דייב פרנקו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:





החל משנת [[2012]], יוצא פרנקו עם השחקנית [[אליסון ברי]].
==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
{{מיזמים|ויקישיתוף=Category:Dave Franco}}
{{מיזמים|ויקישיתוף=Category:Dave Franco}}

גרסה מ־01:39, 13 באוגוסט 2015

דייוויד ג'ון "דייב" פרנקואנגלית: David John "Dave" Franco, נולד ב-12 ביוני 1985 בקליפורניה) הוא שחקן טלוויזיה וקולנוע יהודי-אמריקאי.

ביוגרפיה

פרנקו נולד בפאלו אלטו שבקליפורניה. בנם של בטסי, יהודיה מהגרת מרוסיה ודאג פרנקו. הוריו הכירו שהיו סטודנטים באוניברסיטת סטנפורד. סבתו מצד אמו של פרנקו הייתה הבעלים של גלריית האומנות "ורן" בקליבלנד והייתה חברה פעילה במועצה הלאומית של נשים יהודיות. פרנקו גדל בקליפורניה יחד עם שני אחיו טום פרנקו והשחקן ג'יימס פרנקו.

הופעת הבכורה של פרנקו על המסך הקטן הייתה בשנת 2006 כאשר השתתף באופרת הסבון "הרקיע השביעי" ברשת הטלוויזיה The CW. מאז הופיע פרנקו בתוכניות טלוויזיה נוספות כגון "נא לא להפריע" ו-"יאנג המשפטים". ב-2007 ערך את הופעת הבכורה שלו בקולנוע בקומדיה "אפטר סקס". פרנקו קיבל תפקידים בולטים בסרטים נוספים כמו "סופרבאד" , "צ'ארלי סנט קלאוד" , "רחוב ג'אמפ 21", "מת עליה", "קיצור הדרך" ו"האשליה".

במאי 2008 לוהק פרנקו לסדרת הטלוויזיה "חסויה" אשר ירדה מהמסכים אחרי עונה אחת בלבד בגלל רייטינג נמוך. באותה שנה התארח במספר פרקים בסדרות "נא לא להפריע" ו"גריק". באוגוסט 2009 הוא לוהק לתפקיד קבוע בעונה התשיעית של הסדרה סקראבס וזכה לשבחים מהמבקרים על ביצועיו. באוגוסט 2011 כיכב בסרט הקומדיה-אימה "ליל האימה", גרסה מחודשת של לסרט מ-1985 באותו השם. באותה שנה התארח בשני פרקים בסדרה "ליגת הצדק - הדור הבא".

במאי 2012 כיכב פרנקו בסרט "רחוב ג'אמפ 21", הסרט מבוסס על סדרת הטלוויזיה מ-1987 וזכה לשבחים והצלחה בקופות. בשנת 2014, כיכב גם בסרט ההמשך "רחוב ג'אמפ 22" על תקן דמות משנה, ובקומדיה "שכנים" כדמות ראשית לצידם של סת' רוגן וזאק אפרון, ובסרט לגו. בשנת 2015, שיחק בסרט "עסק לא גמור" לצידו של וינס וון.


קישורים חיצוניים