אייל מזיג – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תיקון קישור לפירושונים
הוספת " חנן בן ארי" ל הפקה ותזמור
שורה 16: שורה 16:


== שיתופי פעולה ==
== שיתופי פעולה ==
* הפקה ותזמור: אמנים: שלומי בר-אל, [[אסי ישראלוף]], [[יונתן רוזן]], [[עלמא]], [[Amiram Inc]], [[התבלינים]], Karin Alyon, [[קובי אפללו]], [[שלמה גרוניך]], תמיר קמחי, אוהד צופי, תום עוזיאל, ליטל סיביליה, אופיר צנחני, “תוצרת בית", מורן גמליאל.
* הפקה ותזמור: אמנים: שלומי בר-אל, [[אסי ישראלוף]], [[יונתן רוזן]], [[עלמא]], [[Amiram Inc]], [[התבלינים]], Karin Alyon, [[קובי אפללו]], [[שלמה גרוניך]], תמיר קמחי, חנן בן ארי, אוהד צופי, תום עוזיאל, ליטל סיביליה, אופיר צנחני, “תוצרת בית", מורן גמליאל.
* הפקת מופעים: [[קובי אפללו]], [[התבלינים]], [[יונתן רוזן]].
* הפקת מופעים: [[קובי אפללו]], [[התבלינים]], [[יונתן רוזן]].
* מופעים שהשתמשו בלחניו: [[להקת בת שבע]], "[[מה קשור]]", [[תמיר קמחי]] - מופע בידור.
* מופעים שהשתמשו בלחניו: [[להקת בת שבע]], "[[מה קשור]]", [[תמיר קמחי]] - מופע בידור.

גרסה מ־10:49, 19 במאי 2015

אייל מזיג מנצח על התזמורת האנדולוסית

אייל מזיג (נולד ב-27 בספטמבר 1982) הוא מפיק ומעבד מוזיקלי, מלחין, מנצח ומתזמר. מזיג מנגן בגיטרה בס ובפסנתר, ומוכר בעיקר כחבר בלהקת הדורבנים.

קורות חייו

אייל מזיג נולד בעיר לוד. את דרכו המוזיקלית החל בגיל 10, כאשר החל לנגן על חצוצרה וחליל צד ומשם המשיך לגיטרה בס ופסנתר. בשנת 1999, כשהיה בן 16, הקים יחד עם רון אלמוג, עידו אופק (זיגו), איתי גלוסקא ואחיו, גיא מזיג, את להקת הדורבנים. הלהקה הוציאה שלושה אלבומים, בין השנים 2003 ל־2009. בשנת תשס"ו זכתה בתואר "הרכב השנה" במצעד הפזמונים העברי השנתי של גלגלצ. על השירים המוכרים שכתב או הלחין מזיג ללהקה נמנים "עוד לילה", "לא פוגע" ו"אח איזה בוקר 72".

במהלך שנות פעילות הלהקה ואחריה הפיק מזיג אלבומים לאמנים שונים, בהם להקת "התבלינים", יונתן רוזן ושלמה גרוניך.

בשנת 2009 הצטרף ללייבל ההודי "earth sync", ובמשך 3 שנים חי על ציר ישראל-הודו, למד וספג את המוזיקה ההודית האותנטית. בשנת 2011 תזמר אלבום של Shubha Mudgal, זמרת הודית מסורתית, אחת המוכרות בעולם.

מזיג למד תזמור וניצוח אצל רפי קדישזון ויצחק סדאי, וכן למד ניצוח בגרמניה. הוא עבד עם תזמורות רבות, בהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית חיפה, התזמורת הסימפונית ירושלים, הסימפונית של אשדוד, סימפונט רעננה, התזמורת הקאמרית הישראלית והאנדלוסית החדשה של אשקלון.

כיום חבר מזיג בלהקת התבלינים, והפיק את שני אלבומיה הראשונים. ב-26 במאי 2013 נשא לאישה את דבי דדון, אחותה הצעירה של הדוגמנית נטלי דדון.

שיתופי פעולה

קישורים חיצוניים