מארק יוז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מארק היוז)

מארק ריינולד יוזאנגלית: Mark Reynolds Hughes‏) (1 בינואר 1956 - 21 במאי 2000) היה איש עסקים אמריקני, ייסד את חברת הרבלייף ועמד בראשה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 1980, ייסד יוז את חברת הרבלייף הבינלאומית שמרכזה בלוס אנג'לס. מאז הפכה החברה להיות לאחת המפיצות הגדולות בעולם של תוספי תזונה באמצעות שיווק רב-שכבתי, עם מחזור מכירות של כ-3.8 מיליארד דולר ב-2014.

ב-1994 הקימו מארק וסוזן יוז את "קרן המשפחה של הרבלייף" (Herbalife Family Foundation), ארגון צדקה המוקדש לסיוע לילדים. קרן המשפחה של הרבלייף והארגון התאום שלו "קרן המשפחה של הרבלייף הבינלאומית" (International Herbalife Family Foundation), תרמו למעלה מחמישה מיליון דולר לילדים נפגעים ברחבי תבל.

יוז הצהיר לעיתים תכופות כי אמו הלכה לעולמה כתוצאה מלקיחת מינון יתר של גלולות להרזיה בהיותו בן 18, והוא טען שאירוע זה דחף אותו לייסד את הרבלייף.

מארק יוז נפטר בגיל 44.[1] חוקר מקרי המוות של מחוז לוס אנג'לס קבע כי הוא מת כתוצאה ממינון יתר של כמויות גדולות של אלכוהול ותרופות אנטי-דיכאוניות. הוא הלך לעולמו בהיותו נשוי לדארסי לאפייר, לה היה נשוי למשך זמן קצר מאוד.[2]

לפני נישואיו ללאפייר, היה יוז נשוי לסוזן יוז במשך עשר שנים, ולהם בן משותף.

לאחר מותו של מארק יוז, עורך דינו קונראד קליין ניסה להשתלט על כל יוזמות העסקיות של יוז בכללן הרבלייף, קרן המשפחה של הרבלייף וקרן הנאמנות של מארק יוז. ב-2006 בית המשפט העליון של לוס אנג'לס קבע כי האפוטרופסות של קרן הנאמנות של מארק יוז עברה מידי ג'ק ריינולדס לידי קונראד קליין תמורת 40 מיליון דולר.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Copage EV. Mark R. Hughes, 44; Founded Nutrition Supplement Concern New York Times, 23 May 2000. Section B, Page 11, Column 5.
  2. ^ Heller M. Death and Denial at Herbalife; The Untold Story of Mark Hughes' public image, Secret Vice and Tragic Destiny "Los Angeles Times". 18 February 2001
  3. ^ Judge Fires Custodian of Herbalife Heir's $40 Million.