ישראל אריה גרשטנקורן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ←‏פתיח: {{אין תמונה|גבר|יישור=שמאל}}
שורה 3: שורה 3:


==תולדותיו==
==תולדותיו==
נולד וגדל ב[[בני ברק]], בנם של אפרים ואיטה-מרים גרשטנקורן ונכדו של [[יצחק גרשטנקורן]], מייסד בני ברק. למד במוסדות של [[חסידות גור]]. נישא לחיה-דובה, בתו של שאול יהודה חסידה. בתחילת שנות ה-60 התיישב בקריית מלאכי, שהייתה אז עיירת עולים, רובם מצפון אפריקה. ב[[ט"ו בכסלו]] [[תשכ"ד]] (דצמבר [[1963]]) מונה לתפקיד הרב האשכנזי של קריית מלאכי וכיהן בתפקידו במשך שלושים ושש שנים, עד פטירתו בשנת 2000.
נולד וגדל ב[[בני ברק]], בנם של אפרים ואיטה-מרים גרשטנקורן ונכדו של [[יצחק גרשטנקורן]], מייסד בני ברק. למד במוסדות של [[חסידות גור]]. נישא לחנה-דובה, בתו של שאול יהודה חסידה. בתחילת שנות ה-60 התיישב בקריית מלאכי, שהייתה אז עיירת עולים, רובם מצפון אפריקה. ב[[ט"ו בכסלו]] [[תשכ"ד]] (דצמבר [[1963]]) מונה לתפקיד הרב האשכנזי של קריית מלאכי וכיהן בתפקידו במשך שלושים ושש שנים, עד פטירתו בשנת 2000.


נקבר ב[[בית הקברות שומרי שבת]] בבני ברק. לאחר מותו נקראה על שמו כיכר בקריית מלאכי.
נקבר ב[[בית הקברות שומרי שבת]] בבני ברק. לאחר מותו נקראה על שמו כיכר בקריית מלאכי.

גרסה מ־15:23, 25 במרץ 2014

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

הרב ישראל אריה גרשטנקורן (י"א בטבת תרצ"ז, 25 בדצמבר 1936י"ג בתשרי תשנ"ט, 12 בדצמבר 2000) היה רבה הראשי האשכנזי של קריית מלאכי.

תולדותיו

נולד וגדל בבני ברק, בנם של אפרים ואיטה-מרים גרשטנקורן ונכדו של יצחק גרשטנקורן, מייסד בני ברק. למד במוסדות של חסידות גור. נישא לחנה-דובה, בתו של שאול יהודה חסידה. בתחילת שנות ה-60 התיישב בקריית מלאכי, שהייתה אז עיירת עולים, רובם מצפון אפריקה. בט"ו בכסלו תשכ"ד (דצמבר 1963) מונה לתפקיד הרב האשכנזי של קריית מלאכי וכיהן בתפקידו במשך שלושים ושש שנים, עד פטירתו בשנת 2000.

נקבר בבית הקברות שומרי שבת בבני ברק. לאחר מותו נקראה על שמו כיכר בקריית מלאכי.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.