מגע של איכות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מגע של איכות
A Touch of Class
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי מלווין פרנק עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ון דייוויס, דייוויד פרינדלי
תסריט מלווין פרנק, ג'ק רוס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ביל באטלר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים גלנדה ג'קסון
ג'ורג' סיגל
מוזיקה ג'ון קמרון עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אוסטין דמפסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה בריטניהבריטניה בריטניה
חברה מפיצה Embassy Pictures
הקרנת בכורה 20 ביוני 1973
משך הקרנה 106 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 16,800,000 דולר
פרסים פרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר (גלנדה ג'קסון) עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מגע של איכותאנגלית: A Touch of Class) הוא סרט קומדיה רומנטית בריטי, בבימויו של מלווין פרנק, עם גלנדה ג'קסון וג'ורג' סיגל בתפקידים הראשיים.

הסרט צולם בלונדון וב"קוסטה דל סול" בדרום ספרד.

ג'קסון לוהקה לסרט לאחר שהשתתפה בתפקידים קומיים במופע הטלוויזיה של מורקמב ווייז והרשימה את המפיק והבמאי מלווין פרנק כבעלת יכולת קומית.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיב בלקברן (ג'ורג' סיגל) הוא מנהל בכיר בחברת ביטוח גדולה בלונדון. הוא אמריקאי שגר חמש שנים בלונדון, נשוי לגלוריה (הילדגרד ניל) ויש להם שני ילדים. בעת משחק בייסבול הוא נתקל באישה שמושכת את תשומת ליבו. מאוחר יותר הוא חולק איתה נסיעה במונית והם מתוודעים זה לזה. היא אומרת לו ששמה ויקי אלסיו (גלנדה ג'קסון), היא גרושה עם שני ילדים ועובדת כמעצבת אפנה ותפקידה "לגנוב" דוגמאות של המתחרים. הוא מזמין אותה לארוחה ואחר כך לחדר במלון אבל היא ממהרת לעבודתה ומציעה לו למצוא מקום לסוף שבוע שבו השמש זורחת כל הזמן.

סטיב מתחמק מאשו ומזמין שני כרטיסי טיסה למאלגה. בשדה התעופה פוגש אותו חבר לשעבר, וולטר מנקס (פול סורבינו), וסטיב חייב לשבת לידו כל הטיסה. במלגה שוכר פול מכונית פיאט 124 ומזמין את סטיב לנסוע איתו אך זה מתחמק ובסוף הוא נאלץ לנסוע במכונית פיאט 600 קטנה ומקרטעת למלון שלהם במרבלה, ב"קוסטה דל סול". הם נאלצים להיסחב עם המזוודות לקומה גבוהה כדי לקבל שם חדר ממנו רואים את צוק גיברלטר.

בחדר "נתפס לו הגב" והוא זקוק לטיפול רפואי. הם רבים כל הזמן על ההבדל בין המינים ובין האנגלים והאמריקאים. הם משתדלים להתחמק מוולטר ואשתו אבל לבסוף וולטר מגלה זאת ומתוודה לפני סטיב שגם הוא התאהב פעם קשות ונאלץ לוותר לאחר טיפול פסיכיאטרי שעלה לו 18,000 דולר.

לאחר ויכוח גדול בין סטיב לוויקי הם מחליטים לחזור מיד ללונדון אבל הטיסה לשם מלאה. הם חוזרים למלון ומטיחים זה בזו חפצים שונים עד שבחוסר כוחות סטיב מנסה להסיר את מכנסיו התקועים ולא מצליח, היא צוחקת והם מתעלסים ומכאן יחסיהם מתהדקים.

בלונדון שוכר סטיב דירה קטנה וזולה ברובע סוהו למפגשים חטופים עם ויקי. כדי להימנע מגילוי, זמנו למפגשי אהבה קצוב. פעם אחת הוא יורד עם הכלב לוויקי אך שוכח אותו אצלה וברגע האחרון מצליח לחזור אליה ולהחזיר את הכלב.

לבסוף הוא רואה שהמצב לא יכול להימשך ושולח לה מברק. בינתיים הוא מתחרט ומבקש לבטל את המברק אבל היא קבלה אותו וכאשר הוא מגיע לדירה הוא רואה אותה מחכה ברחוב למונית אך לא רודף אחריה.

ויקי עוצרת מונית וגבר מבקש לחלוק אתה את הנסיעה. היא שואלת אותו אם הוא נשוי וכשהוא עונה בחיוב, היא מתרחקת משם.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ג'ורג' סיגל סטיב בלקברן סוכן ביטוח
גלנדה ג'קסון ויקי אלסיו מעצבת אפנה
הילדגרד ניל גלוריה בלקברן אשתו של סטיב
פול סורבינו וולטר מנקס מפיק אמריקאי
ק. קאלאן פטי מנקס אשתו של פול

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]