סושו (כדורגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סושו
Football Club Sochaux-Montbéliard
מידע כללי
שם מלא מועדון הכדורגל סושו-מונבליאר
כינוי "לֵה ליונסו"
תאריך ייסוד 1928
אצטדיון אצטדיון אוגוסט בונאל, מונבליאר
(תכולה: 20,025)
בעלים FCSM 2028
נשיא ז'אן-קלוד פלסיס
מאמן אוסוואלד טאנשו
ליגה הליגה הצרפתית השנייה
www.fcsochaux.fr
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ

מועדון הכדורגל סושו-מונבליארצרפתית: Football Club Sochaux-Montbéliard) הוא מועדון כדורגל צרפתי שנוסד בעיר מונבליאר המשחק בליגה הצרפתית השלישית. הקבוצה משחקת את משחקי הבית שלה באצטדיון אוגוסט בונאל שבמונבליאר. המועדון העפיל לחמישה משחקי גמר של הגביע הצרפתי וזכה בשניים. כמו כן, זכתה הקבוצה בשתי אליפויות הליגה הראשונה ובשתי אליפויות הליגה השנייה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המועדון הוקם בשנת 1928 כקבוצת כדורגל לפועלים ממפעל פג'ו הסמוך. בשנה לאחר מכן הקבוצה כבר החלה למשוך כדורגלנים מוכשרים מכל רחבי אירופה שרצו לשחק במועדון מקצועי כמו סושו. התוצאות לא איחרו לבוא ובעונות 1935 ו-1938 הקבוצה זכתה באליפויות הליגה הראשונה.

לאחר מלחמת העולם השנייה הקבוצה נחלשה מעט, ומקבוצת ראש-טבלה היא ירדה לאמצע הטבלה ונשענה יותר על קבוצת הנוער המוכשרת במקום להשקיע רק בקבוצה הבוגרת. אף על פי שהקבוצה לא ירדה לליגה השנייה, היא לא הגיעה להישגים משמעותיים, עד לזכייה בגביע הליגה הצרפתית בעונת 2004.

הקבוצה השתפרה בשנים האחרונות ומתברגת בחצי העליון של טבלת הליגה הצרפתית הבכירה וכן קבוצת הנוער של המועדון מספקת שחקנים מוכשרים שמשחקים בקבוצות המובילות בצרפת. למרות השיפור, בסיום עונת 2013/2014 ירדה הקבוצה לליגה הצרפתית השנייה לאחר שסיימה במקום ה-18.

בסיום עונת 2022/2023 בליגה השנייה, הקבוצה מוקמה תשיעית בטבלה, אך עקב בעיות כלכליות הורדה לליגה השלישית.

הישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגה 1
ליגה 2
הגביע הצרפתי
גביע הליגה הצרפתית
  • זכייה (1): 2004
  • סגנות (1): 2003

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סושו בוויקישיתוף