מסת האלקטרון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
Nognogita8 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:
'''מסת מנוחה של אלקטרון '''
'''מסת מנוחה של אלקטרון '''


מסת מנוחה של אלקטרון (מסומן ב-Me) היא המסה של אלקטרון סטטי. מדובר בקבוע פיזיקלי בסיסי שחשוב מאוד גם בכימיה לאור הקשר שלו עם קבוע אבוגדרו. הערך שלו הוא כ-
מסת מנוחה של אלקטרון (מסומן ב-Me) היא המסה של אלקטרון נייח. מדובר באחד הקבועים היסודיים ביותר בפיזיקה אך הוא בעל חשיבות רבה גם בתחום הכימיה, זאת לאור הקשר שלו עם קבוע אבוגדרו. הערך שלו הוא כ-
9.11 כפול (31-)^10 קג או 5.486 כפול (4-)^10 יחידות מסה אטומיות, שווה לאנרגיה של 8.19 כפול (14-)^10 או 0.511 מגהאלקטרון-וולט.
9.11 כפול (31-)^10 ק"ג או 5.486 כפול (4-)^10 יחידות מסה אטומיות, שווה לאנרגיה של 8.19 כפול (14-)^10 או 0.511 מגהאלקטרון-וולט.




טרמינולוגיה
בשימוש במונח "מסת מנוחה" + אנרגיה קינטית יש צורך לקחת בחשבון את ההשפעות של תורת היחסות הפרטית על המסה הנצפית של אלקטרון. לא ניתן "לשקול" אלקטרון יציב, ולכן כל המדידות המעשיות צריכות להיות מיושמות על אלקטרונים נעים. אותו הדבר תקף לגבי כל גוף סב-אטומי אחר.
מגיע מהצורך
The term "rest mass" + kinetic energy comes from the need to take account of the effects of special relativity on the apparent (or "observed") mass of an electron. It is impossible to "weigh" a stationary electron, and so all practical measurements must be carried out on moving electrons. The same is true with any other sub-atomic particle. For particles like photons or gluons the situation is even more problematic since the very concept of a stationary or "at rest" massless particle lacks meaning.





גרסה מ־23:06, 19 ביוני 2016


שגיאות פרמטריות בתבנית:בעבודה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.

מסת מנוחה של אלקטרון

מסת מנוחה של אלקטרון (מסומן ב-Me) היא המסה של אלקטרון נייח. מדובר באחד הקבועים היסודיים ביותר בפיזיקה אך הוא בעל חשיבות רבה גם בתחום הכימיה, זאת לאור הקשר שלו עם קבוע אבוגדרו. הערך שלו הוא כ- 9.11 כפול (31-)^10 ק"ג או 5.486 כפול (4-)^10 יחידות מסה אטומיות, שווה לאנרגיה של 8.19 כפול (14-)^10 או 0.511 מגהאלקטרון-וולט.


טרמינולוגיה בשימוש במונח "מסת מנוחה" + אנרגיה קינטית יש צורך לקחת בחשבון את ההשפעות של תורת היחסות הפרטית על המסה הנצפית של אלקטרון. לא ניתן "לשקול" אלקטרון יציב, ולכן כל המדידות המעשיות צריכות להיות מיושמות על אלקטרונים נעים. אותו הדבר תקף לגבי כל גוף סב-אטומי אחר. מגיע מהצורך The term "rest mass" + kinetic energy comes from the need to take account of the effects of special relativity on the apparent (or "observed") mass of an electron. It is impossible to "weigh" a stationary electron, and so all practical measurements must be carried out on moving electrons. The same is true with any other sub-atomic particle. For particles like photons or gluons the situation is even more problematic since the very concept of a stationary or "at rest" massless particle lacks meaning.



he electron rest mass (symbol: me) is the mass of a stationary electron. It is one of the fundamental constants of physics, and is also very important in chemistry because of its relation to the Avogadro constant. It has a value of about 9.11×10−31 kilograms or about 5.486×10−4 atomic mass units, equivalent to an energy of about 8.19×10−14 joules or about 0.511 megaelectronvolts.[1] פסקת פתיח המתארת את נושא/נשוא הערך.

כאן יופיע תוכן הערך. ניתן לחלק זאת באמצעות כותרות כדלהלן.

כותרת

תוכן הכותרת.

ראו גם

לקריאה נוספת

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים

הערות שוליים