לדלג לתוכן

מחוז קנטקי, וירג'יניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מחוז קנטקי, 1776–1780, כפי שהוקם על ידי האסיפה הכללית של וירג'יניה. [1]

מחוז קנטקי (המכונה מחוז קנטאק), הוקם על ידי הקהילייה של וירג'יניה מהחלק המערבי (מעבר לנהר הגדול סנדי והרי קמברלנד) של מחוז פינקאסל החל משנת 1777. [2]

סקירה כללית

[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמו של המחוז נלקח משם מקום אינדיאני שנקשר לנהר במזרח מרכז קנטקי, והעניק לנהר קנטקי את שמו. במהלך כמעט ארבע שנות קיומו של מחוז קנטקי, עיר המחוז שלו הייתה הרודסטאון (אז ידועה גם בשם אולדטאון, לימים שונה שמה להרודסבורג). [3]

כל קיומו של מחוז קנטקי היה בהקשר של הזירה המערבית של מלחמת העצמאות האמריקאית. מלבד ההתיישבויות הצרפתיות הישנות במדינת אילינוי, קנטקי הייתה הזירה המערבית, וכמה קרבות מרכזיים במלחמה התרחשו במהלך קיומה, כולל המצור על בונסבורו, המצור על מבצר לוגן ופלישת בירד לקנטקי. אירועים נוספים כוללים את ביטול המושבה של טרנסילבניה וסקר קו ווקר, הגבול הדרומי של קנטקי. מלחמות צ'רוקי-אמריקאים החלו בקנטקי בשנת 1776 על ידי צ'רוקי ממורמר. הגנרל ג'ורג' רוג'רס קלארק ניהל את מערכת אילינוי המפורסמת שלו מבסיסו במפלי אוהיו בשנים 17781779. במהלך 4 שנות קיום המחוז, אוכלוסיית מחוז קנטקי עלתה מכ-300 לקצת פחות מ-1000 בשנת 1780.

בחוק הקרקעות מ-3 במאי 1779 הקצתה העצרת הכללית של וירג'יניה את המחוז הצבאי במחוז קנטקי. מה שהיה הכרח הפך למדיניות: ותיקי מלחמת העצמאות של וירג'יניה כמו גם ותיקי מלחמת הצרפתים והאינדיאנים וממלחמת הלורד דנמור, יקבלו מענקי קרקע במקום תשלום עבור שירותם במיליציה של וירג'יניה או בצבא הקונטיננטלי. המחוז הוגדר כמי ששוכן בין נהר גרין לקו קרוליינה המשתרע מנהר טנסי ואוהיו במערב ומצטמצם לנקודה סמוכה לגפר קמברלנד בדרום מזרח. רובו מלבד טריז הסמוך להרי קמברלנד, שוכן באזור הגיאוגרפי של פנירויאל, ותפס למעלה מ-35% משטח הקרקע של מחוז קנטקי. תביעות לגיטימיות שהוחזקו תחת המושבה טרנסילבניה לא נכללו בהקצאה, כמו גם המענק לריצ'רד הנדרסון לאורך הנהר גרין. המחוז נשאר אזור נפרד כאשר מחוז קנטקי חולק למחוזות בת ב-1780. מאוחר יותר, ב-1784, הקצתה וירג'יניה מחוז נוסף מצפון לנהר אוהיו, משום שחששה שמחוז קנטקי אינו מתאים. התביעות הובילו לצו למספר קצוב של דונם בהתאם לדרגת החייל ומשך שירותו. תביעה קיבלה תוקף על ידי בניית בקתה ושתילת תירס. ייערך סקר הקובע את הגבולות, ולאחר מכן תונפק בעלות. בדצמבר 1795, חוק של בית המחוקקים של קנטקי דרש להציג תביעות צבאיות לפני ינואר 1796 או להפוך לבטלות (אם כי החוק תוקן מספר פעמים כדי להעניק הארכות). לאחר מכן, שטחים שלא נתבעו במחוז הצבאי היו פתוחים להתיישבות כללית.

מחוז קנטקי בוטל החל מה-1 בנובמבר 1780, כאשר הוא חולק למחוזות פאייט, ג'פרסון ולינקולן. [2] לאחר מכן, המחוזות הללו ואלה שיצאו מהם מאוחר יותר באותו עשור הוגדרו ביחד כמחוז קנטקי על ידי בית הנבחרים של וירג'יניה. ב-7 במרץ 1789, האסיפה הכללית של וירג'יניה שינתה רשמית את האיות של קנטאק לקנטקי. מחוזות המחוז עתרו לעתים קרובות הן לבית המחוקקים של וירג'יניה והן לקונגרס הקונטיננטלי בבקשת מדינה. לבסוף הם הצליחו, קנטקי התקבלה לארצות הברית כמדינה ה-15 בשנת 1792. [4] הבירה הועברה מהרודסבורג לפרנקפורט באותה שנה.

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ האזור שממערב לטנסי (שמאלי למטה) שנקרא מאוחר יותר רכישת ג'קסון הועבר על ידי וירג'יניה ל-Chickasaw בחוזה פורט סטאנוויקס (1768).
  2. ^ 1 2 "Kentucky: Secretary of State - Land Office - Kentucky County Formations". אורכב מ-המקור ב-2020-06-25. נבדק ב-2016-11-09.
  3. ^ Kleber, John E. (1992). The Kentucky Encyclopedia. Lexington KY: The University Press of Kentucky. ISBN 0-8131-1772-0.
  4. ^ "Official Name and Status History of the several States and U.S. Territories". TheGreenPapers.com. נבדק ב-31 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)