017-04-07. נבדק ב-2017-10-13.
  4. ^ Автори мультфільму «Мавка. Лісова пісня» обіцяють хеппі-енд — ZAXID.NET, 30 вересня 2015
  5. ^ Ідею мультфільму «Мавка. Лісова пісня» придумали Созановський і Костюк — Телекритика, 30 вер. 2015
  6. ^ Угода зі студією Анімаград про надання часткового державного фінансування
  7. ^ FILM.UA і Animagrad екранізують «Лісову пісню» Лесі Українки — Film.UA Group, 30.09.2015
  8. ^ Перші кадри фільму «Мавка. Лісова пісня»на анімаційному форумі Cartoon Movie